Zou ik haar op de arm mee mogen nemen? Lijkt me nogal gevaarlijk.... Als de bus hard moet remmen kan ze qua veiligheid beter in een kinderwagen/maxi cosi/buggy zitten. Of zie ik (weer eens) beren op de weg die er niet zijn?
als je haar in een draagdoek doet ken het toch geen kwaad meid ik ben zo vaak met fay weggeweest zonder kinder wagen.
Hoi, ik heb een lichtgewich Koelstra buggy (99 euro) - bij de trein aangekomen vouw in die snel in (kan ik met 1 hand, de andere draagt Ollie. In de bus heb ik ook de lichtgewicht buggy mee. Toen Ollie zo oud was als jouw baby, had ik een buikdrager en een draagdoek - vond ie ook niet zo denderend, maar wende snel genoeg als het eens een keertje zover was. Dit is echt het makkelijkste - en zou bij de oppas een 2e kinderwagen zetten. PS: ik fietste met Ollie in de Baby Mee fietsdrager vanaf 3 maanden. Veilig? Je bent er zelf bij
Nee dat mag inderdaad niet, je wordt geacht zelfstandig de bus te kunnen nemen of invalidenvervoer te regelen. Buschauffeurs zijn er om de bus te rijden, niet om zich een breuk te tillen aan kinderwagens. Terecht naar mijn mening, mijn beste vriend is buschauffeur en hij heeft een hele zwakke rug, de keren dat hij uitgescholden is omdat hij niet kon/mag helpen zijn niet op 2 handen te tellen.
Nou laat me nou dit vandaag meegemaakt hebben. Ik ben naar de stad gegaan,bij het instappen hielp niemand mee, ik had jurkje aan en tja ik probeerde de buggy tog erin te krijgen. (het is heel vaak zo dat ze het niet durven te helpen bang voor het nieuwe ze wachten altijd af) zelfs voor mijn zwangerschap hielp ik moeders) ik kon het niet aanzien dat ze met pasgeborene in de wagen zelf moesten tillen.) Toen ik moest uitstappe hielp ook niemand mee, er zaten allemaal van de jongens ong vanaf 18 tot 35 jaar ofzo. Echt niemand hielp mij. Weet je wat ik deed,ik riep heel hard is er ook een sterke kerel die mij kan helpen met de buggy hahahahah ze stonden bijna allemaal op haha ik dacht ja dag dan doen we het lekker brutaal.)misschien een tip? ps: misschien idd een maxi taxi mee klik je de buggy zijn meestal ook niet zo zwaar.(draagzak) En dat van de busschaufeurs,hier heb ik als ik bijvoorbeeld vraag aan de chaufeur kunt u de deur open doen achter<vragen ze authomatisch(bij hoge bussen) of ze me kunnen helpen.(friesland). bij lage bussen is het een makkie. Die hebben we bijna alleen maar. succes gr loesmari
Hier in Amsterdam ken ik hetzelfde probleem met lastige bussen en trams. En de lift naar het metroperron is vaak stuk. Ik zou je toch een draagdoek aanraden, het draagt heel makkelijk. Je moet even een paar keer oefenen met omdoen, maar als je het eenmaal weet is het erg handig. Een draagdoek is beter dan een draagzak, omdat bij een draagdoek het gewicht beter wordt verdeeld. Ze zeggen dat je tot 18 kilo kunt dragen (peuterleeftijd). Mijn dochter weegt nu ongeveer 7 kilo en ik merk het nauwelijks als ik haar draag en hou het lang vol.
Ik heb inderdaad een draagdoek, het is alleen zo jammer dat Nova dat zelf niet zo leuk vindt. En ik raak nogal gestresst van een krijsend kind in de bus.... En dan wordt zij er ook niet rustiger op. Maar ik denk dat ik een buggy koop die iemand hier aanraadde, ik wil toch een andere buggy dan die bij deze kinderwagen zit (ivm ruimte auto) en dan kan ik de maxi cosi daarop klikken. Vanmiddag nog even met de kinderwagen die ik nu heb uitproberen, mocht dat weer niet lukken, dan is de keuze snel gemaakt. Bedankt voor alle tips en het meedenken (en het meeleven) ....