Kinderwagen: belangrijkste punten?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Izzy1986IVF2021, 24 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.980
    113
    Vrouw
    Je bent in ieder geval niet de enige :thumup::D

    Mijn enige eis bjj de 2e was geen luchtbanden.
    Die had ik bij de 1e wel en wat heeft mijn man toch vaak een band moeten plakken.... :(

    Oh, en graag wielen waar geen hondenpoep aan blijft zitten :p
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    @TS (en allicht anderen)
    MOCHT je in de winter met de wagen naar buiten moeten en dr ligt wat sneeuw ofzo. Je kan tiewraps om de banden doen en dan de knoopjes zeg maar aan de buitenkant houden, dan heb je meer frictie.

    Vond t een stuk fijner lopen toen ik 1.5 uur door de sneeuw moest ploeteren om bij een CB te komen bij ons oude huis destijds.

    Dus gladde bandjes is dan geen bezwaar. Hier ook een decemberkindje en nog een decemberkindje onderweg.

    Ben wel blij dat die mutsy evo nog een rondje mee mag. Had t wel zonde gevonden anders.
     
    Izzy1986IVF2021 vindt dit leuk.
  3. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.035
    17.046
    113
    Vrouw
    Voor ons was het belangrijkste dat de wagen in de auto zou passen (hebben een Opel corsa).
    Erg wendbaar vond ik ook belangrijk en goed/ stevig materiaal.
    Boodschappen mand vond ik niet zo belangrijk.. we zijn voor een tweedehands bugaboo cameleon gegaan en kwam er al snel achter dat wanneer je de kinderwagenbak erop hebt zitten, dat je dan moeilijk bij de Boodschappenmand komt. Maar goed, dat was een klein minpunt.
    Verder alleen maar tevreden, past goed in onze auto, de wielen zijn makkelijk eraf te halen.. nu bij de 2e gebruiken we hem ook weer dus de kwaliteit is ook super.
     
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.145
    15.214
    113
    Mijn grootste pluspunt is dat de bak en zitje in 1 is. Met 2 of 3 handelingen (afhankelijk hoe plat/rechtop je het kind wil) binnen een minuut van lig naar zit en terug. C slaapt bijna dagelijks in de kinderwagen dus dan volledig plat maar is ze wakker en moeten we bijv naar school lopen kan ze zo weer zitten.

    Klein nadeel is dat je de bak niet los kan gebruiken. Maar bij mijn vorige wagen kon dat wel en heb ik dat amper gedaan dus voor ons niet erg.

    Ik heb een baninni maxim, bijna 7 jaar in gebruik, 4e kindje (zusje heeft hem ook jaar gebruikt)

    Edit: wat ik ook fijn vond: j had reflux dus spuugde snel/veel maagzuur. Bij deze wagen kon ik ook alleen de gesp onder het hoofdeinde vastmaken zodat hij iets scheef lag
     
  5. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.882
    113
    Vrouw
    Ik vind een kinderwagen wel erg belangrijk. Ik gebruik hem dagelijks en meerdere keren op een dag.
    De wagen moet goed wendbaar zijn en met 1 hand te duwen.
    Mooi design :rolleyes:
    Hoge bak/zit gedeelte

    Wij hebben bij de oudste 2 de uppa baby gehad, maar met 4 maanden weer weg gedaan. Ik vond die echt niet fijn rijden vergeleken met onze Joolz. Na 2 kindjes en heel veel gebruiken was die wel een beetje op. Wij hebben nu de nieuwe Joolz en ik vind hem echt prima! Rijd goed, grote boodschappen mand en de kap kan een stuk verder naar beneden.
     
  6. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Wat bij ons vooral een vereiste was,was dat hij in de kofferbak paste zonder dat ie de hele bak zou innemen. En zonder de wielen te demonteren. Ik heb een opel corsa uit 2018.

    Wij zijn toen uitgekomen bij de
    Mutsy Icon

    Niet echt geschikt voor off road,dus geen kinderkopjes of zandwegen oid. De demping vinden wij best tegenvallen.
    Ook de reiswieg van een Mutsy is kleiner dan de reiswieg van bv een bugaboo of joolz.

