Tja daar zit ik dan met de maxi-cosi. Gekocht toen ik zwanger was van nummer 2. Voor 5 kinderen gebruikt. Hij is puntgaaf, nooit iets geks mee gebeurd. MAAR....hij is wel 15 jaar oud. Dus als ik het geloven mag is hij niet veilig meer. Voor het kleintje wat we nu verwachten hebben wij een maxi-cosi van vrienden te leen. Maar nu, wat doe ik met die oude? Ik wil hem niet meer gebruiken, omdat hij misschien niet meer veilig is. Maar om hem nu zomaar in de kliko te gooien vind ik ook zo gek voelen. Manlief zegt: doe hem naar de rommelmarkt. Maar daar heb ik ook weer moeite mee. Want het is een product dat ikzelf niet meer vertrouw. Kan ik daar een ander zijn kleintje dan in laten meenemen? Tja dat is hun verantwoording, maar toch.... Wat zouden jullie doen??
Ik zou hem inderdaad gewoon weggooien. Hij heeft zijn werk gedaan en zijn gebruikstermijn zit erop. Het is gedaan met hem.
Ik zou hem weggooien. 15 jaar is echt wel erg oud. Was het een paar jaar, dan zou ik hem bijv nog weggeven aan iemand die dergelijke spullen inzamelt voor andere landen, maar een 15 jaar oude dat zou voor mijzelf niet fijn voelen.
Als je hem zelf niet veilig vind voor je eigen kind dan wil je toch ook niet dat het kind van een ander hem wel gebruikt? Weg werpen dat ding.
Ik heb een oudje van MP die ik gebruik in de bakfiets. In de auto vind ik het heel belangrijk dat hij nog goed en nieuw is (daar hebben we ook een nieuwe), in de bakfiets zie ik het meer als stoeltje en maakt het me niet uit.
Een bakfiets hebben we niet anders zou dat inderdaad een goede optie zijn. IK denk dat ik hem maar gewoon in de kliko gooi. Dan gaat hij woensdag mooi mee. Mijn jongste dochter is 14 Wie weet krijg ik nu wel een dochter. We weten het nog niet.
Weggooien of als poppenzitje laten gebruiken. Dochtertje hier heeft oudje van mijn moeder staan om mee te spelen. Vind ze prachtig
Yep, gewoon in de kliko! Ik heb hier afgelopen week ook een maxi cosi (priori dan) in de container gegooid en die waz echt nog geen 15 jr oud en gebruikt door 2 kindjes... Ik wilde hem idd niet doorgeven, omdat ik gem zelf al te oud vind.
Gewoon naar de milieu straat brengen ja, zo'n oude maxi cosi kan echt niet meer aan de huidige veiligheids dingen voldoen... Het plastic, de gordeltjes, het piepschuim... Better safe than sorry. En idd niet naar de kringloop, dan komt er een kindje van iemand met weinig te besteden in.