welke kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marjan01, 16 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjan01

marjan01 Lid

12 okt 2010
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Wij zijn een beetje rond aan het kijken voor kinderwagens. Nu vinden we de Joolz day en de Quinny buzz erg mooi.
    heeft iemand van jullie ervaring met een van deze kinderwagens?

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij hebben de Quinny Buzz, ongeveer een jaar gebruikt en niet heel intensief. Hij klapt nu haast niet meer in en de garantie is voorbij... Vind hem niet zo degelijk. Ook is de reiswieg erg klein.

Hij rijdt wel lekker en het is fijn dat er 2 zitjes bij zitten, zodat je kindje in het begin niet 'verzuipt' in zo'n grote wandelwagen.

Ik zou hem nu nooit meer kopen!

3. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook druk bezig met orienteren op kinderwagens.
    De Quinny lees ik (te)veel slechte ervaringen over. Dus dat wordt hem voor ons iig niet ;)
    Zelf ben ik erg enthousiast over de Maxi Cosi Mura. Lees ik zo goed als allemaal positieve ervaringen over en ik vind de buggy-inzet erg leuk.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Zelf ben ik zeer te spreken over de Mutsy Slider..

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben ook heul blij met mijn MC Mura..

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik ook! wij hebben de mura 3, heel degelijke wagen en grote bak!

7. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Wij hebben de bugaboo cameleon aangeschaft. Hele degelijke wagen met grote bak!! Wel aardig aan de prijs, maar gaat jaren mee!! Goede kwaliteit.

8. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Hier ook een Mura 4, vond ik het meest stabiel en toch soepel en licht aanvoelen van alle wagens. Bugaboo leek mij ook een hele fijne wagen, maar wij zijn vrij lang en de bak ligt daarvan zo laag, dus dat was voor ons een nadeel.

De Joolz vind ik ook erg mooi, maar ik vond 'm wat wiebelig voelen in de winkel. Quinny heb ik niet getest, aangezien de ervaringen op internet daar heeeeel wisselend over zijn. Succes met je keuze!

9. angel229

angel229 Niet meer actief

Ook wij hebben een maxi cosi Mura 4. In eerste instantie wilde ik de quinny buzz. Omdat de reviews slecht zijn over de buzz en mijn man het echt niks vond heeft hij me over de Mura weten te overtuigen. T.o.v. buzz veel degelijkere wagen, betere zithouding voor kindje.

Ik zou adviseren probeer in de winkel en de buzz en de mura uit.

10. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Ik had eerst een quinny speedi , wat een onding. Als kinderwagen goed als buggy echt een ramp. Vooral op gladde vloeren draaide het voorwiel niet mee. Het is wel geen buzz mar wel een quinny.
    Nu een joolz day en ik heb dan wel nog niet echt geprobeerd buiten. Maar bij mij binnen loopt hij al veel beter als de speedi .

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Heb je de wagen wel regelmatig ingesprayed met een siliconespray? Als de wagen bijna niet meer inklapt is dat een teken dat de middenbuis droog staat. Als je dat een paar keer doet gaat het straks weer wat makkelijker met inklappen. Deze klacht zien wij regelmatig voorbij komen en met een aantal keer sprayen is het probleem meestal opgelost. Quinny Buzz is echt een hele gevoelige wagen in onderhoud.

12. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
  13. FishersGirl

FishersGirl Actief lid

9 apr 2011
    378
    0
    0
    Regio Utrecht
    Wij hebben ook een Maxi Cosi Mura (3), in zandkleur, en ben daar heel blij mee!! Ik vond de Quinny Buzz er wel leuk uitzien, maar naast de Mura zie je dat de reiswieg veel kleiner is en hij voelt ook gewoon veel minder stabiel.
    De Joolz vind ik trouwens ook erg mooi en voelt heel stabiel, maar daar kon ik vriendlief niet van overtuigen... ;)

14. aggy

aggy Bekend lid

15 jan 2010
    884
    1
    0
    Verpleegkundige/Docent
    Hier een echte Joolz fan! Gebruik m nu al 5 maanden en is erg handig in gebruik, instabiel vind ik m zeker niet. Rijd erg licht en is makkelijk mee te nemen. Maar het is een kwestie van uitproberen wat voor jou het handigst is en wat voor jou belangrijk is.

15. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik heb in de winkel natuurlijk wel een showmodel getest, dus wellicht dat die ook gewoon een beetje was afgeragd :)

16. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    Wij hebben gekozen voor de maxi cosi elea 2011 omdat hij super klein is met invouwen ik heb hem in het rood. en ik heb de pebble maxi cosi autostoel erbij ik vindt die figuurtjes erop zo leuk!

17. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    geen mutsy 4rider nemen... :(

18. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    wij hebben de mc Mura4 en zijn er supre blij mee lekker stevig en kreeg een hoop goede dingen hier te horen

19. JanevW

JanevW Nieuw lid

21 jul 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik heb geen ervaring met de quinny buzz & juulz day.. ik heb zelf ook geen kinderen maar vrienden van mij hebben de Bugaboo (cameleon) volgensmij.. die is echt heel fijn! je kunt hem samenstellen zoals je zelf wilt en ziet er ook nog eens leuk uit.. Bij de Bijenkorf Amsterdam verkopen ze vanaf 1 augustus exclusief de limited editions hiervan, misschien leuk als vergelijking.. Succes!

20. Iefie

Iefie Niet meer actief

Wij hebben de Joolz day aangeschaft, maar nog niet gebruikt (zie banner).
    Vind de wagen stevig en solide ogen en een voordeel vind ik dat hij lekker hoog is. Je hoeft zo niet te diep te bukken als je je kindje erin wilt leggen. Of de wagen me in de praktijk ook gaat behagen moet nog uitwijzen.. succes met je keuze in elk geval.

Deel Deze Pagina