Kinderwagen dilemma

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door coow89, 31 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Wij hebben al ruim 4 jaar met ontzettend veel plezier de Urban jungle mountain buggy en hij is geweldig. Hij heeft al vele boswandelingen en ook bergtochten in Oostenrijk gemaakt en hij lijkt onverslijtbaar en zit heerlijk (denk ik, kids lijken er altijd confertabel in te zitten). In tegenstelling tot de Maxi Cosi, is hij ook voor peuter (of zelfs kleuter) prima te gebruiken, bij Maxi Cosi, zit een grote peuter echt niet fijn meer in. Natuurlijk kunnen ze dan ook zelf lopen, maar wij vinden het heerlijk om lekker lange boswandelingen te maken en die loopt onze peuter van 2 nog niet zelf natuurlijk. Bij veel vrienden zien we dat de Maxi Cosi kinderwagen al snel wordt vervangen door een simpele buggy, omdat je steeds het stoeltje er af moet halen als je hem inklapt en omdat een groter kind er niet meer fijn in zit. De Mountain buggy klap je in zijn geheel in en ook in 3 seconde weer uit. Hier geen extra buggy dus... Nog een voordeel vind ik, is dat hij helemaal in ligstand kan, een kind kan dus, als het in slaap valt, helemaal liggen en ligt dan ook best afgeschermd vind ik. Ideaal.

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hier de Maxi-Cosi mura 4. Hij is stevig, heeft een verstelbare duwstang, is heel stabiel en ik heb met geen enkele ondergrond moeite.
    Voordeel is dat de bak lekker groot is. Sinds gisteren pas de kleine meid in de wandelwageninzet gedaan. Maxi-Cosi, Joolz en Transit (van Baby-Dump) hebben de grootse bakken. Bugaboo had wel een lange bak maar was erg smal.

Maxi-Cosi mura hebben we ook gekozen omdat die ook met de wandelwageninzet helemaal plat kan en kan beide kanten op geplaatst worden. Daarbij zit er echt een hele grote kap op zodat ze lekker beschut liggen en zich even af kunnen sluiten. Hoe lang ze hier in kan weet ik niet. Bij de Joolz weet ik wel dat ze er snel uit zijn, kindje van mijn nicht kon met anderhalf al niet meer in de Joolz.

Nadeel van de Maxi-Cosi is misschien dat het een vrij zware wagen is (onderstel weegt al gauw 16 kilo ofzo) maar ja, dat is deels de reden dat ie zo stabiel is.
    Qua prijs vind ik dat je echt waar voor je geld krijgt.

Kijk goed naar wat je eisen zijn en wat bij je past. Ga naar de winkel, probeer uit, kijk en vergelijk.
    Hier wilde ik per se een grote bak zodat onze baby lang kan liggen, dat is beter voor de rug en heupen. Toen vielen er dus al heel wat wagens af.

3. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Mijn grote peuter (bijna 3) paste tot voor kort prima in de Joolz. Ik merk vaak dat mensen zeggen dat iets niet past als excuus voor het gebruik van iets anders. Zelfde met groep 0 stoel. Die hebben we heel lang gebruikt want veel veiliger en ze paste er prima in. Stond toen vast in de auto op base.

4. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Tip die ik destijds kreeg van vriendin. Staar je niet blind op de grootte van de wagenbak maar kijk vnl. naar het zitje. Die gebruik je veel langer. Zij had toen spijt van keuze voor Mutsy.
    En dat was waar, dochter was nog lang niet uit wagenbak gegroeid, maar wilde niet meer liggen bij 6 maanden, maar kijken.

5. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Mijn dochter zit ook nog prima in de joolz en is nu 2,5.
    Ook de bak is mooi ruim!

6. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Wij hebben de mutsy Igo, goede vering ( wat de evo niet heeft geloof ik ) en foam banden die je niet stuk kan rijden. Wiegje kan eraf en stang is verstelbaar. Manlief is 1.95 dus moesten een goede hoge kinderwagen hebben.

7. coow89

coow89 Lid

30 jan 2010
    60
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt iedereen voor het meedenken!

Ik bedoelde met een losse kinderwagen bak inderdaad dat het direct klik en go is (en je de bak ook zonder kinderwagen als wiegje bij bijvoorbeeld logeren kunt gebruiken), om die reden en vanwege de prijs valt de bugaboo helaas af.
    We gaan binnenkort naar de babyzaak en zullen ons goed laten informeren. Vind het wel fijn om wat wagens in mijn achterhoofd te hebben en jullie ervaringen helpen me een heel eind op weg!

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maxi cosi en Joolz zijn heel fijne wagens maar met hond in bos zou ik wel een draagdoek of ergonomische drager adviseren. Ik kan me niet voorstellen dat je fijn wandelt met een wagen in het bos of de duinen. Dan kan je toch nooit alle leuke paadjes pakken?

Deel Deze Pagina