slof/schoentje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lentebloem, 27 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

ik vroeg me af hoe oud een kindje ongeveer is als hij maat 16 en 17 aan kan?

ik zou graag iets van slofjes of zachte schoentjes voor mijn baby kopen ( in nov ben ik uitgerkend ). het lijkt me zo schattig en warm.

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hier ook een hele lading slofjes!! maar nooit aangedaan..
    leek me ook altijd zo leuk en lief , maar in de praktijk deed ik ze nooit aan,
    heb ook kleine schoentjes maar ik doe ons zoontje nu nog geen schoenen aan , want hij trapt ze de hele tijd uit! (en dat gaat ook zo met de slofjes)

3. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    dus het is niet zo'n succes?
    ik zal eens met 1 paar beginnen.
    maar welke maat heb ik ongeveer nodig? beter iets te groot dan te klein, want ze lopen er toch nog niet op.
    de maten van het schoentje/slofje wat ik graag wil gaan van 16 t/m 20

4. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik zou eerlijk gezegd geen schoentjes kopen hoor!
    dan liever slofjes!

ja volgens mij heb ik maat 15

5. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    het is eigenlijk ook een slofje, zacht materiaal met vetertjes.
    hoe oud was jouw baby toen hij maat 15 aan kon?

6. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    oo ok!!
    gelijk vanaf de geboorte!
    maar de slofjes waren nog wel wat wijd.
    heb ook eigenlijk niet gelet op de maten met het kopen van de slofjes!

7. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    in ieder geval al super bedankt voor je reacties! nu heb ik een beetje een richtlijn. denk dat ik gewoon maat 16 bestel, dat zijn de kleinste.

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja dat zou ik ook doen hoor!!!
    veel plezier!!
    enne dat ik ze niet aandeed bij onze kleine hoeft niet te beteken dat niemand dat doet hoor! ;)
    maar hij trapte altijd zn slofjes weer uit.... vandaar dat ik die bambino sokjes heb gekocht! die blijven super zitten! had je destijds bij kruidvat!

9. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Ik zou gewoon lekker wachten tot je ze echt aan kan doen. Dan kun je makkelijk het voetje even opmeten voor de maat. Via internet heb je dan zo je slofjes in huis.

10. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb ze zelf niet gekocht, wel gekregen. Zie er bij zo'n kleintje het nut niet van in. Van mijn schoonzus moest ik schoenen kopen voor als we uit het ziekenhuis kwamen. Baby ligt dan lekker ingepakt in wikkeldeken en zijn binnen 10 minuten thuis.... Lopend gaat hij/zij het ziekenhuis toch niet uit.

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik zou ze niet kopen...
    Ik had zelf (gelukkig maar 1 paar) slofjes gekregen en mijn zoon kwam eruit met eh... nogal grote voeten. Kon die slofjes dus helemaal niet aan. Dat was maat '1' (Amerikaanse maat), maar ik denk dat hij eerder maat 3 had gehad.
    Achteraf had ik het wel een beetje in kunnen schatten, want op de echo's had hij al lange benen (hebben ik en mijn vriend allebei), en mijn vriend is 2 meter en heeft dus ook grote voeten, maar ik heb gewoon 39/40.

Bovendien: als ze nog zo klein zijn zou ik echt alleen maar slofjes kopen die heel erg slap zijn. Het is namelijk niet te doen (en nogal zielig) om die kleine voetjes in schoentjes met stevige zolen oid te proppen. Ik heb nu voor nr 2 maar een soort tussenversie aangeschaft: slofsokjes. Toch lekker warm, maar eigenlijk gewoon een dik paar sokken: bieq - handgebreide babymutsjes en kleding - Jip&Jan

12. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja klopt , lekkere warme sokjes zit volgens mij veel lekkerder bij die kleintjes!

13. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Misschien overbodig, maar mijn zoontje had dus ongeveer maat 17/18 toen hij eruit kwam...

Hij leeft nogal op grote voet :D

14. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    hahaha lindangel!

enne bij mij was het zo dat ik in mn kraamtijd heel veel slofjes kreeg!

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    De eerste tijd hier ook geen slofjes gebruikt. Als het lekker weer is, is dat niet nodig. In de winter heb ik wel slofjes gebruikt, en dan alleen leren als bijv boumy's. Die zitten lekker en houden toch wat kou tegen. Je hebt in de winter ook gevoerde slofjes.
    Ze draagt ze nu nog steeds soms als we thuis zijn. Dan komt ze er mee aan lopen en wil ze ze aan.

16. lentebloem

lentebloem Actief lid

9 mrt 2011
    330
    0
    0
    NULL
    NULL
    het heeft zijn voor en nadelen lees ik al...
    ik wacht de groei echo's even af...wie weet hoe groot de baby is.
    ik heb in het begin van mijn zwangerschap zoveel sokjes gekregen, ik denk dat hij of zij die never nooit niet allemaal aan gaat doen haha.

17. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Dochter heeft gisteren voor het eerst slofjes aan gehad. Heeft nu maatje 17..... (1 jaar)

Had babyslofjes gekocht 6-12 mnd en die zijn nog veeeeel te groot. Als ze 1,5 jaar is dan zullen ze vast passen ;).

Mijn dochter draagt ook zelden sokjes. Het liefst blote voetjes.

Heb alles nog nieuw in de kast staan dus als ik jou was zou ik niet teveel kopen.

18. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hier bij de zeeman 2 paar sokjes/slofjes gekocht. Het is van badstof met elastiek rond het enkeltje en het is in de vorm van een soort ballerina'tje. Echt super schattig en het zit net zo comfortabel als een sokje.

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Die zijn leuk! Die heb ik als kraamkadotje gehad bij een setje kleertjes. Waren erg leuk én fijn!

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik koop geen slofjes meer voor baby's! daniel heeft de helft niet gepast en de andere helft was onhandig:D Als ukkepuk dr is ga ik wel op jacht:D

Deel Deze Pagina