Kinderwagen aangereden op zebrapad

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Boefje2010, 10 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mette

mette Actief lid

18 aug 2010
    105
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja, je hebt gelijk dat het niet moeders fout is en nee, niemand is perfect. . De automobilist is superfout geweest én moeder valt geen grote verwijten te maken. Echter.....als je kind gewond in het ziekenhuis ligt met letsel (godzijdank was dit hier niet het geval) dan heb je er niets aan wiens schuld het is...

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou gelukkig maar dan dat dit kind los zat en goed terecht is gekomen dan dat het misschien in een vermorselde buggy onder de auto terecht was gekomen.

3. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Mette, je hebt dan idd niks aan t feit wie er schuldig is, daarom vind ik t ook zo irritant dat mensen ineens hier gaan zeggen hoe fout de moeder wel niet was door de gordels niet vast te maken....

4. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

dit dacht ik dus ook

en het gaat indd niet om of de moeder wel of niet het kindje vast heeft gemaakt... je hoort gewoon niet aangereden te worden op een zebrapad :(

als het kindje nou wel vast had gezeten, zou er dan worden gezegd: "ja maar als moeder zijnde kijk je toch altijd heel goed uit als je gaat oversteken met een kind" ;)

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn kids lopen zelf al sinds hun eerste stapjes en de buggy gaat alleen mee voor wegen over te steken of voor als ze moe zijn. vaak neem ik geen buggy mee als we wandelen en hebben ze ieder een hand vast. even wandelen duurt zo wel een uur ipv 10 minuutjes maar dat heb ik er wel voor over. ben ik nu onverantwoord bezig als ik met mijn kids wordt aangereden omdat ik te traag ben op een zebrapad en de kids niet in een buggy zaten met hun riempje vast. nou sorry hoor die auto's horen gewoon te stoppen. wij hebben benen om mee te lopen en dit is goed voor elk. moet ik me kind maar vastbinden in een buggy omdat er van die debielen zijn die niet kunnen rijden. nog even en ze moeten ook nog een helm op en beschermers. dit kun je echt niet vergelijken met een stoeltje in een auto of niet vast zetten op de fiets. hier hoor je niet los in te lopen of ze rennen en gaan de riempjes dus gewoon vast

6. Tamale

Tamale Niet meer actief

Hoho,
    Dat was helemaal niet mijn insteek van mijn reacties hoor!
    Ben het voor de rest helemaal met je eens, ik reageerde alleen op iemand die een reactie boven mij had geplaatst.
    De automobulist is hier degene die fout zit en ik weet niet eens of het kindje wel of niet vast zat, dus daar ging het mij niet om.

7. Tamale

Tamale Niet meer actief

Daar gaat het toch helemaal niet om?
    Als je wilt lopen is dat toch prima...

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik viel heel erg over je reactie naar de ander toe, over het feit dat haar kindje tot overgeven toe zich verzet.
    Je zegt wel heel erg heftig dat ze dan haar kind moet straffen.
    Sorry, maar als je dat tegen mij zou zeggen, zou ik gelijk stijgeren. Het is niet aan jou om te beslissen wanneer en waarom iemand zn kind moet straffen.
    Het is niet jou kind en wat voor een ander kind geld, geld niet perce voor het kind van een ander!

Als jij als leidster zijnde, zo tegen mij zou praten, zou ik mijn kind niet met een gerust hart achter laten bijv.
    Advies geven of een tip oke, maar niet zo.

9. Tamale

Tamale Niet meer actief

#29 Tamale, 11 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 dec 2010

Waar haal jij uit dat ik tegen haar zeg wat ze moet doen dan?
    Ik zou nooit zeggen hoe iemand zijn of haar kind op moet voeden, dat moet iedereen zelf weten.
    Ik zei alleen wat ik zou doen, dat is heel wat anders.
    En dat ik het woord leidster erbij pakte, was puur uit het oogpunt, dat we dit heel vaak zien bij kinderen, omdat ze dan ( in de meeste gevallen ) hun zin willen krijgen. Terwijl sommige ouders dan snel aan iets anders denken, dat het angst of iets anders is.

Ik gaf in de eerste instantie alleen mijn mening en daarna vroeg zij mij of ik het ook zou doen wanneer mijn kind volledig over de zeik zou gaan en zou spugen.
    Tja, dan moet je het niet vragen. Dan kun je ook een eerlijk antwoord krijgen.

Plus dat ik nogmaals wil benadrukken dat het mij NIET om de moeder van het nieuwsbericht ging. Want ik weet immers helemaal niet of ze haar kind wel of niet vast had gemaakt. Ik neem namelijk aan dat jou reactie naar Mette over mij ging, omdat ik degene was die ermee begont.
    Maar ik vind dus absoluut niet dat de moeder in dit geval schuld heeft.

10. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik ga hier even advocaat van de duivel spelen :D

Laat ik voorop stellen, de automobilist is fout, de regel is dat voetgangers (met of zonder kinderwagen) voorrang hebben bij een zebrapad, zelfs als ze voor staan te wachten. Dus de schuld ligt 100% bij de automobilist.

Echter .....

moet mij toch ook van het hart hoevaak ik moeders onverschrokken de kinderwagen het zebrapad op duwen omdat ze schijnen te denken "IK heb voorrang, dus klaar!!!" . Zonder ook maar op of om te kijken (mijn man noemt ze kamikaze-moeders). Er is een verschil tussen voorrang hebben, voorrang krijgen en voorrang nemen. Met name dat laatste wil nog wel eens voor problemen zorgen en ik vind dat je als persoon dan ook nog een beetje eigen verantwoordelijkheid hebt.

Het is een kwestie van goed kijken en anticiperen in het verkeer. Ook voor voetgangers en zelfs als je volgens de regels voorrang hebt.

11. tulip

tulip Niet meer actief

Strijkkraal, zo heb je er idd een hoop. Wij komen hier veel kamikaze-bejaarden tegen, steken dr loopstok vooruit en gaan maar. Sommige mensen nemen graag voorrang. Ik zeg niet dat het in dit geval ook zo gegaan is, maar over het algemeen wacht ik liever 5 minuten langer dan dat ik voorrang eis.

En kindjes wel of niet vast: ik doe het wel, omdat dochterlief er zelf om vraagt;) en omdat die zo zit te wiebelen dat ik ze dan steeds recht moet zetten. Maar met veiligheid heeft het weinig te maken, zulke riempjes zijn het ook helemaal niet. Het is puur om je kindje tegen te houden. In een autostoel e.d. zitten van die aantrekriempjes, die zijn voor de veiligheid. Want zoals eerder opgemerkt, hoe zit het dan met een baby in een wandelwagenbak??

12. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

ik was vanmiddag in de supermarkt en een man was dit verhaal aan het vertellen tegen de verkoopster. deze man was de vader van die vrouw, opa van het kindje.
    Ze maken het na omstandigheden goed, alleen de moeder van die vrouw (dus oma) is helemaal wazig en van de wereld over dit gebeuren.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb mijn kind nooit los in de kinderwagen/buggy. Dan kan ze er toch zo uit klimmen? Vind ik echt te gevaarlijk hoor...

Wat erg zeg van dit kindje...

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    dat is toch juist het doel van die riempjes? Het kindje tegenhouden zodat ze er niet uitgeslingerd had geworden?

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    waarom zitten er in een wandelwagen bak dan geen riempjes? z'n baby is nog veel kwetbaarder. ook ken ik genoeg wandelwagens (oudere versies) die helemaal geen riempjes hebben. gewooneen stang met een riempje tussen de beentjes zodat ze er niet onder door kunnen glijden en verder niks. zijn die wagens dan niet goed gekeurd ofzo

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.981
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Volgens mij zijn die riempjes er om ervoor te zorgen dat je kind niet zelf uit de wandelwagen gaat. Ze zijn in ieder geval niet gemaakt om je kind tegen te houden bij grote snelheden. Een wandelwagen is niet gemaakt om 50 mee te rijden. ;) De vergelijking met de riempjes in bijvoorbeeld een mc of autostoel gaan dus niet op. Die zijn namelijk wel gemaakt om je kind veilig te vervoeren bij hoge snelheden.

17. tulip

tulip Niet meer actief

dat bedoelde ik dus ook. Die riempjes in een autostoel enz, zijn totaal anders. Ik denk ook niet dat er in een kinderwagen riempjes zitten om ervoor te zorgen dat je kindje er niet uitgeslingerd wordt, maar om ervoor te zorgen dat die er niet uitklimt.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

inderdaad... de reacties dat je 'onveilig' bezig bent als je je kindje niet vast zet, gaan naar mijn idee ook nergens over...

Fijn om te horen in elk geval dat het goed gaat met moeder en kind... hopelijk hersteld oma ook snel..

19. Giltje

Giltje Niet meer actief

Hier rijden ze ook rustig door hoor als je op het zebrapad loopt, ben al aantal keer bijna aangereden omdat of de oudjes weigeren te stoppen of die jonge lummels stoer denken te zijn en lekker gaan door rijden, echt heb daar zoeen hekel aan! vorig jaar nog moest me moeder me terug trekken omdat er een oude vent door wilde rijden =O Hij kon nog net op het laatste moment stoppen.

20. Dazwa84

Dazwa84 Fanatiek lid

9 aug 2008
    1.212
    0
    36
    Pfff wat een vreselijk ongeluk zeg. Het gebeurt te vaak dat men zomaar doorscheurt bij een zebrapad.. Overigens vind ik ook dat je als oversteker wel goed uit moet blijven kijken en niet stoïcijns doorlopen 'omdat je voorrang hebt'. Straks heb je wel je voorrang gehad maar ben je wel mooi dood :S

Deel Deze Pagina