Hoesten en daarna huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jumphola, 21 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Goedemorgen,

Wij hebben er hier een drama nacht opzitten :D Jason is al ruim een week aan het hoestten dus gisteren even langs de huisarts. Zoals verwacht ja is niks moet vanzelf overgaan.
    Nou gisteravond wilden we hem in bed doen , en toen begon het gillen krijsen huilen en dat heeft zich herhaald tot half 5
    We hadden hem al bij ons in bed genomen maar ook dat hielp niks. Toen uiteindelijk de huisartsenpost gebeld , we mochten langskomen. Nou daar is hij dus nagekeken en was de conclusie een virusje daar geven we niks voor. Een zetpil is voldoende.

Nu een paar uur verder heb ik nog steeds een huilend kind wat niet wil slapen heel hard huilt en een verschrikkelijke hoest heeft. Hij lijkt wel een doorgewinterde roker!

We geven hem al een zetpil en proberen veel water te geven , maar heeft iemand misschien nog een tip wat ik kan doen om de pijn iets te verzachten voor mijn kleintje?

Alvast bedankt

2. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Niemand? :(

3. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Een verzachtend hoestdrankje, bv van vsm?
    Toen mijn dochter dat had had ze een keelontsteking. Maar daar kreeg ze niks voor. Hebben toen wel een paar keer ibuprofen gegeven, dat hielp goed en sliep ze ook goed op.

4. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Ik heb al druppels van vsm maar die lijken niet echt te helpen helaas

5. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Heeft hij misschien last van zijn oren? Dan willen ze ook niet plat liggen, omdat dat zeer doet. Sterkte

6. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik zou ook even een hoesstiroop halen, helpt misschien niet echt voor het hoesten maar het verzacht de keel een beetje. Dan voelt de keel misschien al wat minder "rauw" voor je kleintje.
    En ik zou hem om de zoveel uur een pcm geven. Voelt hij zich misschien net wat beter door. Ui naast het bed, luuf op de borst, rug en onder de voetjes. Bedje iets omhoog.. Misschien allemaal al geprobeerd, maar misschien zit er nog een tip tussen.. ;) Sterkte!

7. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    En de slaapkamer zo vochtig mogelijk houden. Natte handdoeken over de verwarming.

8. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Welke hoestsiroop kan ik gebruiken. Hij is pas 8 maandjes. De rest van de tips hebben we al geprobeerd helaas zonder succes

Dankjewel in ieder geval!

9. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Oren zijn gecheckt !

10. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Ik heb thijmsiroop gehaald. Dat mocht rond die leeftijd geloof ik wel.
    Al zou ik als t zo blijft toch weer even langs de ha gaan. Dl hier was ik mee geweest, niks aan de hand dus ook nog even aangekeken, maar na 2 dagen terug bleek ze wel dubbele oorontsteking te hebben en een voorste luchtweginfectie. Niet om je ongerust te maken, maar t kan soms hard gaan bij die kleintjes.
    Succes!
    Hoop dat het inmiddels al wat beter gaat!

11. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland

Dan ga ik dat morgen ook even halen. Kleine man huilt nog veel maar minder als vannacht . Denk dat hij er ook een flinke verkoudheid bij heeft want snot druipt bij iedere nies zo zijn mond in.

Als het maandag nog Zo is ga ik idd weer terug. Dankjewel voor je advies.

12. Rosa1981

Rosa1981 Actief lid

22 feb 2013
    331
    0
    16
    Graag gedaan! Hoop dat hij snel weer lekker opknapt!

13. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Hier ook flink hoesten. Ik hoor het slijm als hij hoest gewoon. Wij zitten aan de luuf neusspray en hoestdrank. Zo erg als hij zichzelf steeds wakker hoest en huilt omdat hij wil slapen he? Het gaat gelukkig over. Ik heb liever alles onder het snot dan dat hoesten. Helaas is onze zoon al vrijwel de hele winter verkouden.
    oja het hoofdeinde van het bedje omhoog helpt hier aardig.

14. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Als hij zoveel snot heeft, zou ik zijn neus spoelen met van die ampullen zoutoplossing.
    Hier vindt mijn dochter tijmsiroop heel prettig als ze moet hoesten, is idd toch verzachtend :)
    Beterschap!

Deel Deze Pagina