kinderwagen in vliegtuig

Discussie in 'De lounge' gestart door mixje, 21 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Verschilt per maatschappij. Bij Ryanair mocht toen een buggy gratis mee maar de maxicosi moest ingecheckt worden. Buggy mocht mee tot de gate.
    Meestal hoef je voor de maxi cosi niks extra te betalen en wordt het gewicht gewoon opgeteld bij het gewicht van je koffer, dus als je dan onder je maximaal toegestane kilo's blijft, kost het niks extra's.

2. Marlous

Marlous Fanatiek lid

19 nov 2010
    2.066
    0
    36
    Het verschilt per maatschappij, maar ook per luchthaven.
    Beste tip: neem een draagdoek/drager mee!

Wij mochten naar Portugal op de heenweg de wagen inchecken bij afwijkende bagage, op de terugweg mocht hij mee tot aan de gate. Zelfde maatschappij, andere luchthaven.

Hou er ook rekening mee dat je wagen bij de afwijkende bagage moet worden opgehaald. Zo staat er dus 1 bij de koffers en 1 bij de surfplanken en buggy's. ;)

Maxicosi mag mee als handbagage, maar ik vond het makkelijker met de buikdrager, zo'n maxicosi zonder onderstel is een heel gesjouw! Ook op locatie had ik de wiegbak bij ons, ideaal want zo had N gewoon haar bedje bij haar en konden wij uit lunchen bijvoorbeeld. De maxicosi mogen ze maar een paar uur in.

De autostoel huur je dan gewoon bij je auto.

Fijne vakantie, hopelijk heb je hier iets aan!

3. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Wij zijn een aantal jaar geleden ook gaan vliegen. We hebben de reiswieg met onderstel mee genomen tot de gate en de maxicosi ingechecked. Wel hadden we een buikdrager extra mee. Het ligt wel aan je vliegmaatschappij of je tot aan de gate kan en volgens mij ook naar waar je heen gaat.

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wij vliegen straks ook met Ryanair en ik las dat je daar inderdaad een buggy mee mag nemen. Ik hoop dat onze kleine man daar dan in kan zitten, want ik denk dat de bugaboo niet aan die eisen voldoet

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Oh nee, op de site van ryanair staat het volgende:
    Voor baby's wordt geen ingecheckte of handbagage toegestaan, maar er mag één volledig inklapbare kinderwagen gratis worden meegenomen, dit hoeft niet van tevoren worden geboekt. Kinderwagens moeten bij voorkeur voor de reis worden gelabeld bij het bagageafgiftepunt op de luchthaven en deze kan dan gebruikt worden tot aan de trap van het vliegtuig. Het bagageafgiftepunt sluit 40 minuten voor het geplande vertrek van de vlucht.

Ik vraag me alleen af of de bugaboo daaraan voldoet, omdat die uit 2 delen bestaat. Bij Ryanair moet een autozitje juist worden ingecheckt (en betaald) en mag niet aan boord. Het verschilt dus erg paar maatschappij

6. hetlichtje

hetlichtje Fanatiek lid

3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben de laatste weken veel gevlogen tijdens onze vakantie. We hadden zijn autostoel meegenomen voor in het vliegtuig tijdens de reizen dat hij een eigen stoel had. Deze hadden we op een gogo kids travelmate geplaatst en dan konden we hem in zijn autostoel als een trolley over het vliegveld vervoeren. (heel erg ideaal, weegt niks). De kinderwagen werd gewoon gratis ingecheckt (ook op vluchten zonder eigen stoel). Als hij geen eigen stoel had, namen we de autostoel op de trolley mee en ging hij bij het instappen in de laadruimte.

De grote kinderwagen ging gewoon in de reistas en dat is ook helemaal goed gegaan.

Kortom, volgens mij is het gewoon gratis en tip: kijk eens naar een gogo kidz travelmate. Het was voor onze kleine man heel fijn dat hij zijn eigen autostoel had en voor ons was dat ook fijn.

7. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Ok bedankt allemaal, het verschilt dus wel per maatschappij maar ik denk dat ik er wel vanuit kan gaan dat ik een kinderwagen kan meenemen met reiswieg? En misschien al in moet checken met koffers of mee mag tot gate. Vind het niet een heel grote ramp als het direct ingecheckt wordt. Het gaat niet om een zware baby dus dat scheelt. Als ie maar mee kan zonder kosten het liefst. Zal even navragen bij de maatschappij.

Deel Deze Pagina