Keuzes.. welke kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door msm, 24 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. msm

    msm Actief lid

    31 okt 2020
    101
    43
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Aangezien we voorlopig niet naar de winkel kunnen kom ik er niet helemaal uit.. welke kinderwagen?

    Van wat we hebben geprobeerd twijfelen we tussen;
    -Cybex Priam
    -Bugaboo Fox
    -Mutsy Evo
    -Maxi Cosi mura
    -Dubatti one

    Wat we belangrijk vinden;
    - met 1 hand te besturen (dus licht rijden)
    - goed over onverharde ondergronden (we wonen in het bos en mijn ouders aan het strand, hier moet de kinderwagen geschikt voor zijn)
    -makkelijk op te klappen
    -niet te groot wanneer opgeklapt (moet goed in een Honda Insight passen, samen met tas, hond, baby en ons)
    -ergonomie van het zitje

    Joods, Stokke en Thule zijn afgevallen voor ons, die vinden we of te zwaar rijden of te groot.

    Wie heeft ervaring met een of meerdere van deze kinderwagens?
     
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij hadden een Mutsy evo.
    Hele fijne wagen.
    Het inklappen is heel makkelijk en als je de zitting gebruikt kan die erop blijven zitten als je de wagen inklapt.
    Dat vonden wij echt ideaal.
    De wagen was soepel te besturen, lekkere grote mand onderin voor de boodschappen en de zitting vond ik ideaal.
    Voetensteuntje kan neer geklapt worden als ze ouder zijn, rugleuning is in meerdere standen verstelbaar.

    wij hebben nu een dubatti.
    Die rijd nog fijner.
    Wij gaan regelmatig naar het bos en daar rijd ie echt heel soepel met all terrain banden.
    Zitting is hetzelfde frame als de reiswieg.
    Je rits de reiswieg los en ritst de zitting vast.
    De wagen is ook makkelijk in te klappen maar het onderstel is wel wat groter dan die van de mutsy.
    Wij noemen het altijd de Ferrari van L :p
     
    msm vindt dit leuk.
  3. Ibbeltje27

    4 dec 2017
    38
    2
    8
    Wij hebben de Bugaboo fox. Ideale wagen voor alle ondergronden. Met 1 hand te besturen en soepel in te klappen. Onderstel paste in onze Nissan pixo van destijds. Bak zat dan op de achterbank.
    Maar kan je geen afspraak maken bij babypark oid. Ik weet dat het nu weer mogelijk is, kan je even proef rijden
     
    msm vindt dit leuk.
  4. jvsd92

    jvsd92 Fanatiek lid

    12 apr 2019
    4.629
    8.838
    113
    Vrouw
    Hier ook de Bugaboo Fox. Geen spijt van gehad! Ideaal ding.
     
  5. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Wat grappig dat de Joolz afvalt, in de winkel hebben we jouw rijtje uitgeprobeerd en de Joolz kwam veruit het beste uit de bus als het gaat om makkelijk bestuurbaar en inklappen. Hij paste zelfs in mijn Ford Ka, dat viel mij alles mee.

    Verder wel ervaring via mijn neefje met de Cybex Priam, prima wagen. Vooral makkelijk in te klappen en ook compact. Grote bak onderin. Zonneklep vind ik ook een gigantisch voordeel! Rijdt ook wel prettig (niet zo prettig als de Joolz naar mijn mening haha).
     
    msm vindt dit leuk.
  6. Dass

    Dass Lid

    21 aug 2020
    68
    75
    18
    Vrouw
    Bij babypark kan je vanaf volgende week op afspraak winkelen, mocht je ze zelf willen uit proberen.
     
    msm vindt dit leuk.
  7. msm

    msm Actief lid

    31 okt 2020
    101
    43
    28
    Vrouw

    Dank je voor je reactie! Is er een reden voor dat je toch bent overgestapt naar de Dubatti? En nu je deze hebt, zou je nog steeds overstappen?
     
  8. msm

    msm Actief lid

    31 okt 2020
    101
    43
    28
    Vrouw
    Klinkt ook goed!

    Helaas zit de babypark bij ons in de buurt voorlopig vol geboekt op de tijden dat wij kunnen. We zijn beide docent, dus kunnen niet zomaar een middagje vrij nemen helaas..
     
  9. msm

    msm Actief lid

    31 okt 2020
    101
    43
    28
    Vrouw
    ik zag het! Helaas zit de babypark bij ons in de buurt voorlopig vol geboekt op de tijden die wij kunnen..
     
  10. msm

    msm Actief lid

    31 okt 2020
    101
    43
    28
    Vrouw
    had ik ook niet verwacht dat de Joolz zou afvallen, maar vind ‘m zwaar sturen vergeleken met andere kinderwagens en onprettig in het bos (Day 3 van een vriendin geprobeerd). Gelukkig dat ie jou goed bevalt!
     
    Chechi vindt dit leuk.
  11. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    als je mij bedoelde.
    Wij hadden de Mutsy verkocht. En toen bleek ik zwanger.
    Ik zou zeker opnieuw kiezen voor de dubatti.
    Enige dat ik mis van de Mutsy is de boodschappenmand.
     
    msm vindt dit leuk.
  12. msm

    msm Actief lid

    31 okt 2020
    101
    43
    28
    Vrouw
    Dank je! Helpt weer met de keuze!
     
  13. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    644
    375
    63
    Grappig! Hier juist ook een joolz fan. Ik heb de joolz day gehad en nu de joolz geo. En die laatste vind ik het fijnst. Misschien dat daar voor jezelf nog verschil in kan zitten? Ik stuur hem sowieso met 1 hand en past ook in onze kleine auto. Zelfs met 2 kinderen erin stuurt en rijd hij reuze! Ik heb veel wagens uitgeprobeerd maar deze was voor mij de beste!
     
  14. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Ik heb inderdaad ook de Joolz Geo2! Dus misschien dat daar het verschil in zit? Dat die fijner is dan de Day.
     
    HvL vindt dit leuk.
  15. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.457
    3.313
    113
    Zou ook kijken hoe groot je kindje ongeveer word niet dat je al van te voren weet maar ben je beide groot dan zit er ook een grote kans in dat je kindje wat groter is.

    Hier 2 zoons en beide echt groot (wij en familie ook allemaal lang) ik heb bij zoon 1 echt gekeken wat is een grote wagenbak en of hij in m'n fiat panda paste van destijds.
    Hier 6jaar geleden gekozen voor een Bugaboo cameleon 3, wagenbak amper gebruikt hooguit de eerste 3/4 mnd maar de rest vd wagen wel gebruikt tot ongeveer 3 jaar.

    Voor zoon 2 deze wagen ook in gebruik enige nadeel is als ik zoon 1 naar school breng ik zo vaak die hele wagen moet in en uit klappen dus nu een Maxi-Cosi Gia erbij want die kon TM 22/25kg fijne wagen al is hij niet geschikt voor alle terreinen en nu ook een buggy erbij beide in 1 handeling uit te klappen.
     

Deel Deze Pagina