Kinderwagen en ik als LEEK

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rodayna, 13 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Wij willen voor een kinderwagen kijken, maar weet werkelijk waar niet waar ik wel of niet op moet letten.

Ook wil ik een kinderwagen waar zowel "een wieg" in zit maar waar een kind ook als het wat ouder is in kan "buggy"?
    maar het liefst ook een kinderwagen waar de Maxi cosi op kan.
    Ten tweede moet het ook een niet al te zware kinderwagen zijn, niet te grote belastinmg voor mijn rug, zowel bij rijden als bij inklappen.
    En geen kinderwagen met maar 1 wiel voor. Het liefst gewoon 4 vielen en niet zo een driepunt ding.

geen al te groot ding ivm kofferbak is ook wel zo handig.
    Wat wel, en Wat niet?

Iemand foto's/ voorbeelden en natuurlijk jullie ervaringen.

2. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi,
    Wij hebben een Quinny Buzz 3. Dit is een driewieler, dus voor jou valt hij af, maar hetzelfde model is er ook in vierwieleruitvoering. Dan heet hij Buzz 4 :) Wij hadden ook het criterium dat hij niet te groot mocht zijn ivm de kofferbakruimte èn de ruimte thuis. Ik vind dat ie makkelijk in- en uitklapbaar is. Er zit een reiswieg bij, Quinny noemt dat een 'dreami', een zitgedeelte, dat is wat jij bedoelt met 'buggy' en er kan een maxi cosi op. De reiswieg wordt op dezelfde adapters als de maxi cosi geplaatst. Het zitgedeelte NIET. Dan moet je de adapters eruit halen, wat overigens heel simpel (klik!) gaat. Alleen moet je er dan dus op gaan letten dat je die adapters meeneemt als het je bedoeling is de maxi cosi op het onderstel te zetten ;)
    Ik lees wel eens negatieve dingen over de Buzz, maar ik ben echt erg tevreden over hem. Ik vind het een heerlijk lopende, compacte wagen. Er zitten trouwens twee bekledingen bij het zitgedeelte; een voor als je kindje daar net in gaat en een voor als je kindje groter wordt. De grotere heb ik nog niet gebruikt, daar kan ik nog niets over zeggen. De standaardzitting voldoet prima, voelt goed aan.

3. UmmKais

UmmKais Actief lid

11 nov 2009
    316
    1
    0
    NULL
    NULL
    De meeste wagens voldoen wel aan je eisen wat betreft kinderwagen/buggy en maxi cosi.

Wat betreft de rest (inklappen, zwaarte) zou ik je willen aanraden om gewoon eens een grote babyzaak binnen te stappen en de wagens uit te proberen! Dan merk je vanzelf wat je prettig vindt en dat is helemaal niet gek, iedereen doet dat! Wees niet te bescheiden, probeer de wagens ook in en uit te klappen en stel alle vragen die je wilt stellen. Het is toch een hele aankoop waar je echt goed over na moet denken!

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.072
    2.213
    113
    Brabant
    een tip: let op de wandelwagen -inzet! (buggy gedeelte zeg maar). Wij waren zo in love en zwijmeldezwijmel over de komst van een baby, dat we vergaten daar goed naar te kijken!
    Als ik nog een keer zou kunnen kiezen, dan zou ik voor een inzet kiezen die 2 kanten opkan. maar dat is geen hele grote must. Maar ik zo iig kiezen voor een inzet waarbij je een steuntje voor de voetjes/beentje omhoog kunt zetten en die je makkelijk kunt verstellen in de rug.
    Als ik nu zou kiezen: de nieuwe mc Mura!

5. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Zelf hebben wij de Mutseart. Wij hebben m gekregen, maar als ik zelf een had gekocht zou ik het toch anders doen.
    Omdat onze kleine qua lengte al snel niet meer in de reiswieg pastte, moet ze al in de wandelwagen. Deze kon niet helemaal plat, wat eigenlijk wel het lekkerst is voor de kleintjes. Daar zou ik dus op letten.
    En dat de wandelwageninzet naar je toe kan en van je af. Nu met de koude temperaturen en toch best wel veel wind, is het lekker dat je dit af kunt wisselen.

6. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij zitten ook met een bepaald eisenpakket wat kinderwagen betreft (alles in 1, 4 wieler, niet te zwaar, compact, maar stevig en makkelijk inklapbaar). We zijn gewoon een winkel ingegaan en zijn gaan uittesten.
    We zijn nu uiteindelijk op de Maxi Cosi Mura 4 gekomen. Hij rijd heel soepel, voelt tijdens het rijden heel licht aan. Klapt makkelijk in en uit en is niet een te groot pakket. Je hoeft geen aparte addapters te halen, omdat het al maxi cosi merk is. Het enige wat minder was is dat de reiswieg wat wat zwaarder is en ook de wagen ingeklapt weegt wat zwaarder, maar dit nemen we voor lief als we kijken naar de pluspunten.

7. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    De bugaboo

4 wielen. stad bos en strand wagen.

grote wagen bak
    kan een mc op
    het zitje kan twee kanten op.

rijd soepel met 1 hand te besturen. is een licht en compact frame.

kortom de beste wagen ;) vindt ik

8. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Zou ook gewoon een grote babywinkel instappen en daar rondkijken en vragen en gewoon uitproberen.
    Als je auto voor de deur staat, mag je soms ook uitproberen of ie past in de kofferbak.

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Kijk eens rond op de site van bijv. de BabyDump en ga gewoon langs de winkel. Daar kunnen de verkopers je alles vertellen over de verschillende wagens die er te koop zijn.

10. maylina

maylina Lid

5 apr 2010
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Wij hebben de Maxicosi Mura 4 gekocht. Handig met inklappen, vrij compact, grote wagenbak en rijdt heerlijk soepel. Ook pluspunt, je hoeft geen adapters aan te schaffen voor je maxicosi, die zitten er standaard op.

Het is wel heel smaak gebonden hoor! Gewoon gaan kijken wat je mooi/handig vindt. Persoonlijk vind ik de Bugaboo helemaal niks, wagenbak veel te laag, waardoor (in mijn ogen :p) de hele wagen uit verhouding lijkt. Bij mijn man reikte de wagen tot zijn knieen, geen gezicht :D. Maar er zijn genoeg mensen die erbij zweren, dus gewoon lekker gaan uitproberen!

12. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    de childwheels c max
    supoer mooie en fijne wagen
    grote bak en koelstra heb ik ook gehad en was ook een fijne wagen

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou gaan voor de bugaboo, hij voldoet aan al je eisen.
    Het is de allerlichtste kinderwagen.
    En ook zeer klein in te klappen, hij past zelfs in de kofferbak van mijn chevrolet matiz.

Het is een 4 wieler, en de banden kunnen niet lek!
    De maxicosi past erop.
    De bak is lekker ruim, dus ze kunnen er lang in liggen.

Deel Deze Pagina