Hoi allemaal, wij gaan eind deze maand op vakantie met het vleigtuig en willen de kinderwagen (bugaboo met of nog net aan met bak of als ie daar niet meer in past met het zitje) meenemen. Nu hoor ik allemaal spookverhalen van kinderwagens die total loss uit het vliegtuig kwamen. Ik ben op zoek naar mensen die ervaring hiermee hebben. Moet ik een goedkope buggy tweedehands kopen om mee te nemen zodat het minder erg is als ie stuk gaat? of kan ik mijn eigen vertrouwde Bugaboo meenemen, laten sealen en is er dan niks aan de hand?.... Bedankt voor jullie antwoorden!
ik zou een andere/goedkopere buggy aanschaffen,een vriendin had haar dure kinderwagen ook een keer mee met vakantie,en de wielen waren helemaal versleten. ik zelf heb er geen ervaring mee heb geen kids succes met t kiezen!
Volgens mij mag je een buggy meenemen tot aan de gate... en gaat die dus niet over de band en gaat dan niet zo snel kapot. Met koffers, beauty cases en kinderwagens wordt gegooid, dus ik zou je bugaboo niet meenemen... maar dus een buggy die je tot aan de gate mee mag nemen. Is ook wel zo handig denk ik, kan je zoontje er na het inchecken ook nog in. Maar dit is wat ik gehoord heb, ik zou het even navragen bij de luchtvaartmaatschappij of even op hun site kijken of je er iets over kan vinden.
hier heb ik de gok genomen toen.. heb me onderstel met bak meegenomen en is heel heen en terug aangekomen... en ja ben ik toch nuchter in als hij kapot geweest was heb ik toch een reisverzekering voor... maar de kinderwagen mocht mee tot aan de gate... en een buggy ligt eraan wat voor 1 maar sommige mogen mee het vliegtuig zelf in en sommige niet.. maar e gooien inderdaad wel met de wagen althans met de buggys wel heb ik vorig haar gezien.. dus heel veel succes met het maken van je keuze
Voor de Bugaboo kan je een soort reistas huren speciaal van Bugaboo. Hier moet je even op googelen. Weet niet of je die zelf kan aanschaffen, je zou Bugaboo kunnen bellen. Wij hebben ook een Bugaboo maar die is al zou oud, ben bang dat als hij van de zomer mee gaat dat hij snel kapot gaat als ze ermee gaan gooien. Wij hebben een buggy aangeschaft van Prenatal met parasol en ik doe haar er nu vaak in zo dat ze een beetje kan wennen aan het idee. Maar het liefst zou ik ook de b. meenemen, zitten ze zo goed in. Maar je zit ook met het maximale gewicht natuurlijk. Bij Transavia is dat 10 kilo incl. buggy, reisbed, en kleding. Succes, M
nou ik ben pas terug van suriname. we vlogen met klm. We hadden speciaal een nieuwe buggy gekocht zodat ik die helemaal mee kon nemen in het vliegtuig. Nou dit gebeurde ook! maar een maal gelandt kreeg ik mijn buggy terug.kapot! en hoe.... heel het wiel was afgebroken! nou daar sta je dan...met een kind van 9 kilo op je armen. kortom we hebben in su een nieuwe buggy gekocht want een maand je kind dragen is totaal geen optie. nu eenmaal thuis heb ik een schade claim ingedient en krijg ik het bedrag over 3 weken terug... kortom...ik ging zeker niet je goede wandelwagen meenemen hoor...
De kinderwagen van mijn schoonzus(ook een bugaboo) is helemaal schots en scheef uit het vliegtuig gekomen,ondanks de travelbag.....Zou zekr voor een buggy gaan................
