hmm, zit daar even over na te denken en vind dat toch twijfelachtig. Fijn hoor als je kind rustig blijft zitten maar je weet maar nooit of ze niet ineens de kolder in de kop krijgen en er wel vandoor gaan. Zo bleef mijn dochter altijd keurig naast me staan als ik de voordeur nog even op slot deed. Met de nadruk op bleef want vorige week rende ze er dus ineens vandoor en sprintte de weg op. godzijdank kwam er niks aan, maar dat was dus wel de laatste keer dat ik er op vertrouw dat ze wel blijft staan.
Nou dat had ik vorige week ook Sann, liep met dr aan de hand en ze liet haar muts vallen. Ze wilde hem pakken en ik liet heel eventjes haar hand los en ze pakte haar muts helemaal niet maar rende opeens de weg op!! Een auto hard remmen, nou ben nog nooit zo geschrokken! Kon wel janken en voelde me zo ontzettend stom! Maar ze reikte echt naar die muts en heb er nooit bij stilgestaan dat ze misschien wel in een flits de weg op zou kunnen rennen.
Ik denk persoonlijk ook wel dat het verstandiger is om je kindje vast te zetten. Die riempjes zitten er niet voor niks. Maar ik denk dat het in dit geval, bij dit ongeluk, niet veel had uitgemaakt.
Poe.. ik voel me hier soms wel echt een ontaarde moeder. Mijn kind zit bijna nooit vast in de buggy. Mag zelf de trap aflopen, de buren passen via de babyfoon op. Hij ligt niet iedere dag om 7 uur in bed, sterker nog we eten pas om 7 uur. En hij krijgt gewoon kruiden e.d. te eten. Waarschijnlijk ben ik nog de helft vergeten.. Maar on-topic is toch wel erg dat je gewoon op het zebrapad wordt aangereden. Gelukkig gaat het goed met het kindje. En hopelijk heeft de bestuurder er iets van geleerd..
maar ben je bij zoiets nou een slechte moeder? en in t geval voor je? kom op dat zijn dingen die kunne gebeuren! en ook als je kind altijd netjes zit en dan er een keer uitsprint doe je t nooit meer. maar je houdt toch geen rekening met aangereden worden? en dan nog wie zegt dat t kind er dan beter vanaf komt? vind dat dingen die kunnen gebeuren (kindjes die ineens iets anders doen als anderen. maar ben je daar dan ook allert op. lees snelle reactie) ik had zelf een keer mijn zoontje uit de wagen gehaald zodat hij nog een klein stukje mocht lopen naar het huis. super stille doodlopende straat, liep altijd de goede kant op sprinte hij ineens de drukke straat op! voelde me idd ook slecht. maar denk dat t iedereen kan over komen. Behalve dan die heilige mutsen die van een afstand hoofdschuddend stonden toe te kijken toen ik er achter aan sprinte.. nou ben echt geen slechte moeder hoor.
Ik noemde toch ook niemand een slechte moeder. Dan zou ik zelf ook een slechte moeder zijn. Sommige dingen kunnen gebeuren, die kleintjes zijn zo bliksemsnel en onberekenbaar soms. Je kan helaas niet altijd alles voorkomen en ze overal tegen beschermen. Iedereen moet dat ook helemaal voor zich weten. Mijn dochter is net een vlo qua beweeglijjkheid dus die zou echt niet blijven zitten als ik dr niet vast zet, maar zou haar anders ook vast gezet hebben.
Het was even een voorbeeld na het verhaal van Sann Cherie, wanneer je aangereden word zullen die bandjes ook geen klap helpen inderdaad. En zulke dingen gebeuren altijd zo snel. Mijn dochter luistert ontzettend slecht, moet haar echt altijd stevig vasthouden want ze rent alle kanten op, doet er alles aan om los van me te komen maar dit zag ik echt niet aankomen. Voel me ook geen slechte moeder maar was gewoon boos op mezelf want het had echt ontzettend slecht af kunnen lopen.. Ik rende direct achter dr aan die weg op en zag die auto op me af komen, en het kon me gewoon niet schelen, als mijn dochter maar oke was.
je hebt helemaal gelijk. Maar ik bedoelde alleen maar dat sommigen zo stellig zijn. moet ik terug lezen. en tja dat kan je zo voelen. ik zou andere dingen weer niet doen (en hier zitten ze eigenlijk ook altijd vast om dezelfde reden als jij ) maar kan me voorstellen dat sommigen wel los zitten.. dus zeg ook niet dat JIJ zegt iemand een slechte moeder is hoor. Ff dat erbij. en ik zag ook dat wat jou overkwam vrij normaal is.. want nooit doen ze t .. en dan ineens.. hop.. ze zijn zo onvoorspelbaar...