Wij hebben een joolz (ik 1.83, ml 1.90) dochter heeft tot 15 maanden erin gezeten. Inmiddels is ze te groot voor het zitje en glijdt ze er van af. Het stoeltje van de joolz vind ik best ondiep. Met een 2e (misschien in de toekomst wel 3e, 4e...) op komst vind ik de wagen wel elke cent waard
Ik heb vorige week in het foldertje bij van asten in Tilburg de joolz day zien staan in de aanbieding voor 400. Misschien dat je even kunt informeren of deze actie nog is?
Dank jullie voor alle adviezen en tips Het bleef maar door mijn hoofd spoken en ik werd er een beetje onrustig van... En mijn vriendinnen zeiden dat ik inmiddels wel wat moest uit gaan zoeken, dat maakte me ook niet rustiger... Mijn man werd gek van mijn wispelturigheid en heeft me gisteren (voor de zoveelste keer) meegesleept naar de winkel. Er kwamen steeds opties bij ipv dat ze afvielen... We hebben uiteindelijk besloten om een Mutsy igo Lite te kopen, model 2014 (online). Er waren verschillende keuzes uit kinderwagens die iets hoger konden dan gemiddeld, ik heb echt alle kinderwagens getest op hoogte etc, van sommige weet ik niet meer wat ik er mis mee vond. Hieronder een opsomming (misschien voor anderen die nog iets zoeken). te laag: -Maxi Cosi Mura 3 en 4 vonden wij niet hoog genoeg -Koelstra mambo (denk ik) was ook niet hoog genoeg -Stokke Crusi (mooi model!) ook te laag. Niet te laag: -Mutsy Evo kan heel hoog maar dan loop je dus te dicht op de wagen en begin je ertegen aan te schoppen -Bugaboo (allemaal) de bak zat zo laag en ik vond hem lelijk (smaken verschillen ) -Stokke Xplory is natuurlijk sowieso een beetje een apart model. Waar laat je je handtasje? Liep wel lekker. -Nuna ivvi hoog genoeg, mooie grote bak, de duwstang is zeker hoog genoeg, maar het hoogste stukje is echt heel smal doordat het handvat schuin naar beneden af loopt. De grootte van de reiswiegen lijken heel erg te verschillen maar als je de matrasjes op elkaar legt zijn de verschillen minimaal. Dus toen bleven over de Joolz en de Mutsy igo Joolz uitgebreid bestudeerd en hij loopt echt heel fijn en is ook erg makkelijk op te klappen(als je weet hoe), dat zou ik in 1x doorhebben de aanbieding van hierboven was niet meer online (en tilburg is echt te ver weg). Ik vond de Joolz ook best mooi Maar de Mutsy igo liep ook goed en er was ook een mooie kleur die me heel erg aanstond, en met model 2014 frame was hij een stuk goedkoper (scheelde 350-400,- minstens met de Joolz). Mijn man heeft thuis nog even de verschillen gezocht tussen frame 2014 en 2015 (het zou toch wat zijn als opeens diverse accessoires niet meer passen) en dat viel mee. Dus direct besteld en eerlijk gezegd het voelt als een grote opluchting! En toen ik toch bezig was met knopen doorhakken heb ik meteen ook maar een maxi cosi pebble bij aangeschaft (aanbieding prenatal)... Oja, na alle verhalen over irritante buggy's was ik overtuigd dat ik eigenlijk geen buggy wil
Grappig dat de koelsta niet hoog genoeg is, ben zelf 184 en ik vind het ideaal dat je de duwstang helemaal kan veranderen zodat deze heel hoog staat. Zo zie je maar , het voelt voor iedereen toch anders
Helemaal veranderen zodat deze heel hoog staat? Dan denk ik toch dat ik wat gemist moet hebben. Het was toch een kwestie van gewoon stang uitschuiven? Heb nog gekeken op het instructiefilmpje maar zie niet zo wat je bedoelt.
Je kan de stang zeg maar kantelen, helemaaal naar beneden maar ook helemaal omhoog. Ik zal er even een foto van maken
Als je die knop indrukt , kan je de stang omhoog en naar beneden doen. Hij kantelt dan zeg maar. Dus echt alleen het duw gedeelte Maar goed je hebt toch al een mooie wagen besteld!!
Oh zo! Dat hebben meer kinderwagens (mutsy evo iig). Wij hebben er denk ik alleen een gezien met schuifstang. Volgende keer ga ik wel nog een keer kijken als ik er toevallig ben, ben wel echt benieuwd nu of ik er overheen gekeken heb?
Hier Mutsy Evo gehad. Met name voor de flexibele instelbaarheid, aangezien ik 1.65 ben en mijn man 1.95..
Bij de igo is dat dat de voorwielen iets groter zijn in 2014, en er zit verbeterde vering in de voorwielen in 2015. Verder is het opklapmeganisme van de duwstang met een iets andere scharnier gedaan en zitten er andere knopjes om de reiswieg of het zitje vast of los te halen (iets makkelijker). Volgens mij was dat het, maar mijn man heeft het uitgezocht iig. Op mijn vraag of luchtbanden, een nieuw zitje, de voetenzak, regenkap, boodschappenmandje etc universeel uitwisselbaar waren was het antwoord "ja" en dat was voor mij het belangrijkste. Verder heeft 2014 andere kleuren dan 2015, 2014 heeft bijv paars, en een andere kleur blauw. In 2015 heb je geen paars meer (dacht ik) en blauw is alleen nog icm urban Nomad (en laat ik dat nou niet zo mooi vinden).
Daarom dus Hebben ook de bugaboo gekocht en zijn beide ook lang Cuwdtanf kan lekeer hoog en wij vonden deze kinderwagen gewoon de stevugste en lekker lichtgewicht Ik denk dat ik er wel lang mee doe en dan nog een tweede ( hopelijk) Dus vond t wel de investering eaard, maar wij hebben hem wel gekregenmoet ik toegeven
Ik ben 1.80 mijn man 1.96. Wij hebben een mutsy urban rider. Oud model van 2008 geloof ik. Staan er veel van op marktplaats. Goede robuste wagen, wordt nu voor de 3de keer flink veel gebruikt. Geen last van schoppen tegen de wagen en heerlijk hoog. Wij gebruiken de wagen tot ongeveer 3 jaar.
Wij hebben hem bij de babydump besteld laatst dus zal wel 2015 model zijn. Wij zijn voor zwart gegaan, incl zwart frame