Zijn hier ook kindjes die laat waren met hun hoofdje optillen Esmee is nu 9 weken en kan haar hoofdje eigenlijk nog niet goed optillen. Weet eigenlijk niet wat ongeveer het gemiddelde was maar volgens mij kon Anne dat met die leeftijd al lang. groetjes gerdien
http://www.ktongeren.org./psychomotordevelopment.html misschien heb je heir wat aan staat op wanneer het gemidelde kind qua leeftijd wat doet
Dank je voor de tip, wat een duidelijke site! Ook leuk om te zien dat Noortje qua fijne motoriek heel ver voor ligt.. hihi
Volgens mij deed Nathan dit al een paar weken na zijn geboorte... Staat me iets van bij dat hij een heel erg sterk nekje had.
Eva deed dit de dag na haar geboorte al, ze kon ook al gelijk haar hoofd goed rechtop houden, die hebben we nooit hoeven ondersteunen.
Lena deed dat idd ook al vanaf het allereerste begin... Komt misschien omdat ze helemaal met 'r hoofd in d'r nek heeft gelegen (minstens) een paar weken lang...
Jesper deed dat ook vanaf het begin, maar dat is zeker niet altijd goed. Hij deed dit omdat hij last had van het kiss-syndroom en daarmee zijn nekje probeerde te ontlasten. Je kunt het ook even bij het CB navragen als je je zorgen erom maakt, maar dat zal niet nodig zijn hoor. Ik denk dat een maand of 3 gemiddeld zal zijn.
Sverre deed het ook vanaf dag 1 (als hij de kans kreeg van ons). Misschien kun je 'oefenen' door haar af en toe op haar buikje te leggen?