Hoi, wij hebben speciaal voor het reizen de Quinny Zapp gekocht. Daar zit ook een tas waar je de buggy in kan zetten en tot nu toe gaat het goed. In juli gaan we weer op reis en dan nemen we weer de Quinnny mee.
haha als ik het zoo allemaal lees mag ik bliij zijn dat me wagen schoon heel en perfect heen en terug is gekomen ik had zelf dan wel een oud kleed om de bak gedaan maar is allemaal verder perfect gegaan ben benieuwd 17 juni weer vliegen nu gaat de buggy dan mee maar ik ga proberen om de buggy het vliegtuig zelf mee in te krijgen mijn moeder is het gelukt vorig jaar ide mocht als hand bagane mee dus hopelijk lukt het mij ook dan weet ik zeker dat die heel blijft
ben benieuwd 17 juni weer vliegen nu gaat de buggy dan mee maar ik ga proberen om de buggy het vliegtuig zelf mee in te krijgen mijn moeder is het gelukt vorig jaar ide mocht als hand bagane mee dus hopelijk lukt het mij ook dan weet ik zeker dat die heel blijft [/quote] Dat ga ik ook proberen. Als je ziet wat ander mensen allemaal het vliegtuig in meenemen dat kan zo'n paraplu buggy ook nog wel mee. M
Wij zijn terug gekomen van vakantie. wij hebben toen gevlogen met martinair,mijn kinderwagen werd als een beest behandeld. Een schade claim ingediend en kreeg pas vorige week mijn geld. Na 4 mndjes. Na duizend telefoontjes van waar het bleef,niet normaal meer. Ik zou een 2ehandse kopen voor de zekerheid,of een goedkope.
Wij hebben al 2 keer gevlogen en we hebben een koelstra buggy meegehad. We hebben er een stoffen hoes omheen gemaakt zodat hij niet beschadigd of vies kon worden in het vliegtuig. Je mag de buggy meenemen tot aan de gate. Onze buggy is iedere keer nog weer heel aangekomen. En vaak is het zo dat op de bestemming je de buggy op de bagageband weer terug ziet, dit is trouwens ook op Schiphol zo als je weer landt in Nederland. En even een correctie als je met Transavia vliegt mag je 10 kg bagage meenemen voor je kleintje dit is exclusief buggy! Wil je ook nog een camping bed meenemen ed dan valt dit wel onder de 10 kg bagagevrijdom.
Wij vliegen over een paar dagen ook met transavia en dit vond ik op de site. Toegestane hoeveelheden bagage De bagagevrijdom van standaard ruimbagage op vluchten van transavia.com is maximaal 20 kg per persoon. Voor baby's tot 2 jaar geldt een bagagevrijdom van 10 kg, inclusief buggy en/of Maxi Cosi. Misschien had je mazzel of is het veranderd.
ja je krijgt de waarde terug wat hij op dat moment nog waar was.. dus een wagen van 5 jaar terug krijg je niet meer het aankoopbedrag van terug.. maar daarom heb ik zelf gewoon me kinderwagen met bak toen meegenomen ik riep als hij heen maar niet kapot gaat terug kan me niks schelen daar ben ik voor verzekerd nu hoop ik ook gewoon dat me buggy heel heen komt en anders koop ik op vakantie gewoon een nieuwe.. en als hij heen kapot gaat heb je zo hostes mevrouw die ook een hoop kan regelen voor een nieuwe dan ik ben denk ik vrij nuchter daarin ik zie het vanzelf allemaal wel haha
Wij kopen speciaal een nieuwe buggy voor het vliegtuig. Deze kan gewoon in een tas en is dan handbagage van mijn man. Lijkt me toch niet zo ingewikkeld?
hallo Je mag je buggy mee tot aan de gate. Wij hebben een buggy van een vriendin geleend een hele dunne van prenatal. De parasol zat er aan vast en daar maakte ik me meer zorgen om.was erg gebogen na die tijd. Met inladen of uitladen hebben ze wel wat beschadigd maar niet zoveel dat je er een klacht van in moest dienen. Ik zag wel dat andere stellen er kwaad om werden, die van hun was er zelfs een stuk stof gescheurd. Ik zal mocht je een nieuwe kopen,tweedehands doen en zo dun mogelijk wel stevig natuurlijk. dat je makkelijk in en uit kunt klappen. Ik wens je veel succes
Ik vlieg zelf bij transavia.com. Heb meerdere malen meegemaakt dat er kinderwagens helaas stuk weer in de gate verschenen op schiphol (bij aankomst worden ze nu ook meestal weer in de ate gelegd, niet altijd, dus pin me er niet op vast). Echter zegt transavia dat je eerst bij je reisverzekering moet aankloppen. Ik zou idd op marktplaats een 2e handse kopen of een tas om de kinderwagen doen. Mochten jullie meer vragen hebben over het vliegen stuur me maar een pbtje misschien kan ik ze beantwoorden. Groetjes Britt