Kinderwagen, duo buggy, wel of niet op de fiets.. Help

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door poppysun, 23 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Ik had een duowagen gekocht en heb daar super veel plezier van gehad. Mijn eerste was bijna 2 jaar toen de tweede geboren werd.

2. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Onze dochter is net 23 maanden als de 2de komt! Wij hebben en duo wagen.... vooral voor de praktische dingen zoals lange wandelingen en boodschappen.

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.526
    13.809
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #23 hummeltje5, 5 aug 2017
    Laatst bewerkt: 5 aug 2017
    Haaaaai medezwangere ;)

Vwb. je vraag op de Babboe heb ik geen antwoord.

Maar heb natuurlijk hetzelfde als jou met onze knul die zo'n 20 maanden zou zijn bij de geboorte van onze "Flappie".
    Ik denk toch wel dat ik voor een duowagen wil gaan, want naar m.i. is onze zoon met 20 maanden nog veel te jong voor een meerijdplankje, voor als we lange afstanden lopen (en dat doe ik nogal vaak).
    Bij een duowagen kun je ook gewoon de Maxi Cosi erop klikken, dus dat is niet zo stug voor je kleine als een duobuggy.

Wij zijn wel wat beperkt in onze zoektocht, want doordat we geen schuur aan het huis hebben, ons 'schuurtje' ook echt een schuurtjé is (die tevens al vol staat) én we ook geen brede hal hebben, zijn we dus genoodzaakt een duowagen áchter elkaar aan te schaffen.

Voordeel is dan wel weer dat je makkelijker over de stoep laveert, maar nadeel vind ik dat je niet tijdens het sturen je voorste kindje iets aan kan reiken..

4. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Baby in draagdoek/draagzak en oudste in de wagen. of andersom. ik zou er geen duo voor kopen :)

WIj hebben wel een duowagen aangeschaft en hem echt maar 3-4 keer gebruikt. wij hadden net geen jaar tussen de eerste 2 zitten :)

5. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.488
    2.602
    113
    Vrouw
    Friesland
    Tussen mijn zoontjes zit net 15 maanden. De eerste 3 maanden ongeveer deed ik de jongste in de draagdoek, en de oudste in de buggy als ik alleen weg ging. Vanaf dat de jongste ongeveer 3 maanden was (oudste 1,5) liep de oudste op kleine stukjes gewoon mee. Wanneer we bijvoorbeeld naar de stad gaan lopen mijn vriend en ik ieder met een buggy.

Ik heb even een duowagen gehad (easywalker) maar dat was echt niets voor mij. Een bugaboo donkey zou ik nog overwegen, maar daar heb ik in ieder geval het geld niet voor haha.

6. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.698
    4.306
    113
    noord holland
    Onze kinderen schelen 20 maanden. Destijds Haag ik een duo-buggy aangeschaft. Jongste lag achterin in een babynestje. Ingeklapt nam hij niet veel ruimte in beslag. Gewone wagen hadden we ook in gebruik. Als man en ik bijv. samen waren dan ging oudste in de buggy. En kleine afstanden kon ze op het meerijdplankje. Ik heb de duo buggy veel gebruikt.

7. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ook 16 maanden verschil. Wij hebben veel plezier gehad van onze abc zoom. Nu is de jongste 17 maanden en ga ik de zoom klaar maken voor verkoop. Wij hebben bij de tweede ook een fietskar aangeschaft. Dan kon ik er 1 achterop en 1 in de wagen meenemen. Een zitje voorop vind ik eng. De fiets zou maar om vallen terwijl ik de tweede erop probeer te zetten. Inmiddels nog veel plezier van de fietskar. Die is de komende 2,5 jaar nog wel handig om zelf in mijn 1tje beiden kinderen mee te kunnen nemen. Op de lange uitstapjes met het gezien kan ik nog een buggy en een kinderwagenbuggy gebruiken tot de oudste een goede afstand kan lopen.

Deel Deze Pagina