    Maar goed, we gebruiken de wagen nu bijna een jaar en we willen over enkele maanden een normale buggy kopen.
    De buggy van zo'n 3 in 1 wagen neemt toch best wat ruimte in beslag,dus dan ben ik blij dat we geen wagen hebben gekocht van 1200 euro.

    De wagen wordt niet dagelijks maar wel regelmatig gebruikt.
     
  7. Izzy1986IVF2021

    5 mrt 2021
    67
    25
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Update.
    Ik heb veel gehad aan jullie berichtjes en heb jullie adviezen meegenomen in de keuze. We zijn voor de tweede keer wezen kijken en hebben weer uitgebreid kinderwagens vergeleken en gekozen voor de Uppababy Vista V2.

    Voor ons was de kinderwagen wel erg belangrijk. Je gebruikt hem elke dag en een paar jaar. En de baby ligt erin in zijn/haar meest kwetsbare periode, dus dingen zoals vering, demping en ergonomie vinden we belangrijk. Ik bespaar liever op de kinderkamer (behalve matrasje) of de box, dan op de wagen.

    Mocht je willen weten waarom we door de Uppababy Vista V2 kinderwagen gekozen hebben, hierom:
    - Zeer licht gewicht doordat hij van carbon is ipv aluminium oid.
    - Heel stevig en minder speling (en dus gewiebel) dan we bij veel andere wagens ervoeren.
    - Heel makkelijk in en uit te klappen.
    - Compact bij inklappen.
    - Wieg/zitje met één hand en één beweging eraf te halen.
    - Grote boodschappenmand, met een paar kleinere vakjes voor je tel of portemonnee bijv.
    - Ingebouwde zonnekap in de kap, dus geen los parasolletje of doek.
    - Zachte foamwielen (tussen lucht en foam in, maar niet zo kwetsbaar als luchtbanden)
    - Een van de weinige wagens waar de baby ook in mag slapen (ipv campingbedje bijv.) door de zeer goede ventilatie ook onderin de wagen, onder het matrasje.
    - Geschikt om met een enkel extra zitje uit te breiden voor een tweede kindje.

    En voor degene die dezelfde overweging aan het maken zijn, ook de nadelen:
    - Hoge prijs
    - De stang die door de boodschappenmand loopt.
    - Ik had de stoffen kap liever verlengbaar gehad ipv een zonnekap, zoals bij een Dubatti.
     
  8. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    ik weet jullie lengte niet maar een vriendin had ook voor deze gekozen. Maar uiteindelijk was te snel de wagenbak tekort, hebben jullie daar ook nog naar gekeken? Dus zij hebben te vroeg eigenlijk moeten besluiten over te gaan naar het zit gedeelte.
     
  9. Izzy1986IVF2021

    5 mrt 2021
    67
    25
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Van de wieg bedoel je? Of de stang?
    Wij zijn allebei niet groot, 1.65 en 1.75. Het matrasje in de wieg hebben we op 3 andere matrasjes gelegd (Dubatti, Joolz, Buggaboo) en ze waren allemaal even lang. De wieg van Dubatti liep wel schuin naar buiten waardoor hij langer leek en bovenaan dus ook was. Maar de baby had nog evenveel ruimte.
     
  10. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Ja de wieg!
     
  11. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Wij hebben deze wagen ook, maar dan een eerdere versie (uit 2017 denk ik) en ik vond het dus een monsterlijke uitgave maar geen seconde spijt van gehad. Mijn zoontje was vrij groot bij geboorte maar geen problemen gehad met formaat van de wieg. Weet niet of er verschil is met de laatste versie.
     
  12. MarisB89

    MarisB89 Actief lid

    27 jul 2016
    338
    117
    43
    Wij zijn voor de Nuna Mixx next gegaan. Wilden ook de Mutsy nio bekijken maar gisteren te horen gekregen dat ze uitstel van betaling hebben aangevraagd .
     

Deel Deze Pagina