Geen haar op mn hoofd! De kans dat er iets gebeurd is vast klein, maar het zal je maar net overkomen. Zou óf gewoon maar sjouwen, óf toch een draagzak/doek overwegen (als je een goeie - ergonomische - koopt, moet dat echt geen probleem zijn voor je rug)
Ik heb ook snel last van mijn rug, maar draag beide dochters nog met gemak... 11,5 en 19 kilo Ik zou het eens gaan uitproberen: er is vast iemand in de buurt die jou wel een doek wil lenen, (kijk eens op draagpraat op facebook), want dan weet je tenminste zeker of het echt niet kan, of toch wel 't Is echt een ideale oplossing. Hier krijg ik zelf echt meer last van rug en bekken achter kinderwagen/buggy, dan met kind in de doek
Wat een overdreven reacties, voor die 5 minuutjes zou ik dat kleintje lekker laten slapen! Wakker maken is veel zieliger... Als ik met 3 kleine kids steeds iedereen voor 5 minuutjes mee zou slepen...pfff...het is in de tuin bij het KDV, niet op een parkeerplaats ofzo...
Je hebt 40 reacties van NEE dat zou ik niet doen en 1 of 2 reacties ja geen probleem. Denk dat jij er al over uit was hoe je het wilt gaan doen.
Wat andere ook al gezegd hebben....als er iets gebeurd vergeef je jezelf nooit meer. Ik vind het onverantwoordelijk!
Blijkbaar voelt het toch niet goed anders open je toch geen topic? JE moet doen wat je zelf goed vind maar je vraagt om meningen en die krijg je maar blijkbaar wil je die liever niet horen best apart.
Overdreven? Wij hebben het over wat we met onze EIGEN kinderen zouden doen en die zouden we niet eventjes 5 minuutjes (wat ook makkelijk kan uitlopen als het even tegenzit of iemand houdt je aan de praat) alleen laten. TS moet helemaal zelf weten wat ze doet met haar kinderen, net als jij. Gaven haar alleen wat tips hoe ze het wellicht ook zou kunnen doen. Daar is niks overdreven aan. Het is inderdaad in een vrij toegankelijke tuin. Maar goed. Wellicht is de overgrote meerderheid hier gewoon wat voorzichtiger met hun kinderen of banger, hoe je het maar wilt noemen. Er HOEFT nooit iets te gebeuren, maar het KAN dus wel. En dat zul je jezelf dan niet vergeven. Er gebeuren nu eenmaal gekke dingen in de wereld. Dagelijks. Helaas. En als ik dat persoonlijk zou kunnen voorkomen met mijn eigen kind, dan tja, ben ik gewoon wat voorzichtig.
Ik denk dat ts haar keuze al lang heeft gemaakt. Niks wat wij zeggen is een optie en wanneer iemand zegt dat hun het ook zouden doen dan is ts het ermee eens dat het toch vast zo erg niet is. Doe wat je zelf wilt. Het is jouw kind en jij zal met de mogelijke gevolgen moeten leven. Voor hetzelfde geld gebeurt er inderdaad helemaal niks en dan hoef je je nergens druk om te maken.
Ik zou t niet doen. Wel binnen op een gang of zoiets, maar niet buiten waar iedereen bij kan. Maar ik laat ze ook niet in de auto achter, dan sleep ik die maxicosi wel mee. Als ik aankom bij KDV zie ik eigenlijk altijd wel andere ouders. Misschien kunnen die even helpen het trapje optillen?
Dank meiden, Fijn om de reacties te lezen en het nig eens kritisch te overdenken... Ik had aanvankelijk verwacht dat het merendeel zou zeggen 'gewoon doen' maar niks is minder waar.. In de auto laten zitten zou ik dan weer nooit doen of in bed en zelf van huis zijn..
Als het kan zou ik de wagen binnen zetten, dat is toch iets meer afgeschermd. Maar als dat niet kan zou ik denk ik ook kiezen voor buiten voor de deur. Ik reageer, net als de rest van de dames, heel erg vanuit mijn eigen ervaringen met mijn eigen kindjes. Die zijn héél prikkelgevoelig en bijna niet in slaap te krijgen, hysterisch als ze wakker worden, etc. Dan is wakker maken gewoon echt zielig. De kans dat er op zo'n groep kinderen opeens een kindje bovenop duikt of in een oogje prikt, lijkt me groter dan dat dat buiten gebeurt. En met de wandelwagenbak de trap op en af sjouwen lijkt mij dan weer echt dóódeng.
Ik zou ook voor een draagzak gaan, die 6kg is toch wel even te dragen als je gaat brengen? Ik zou m'n jongste niet buiten laten staan. Hier bij de psz parkeer ik de jongste wel vaak in de gang net buiten het lokaal, maar ik zou haar dus echt niet buiten laten staan ook al is dat maar 2 stappen (en een deur) verder. En qua dragen; ik ben ook niet groot, maar draag nog makkelijk mijn oudste van 16kg op m'n rug hoor.
Dragen is niets voor mij is gewoon een instelling en dan sta je er meestal ook echt niet voor open om het te proberen... Want 6 kilo weegt natuurlijk niets, een wagen duwen is meer moeite. Met die wagen de deur door, stoepjes op, je voordeur door, in en uit de auto. Ik draag de oudste van 17 kilo nog weleens.
Nee ik zou het niet doen. Even vragen of een andere moeder er even bij blijft als dat zou kunnen, dat zou ik wel doen. Maar alleen laten? Nooit!!!