Wij zijn ons aan het oriënteren op kinderwagens en nu vroeg ik me af, wat is nou het verschil tussen die 3 en 4 wielen? Wat is daar nou de achterliggende gedachte achter? Ik twijfel nu tussen de maxi-cosi mura en de quinny buzz.
Volgens mij is dat toen in de tijd gekomen dat mensen gingen joggen met de kinderwagen en dan was de kinderwagen wendbaarder ofzo. Verder is het denk ik een kwestie van wat vind je mooier uitzien. Ik heb er gewoon 1 met 4 wielen want naar mijn idee was deze compacter als degene met 3 wielen. (twijfelden tussen deze 2)
Hier eentje met 4 wielen, vind ik persoonlijk toch wel wat stabieler als met 3 wielen. Zeker met stoep op en af gaan.
Hier ene met 3 wielen....Geen problemen met stoepjes op en af gaan. Maak er veel km's mee en heb het idee dat hij wat wendbaarder is. Ook makkelijk op onverharde wegen.
Hier een Quinny Buzz 3 wieler. Als je een quinny neemt, zou ik een 4 wieler nemen. want in de winkels gaat de 3 wieler niet vooruit. En ik ben het zat.
Ik wilde in eerste instantie per se een met drie wielen. Toen zijn we gaan 'proefrijden' in een winkel. En ik was er na een driewieler en een vierwieler te hebben geprobeerd al uit: het zou een vierwieler worden. Vond ik veel steviger, stabieler en gewoon fijner rijden. En qua wendbaarheid maakte het niets uit. We hebben er een gekocht waar zowel mijn man als ik goed achter konden lopen (we verschillen redelijk wat in lengte, dus dat was best zoeken), daar was er maar één van, bij de rest trapte hij tegen het onderstel, dus toen waren we er snel uit. Zou gewoon in een grote babyzaak wat kinderwagens uitproberen, dan weet je wat je bevalt en wat niet.
Hier een 3-wieler (quinny speedy). En die bevalt goed. In de winkel ook 4-wieler geprobeerd, maar deze 3-wieler vonden mijn man en ik allebei prettiger rijden. Maar er waren ook 3-wielers die wankel waren, en 4 wielers die in de buurt kwamen. Heeft ook te maken met de plaats van het zitje, en de plaatsing van de duwstang.
4 jaar geleden bij mijn dochtertje de quinny buzz gekocht, hele fijne kinderwagen. nu is nr 2 op komst, maar heb toch een ander voorwiel erop gekocht nl die met de 2 kleine. deze nu op de buzz gezet en dit rijd veeeeeel fijner en stabieler!mijn schoonzusje heeft de quinny speedy deze is wel heel stabiel en fijn!!
hier ook een 3 wieler. Ze zijn iets minder stabiel dan een 4 wieler. Ik merk dit vooral bij stoepjes. Verder vind ik een 3 wieler veel wendbaarder en prettiger lopen. Succes met uitkiezen
Je moet het echt zelf gaan uitproberen in een winkel. Het is een erg persoonlijke voorkeur. Over het algemeen heeft een 3-wieler als voordeel dat deze iets wendbaarder is (denk aan sturen scherpe bocht met 1 hand) en een 4 wieler iets stabieler is (denk aan de kans van omkieperen) Maar dit is wel erg overdreven, want de meeste 4wielers zijn ook redelijk wendbaar en een 3wieler kiepert niet zo maar om. En naast rijcomfort is het natuurlijk ook nog een esthetisch verschil, wat vind je mooier?
Hier een vierwieler, die destijds in de winkel net zo wendbaar over kwam als een driewieler. De voorwielen zwenken gewoon, de vierwieler won het op ongelijk terrein (zo'n hobbelbaan met klinkers en boomstammetjes in de winkel) en was compacter dan driewielers. Maar ja, dat is inmiddels al ruim 4 jaar geleden.
Het is inderdaad erg persoonlijk, verschillen in wendbaarheid en stabiliteit zijn echt nuance-verschillen, bij de betere wagens rijden ze allebei gewoon prima. Wij hebben een MC Mura 4, want ik vond die er iets stoerder uit zien dan de 3 en een ietsiepietsie steviger aandoen. 3-wielers vind ik een beetje het nieuwe model van 10 jaar geleden, dus nu niet zo bijzonder meer. Maar heel veel mensen vinden 3 juist weer veel mooier, sportiever hoor ik vaak. Smaakgebonden dus. Succes met kiezen.
En hoe zit het met de compactheid. Als je ze bijv. moet inklappen en in de achterbak auto legt? Heb je dan met 3 wieler niet meer ruimte over / makkelijker dingen bij te leggen?
Bij de Mura is de 4-wieler geloof ik juist iets compacter om in te klappen. Ik weet niet hoe dat bij andere merken zit.
Hier ook 3wieler voor eerste, voor de 2de word er een stabiele 4wieler gekocht... Het is echt lastig op en af van hogere borduren enzo, ook in sommige winkele blokkeerd voorste wiel steeds en daardoor sleep je de buggy de hele winkel door :s En stap maar een op een bus met 3wieler, je wiel draaid zich en je doet geen cm meer vooruit... Dus... Geef mij maar een 4wieler Ik zou graag de mutsy rider hebben Wel dure aankoop maar denk een goede, heb nu zelf de Quinny speedi...
Wij wonen in een 'oudere' wijk (jaren 50) met veel hoge stoepen. Daar is een 4-wieler echt veel stabieler dan een 3-wieler. Woon je in een nieuwbouwwijk waar veel meer woonerven etc. zijn, dan is een 3-wieler ook heel geschikt volgens mij.
Dankjewel voor jullie reacties! Ik denk dat we het maar gewoon allebei uit moeten gaan proberen. Mijn zus heeft de Quinny Speedy met 3 wielen en die rijdt prima, ik heb er met Koninginnedag de hele dag achter gelopen en alleen met een ongelijke stoep op en af vond ik het soms lastig. Mijn zus gaf zelf echter aan dat ze achteraf toch liever een wagen met 4 wielen had gehad, vandaar dus mijn vraag!
Wij hebben ook de MC mura 4, in de winkel flink getest en 4 wielen was naar ons een stuk stabieler als 3 wielen