Hoi Dames, wij zijn er inmiddels uit en gaan voor de stokke xplory. Nu vroegen wij ons af of dat jullie ook de accessoires van Stokke er origineel bijkopen. Zoals de Stokke IziGo/Sleep, Dekentjes, voetenzak, parasol etc. of dat jullie die van een ander merk kopen.
Wij hebben er een iZiSleep bij en de voetenzak. Als je hem nu koopt zit te iZi Sleep of Go er gratis bij. Ik wilde graag de sleep omdat deze op de wagen plat kan, wat een veel betere houding is. Wij gaan denk ik voor een dooky ipv een parasol. Ik heb gelezen dat dit veel fijner is.
De parasol van Stokke is echt niet goed. Maar het deken is wel heel handig omdat je het kan vastmaken aan de kap zodat je het kindje kan afschermen. De voetenzak vond ik veel te groot voor een kleintje (6 maanden) en de volgende winter wou ze er niet meer in. Bekerhouder heb ik veel gebruikt. Ook de luiertas zou ik van stokke nemen of je kan hem er niet goed aanhangen. En ik was helemaal verliefd op de winterkit
Dat is helemaal afhankelijk van wat jij belangrijk vind. Wij hebben alleen de basis Stokke. Onderstel met reiswieg (incl. slaapzak) en buggyzit (incl. voetenzak). Is de Sleepie niet gewoon vergelijkbaar met de maxi-cosi? We hebben overwogen om de adapters voor de maxicosi erbij te kopen, maar hebben toch besloten de maxi-cosi alleen in de auto te gebruiken. Een dookie schijnt praktischer te zijn als een parasol. En wat betreft dekentjes en andere accessoires, gewoon nemen welke jij het mooist vind.
Parasol is idd niet zo prettig, nauwelijks gebruikt. De adapters voor de maxicosi hebben wij later bijgekocht en voelde als beste aankoop ever. Heerlijk om het kindje niet steeds in/uit de maxicosi te halen en scheelde een hoop onnodig tillen van de maxicosi (auto kan hier vaak niet in de straat staan)
Ik had de voetenzakken (voor wieg en buggy) en parasol, maar de Dooky is fijner. Had gewoon een eigen luiertas, met buggyhaken kan je die er prima aanhangen. Winterkit en zomerkit vind ik veel te duur.. Nooit behoefte gehad aan een bekerhouder. Ik had verder gewoon een Maxi-Cosi Cabriofix en die klikte ik erop met de adapters.
Wij hebben het dekentje, vond ik heel fijn. Kun je overal voor gebruiken. De parasol zat bij de zomerhit die we ergens goedkoop hebben kunnen kopen. Verder de voetenzak (in de buggy) en de tas. Ik vind de tas niet echt mooi, maar wel heel praktisch. Ik heb gekeken voor een nieuwe luiertas voor baby 2, maar vond andere tassen van binnen helemaal niet handig.
Nee niet helemaal Hij is natuurlijk gewoon voor in de auto, maar zoals ik hierboven schreef kan de iZi Sleep in een platte stand wanneer deze op de wagen zit. Zo ligt je kindje niet in een hoek, wat een betere houding is. Ik wil trouwens nog wel graag de hoeslakens en een deken erbij. De verzorgingstas heb ik er ook al bij en daar hoef ik dus zo te lezen ook geen spijt van te hebben
Ik heb de voetenzak voor de buggyinzet, luiertas, parasol en de hoeslakens. Ben over alles erg tevreden alleen is de parasol geen hoogstandje omdat die maar op 1 plek vast geklikt kan worden dus je vecht altijd een beetje met de zon en als de wagen op zijn hoogst staat dan zie je niks wat er voor je wagen is.... Ik gebruik sinds ons 2e kindje dooky, stukke fijner!
Oh ja en de maxicosi adapters. Had deze niet willen missen, ideaal om 'even snel' de winkel in te lopen zonder dat de wagenbak of bugginzet mee hoeft én de kleine hoeft niet voor ieder wissewasje van bak te veranderen.