Sausjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Dahlia, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Als ik aan het eten koken ben dan dekt mijn man meestal de tafel. Behalve de pannen met eten zal ik even neerzetten wat hij altijd nog meer op tafel zet:

- fritessaus
    - curry
    - mad sauce
    - gele aromat
    - groene aromat
    - zout

Soms ook nog tomatenketchup erbij.
    Strakjes eten we gebakken krieltjes. Nou ik hoef daar alleen een beetje fritessaus bij en een beetje zout erop. Maar zo overdreven veel dingen op tafel? Dat zou ik niet doen als ik de tafel dek.

Zijn jullie man ook zo sausjesachtig?

2. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Hmm niet echt het enige wat overal over moet is MAGGI:D

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier enkel sambal, maar wel overal en altijd bij.. zelfs bij pasta´s.

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    die van mij wil meestal knoflooksaus over de gebakken aardappeltjes

ik ben wel wat meer sauzerig, van de week hotdogs gegeten, hij had alleen mosterd, en ik had augurk, mayo en ketchup hihi.

5. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Wij zijn helemaal in to de knoflooksaus! Dus bij de patat, bij de pizza, bij het vlees naja ga zo maar door. Heerlijk. Maarre wat jullie op tafel hebben staan is wel heel veel!

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ik eet zo'n beetje overal Mayonaise bij. I love Mayonaise!!! :D

7. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Jep hier ook de wereld aan sausjes op tafel. En dat wordt ook allemaal benut(!) en ook in hoeveelheden dat ik denk, moet dat nou? Maarja meneer komt er ook geen grammetje van aan....:x

8. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Als ik "normaal" aardappelen met groente maak zet ik alleen zout en aromar geel op tafel.

Alleen als we friet of gebakken aardappels eten zetten we er sausjes bij. Maar dan ook erg veel. Mayo, en frietsaus lijn, wiskey cocktailsaus, satesaus, sambasaus, knofloosaus.

Mijn vriend is nu friet halen dus ga de tafel maar eens dekken :D

9. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Hahaha.... er stonden vandaag ook nog twee andere kruiden bij. We hadden in totaal 2 pannen op tafel, maar 9 dingen op tafel om erop te doen. Ik heb ze allemaal geteld. Niet normaal. 't Is me er ééntje. :D

De dames die veel knoflook gebruiken: gaan jullie niet uit je mond ruiken dan? Mijn man zet ook weleens knoflooksaus op tafel en eet er dan alleen van. Als ik dan 's nachts naar de wc ga en weer terug in de slaapkamer kom, dan stinkt het me toch, echt goor gewoon.
    En het schijnt ook dat een collega van hem een keer heeft geklaagd dat hij naar knoflook stonk. ;) Dus daar past ie nu iets meer op....

10. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Hier niet hoor, wij eten bijna nooit sausjes!!! Als we al wat op tafel zetten is het tomatenketchup of mayo..

11. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

wij eten ook heel veel sausjes

zelfs bij gekookte aardappelen wilt meneer slasaus! enja.. ik doe dan gezellig mee hahahaha

verder eten we vaak, maggi(bijna overal op), curry, ketshup, slasaus dus, sambasaus, knoflooksaus, mayonaise , noem maar op! owja joppie saus vinden we ook erg lekker haha

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    joppiesaus heb ik nou nog nooit op, waar smaakt dat naar en wat zit erin?

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Oh joppiesaus is heel lekker.

Ik weet niet goed wat er allemaal in de saus verwerkt zit. Het is geel en er zitten sowieso uitjes in, hele kleine stukjes. Moet je in de snackbar maar eens een patatje joppie bestellen, dan kun je het proeven, is erg jammie.

14. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Joppiesaus rules :D

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij eten alleen saus bij gebakken aardappels of friet. Ik meestal ketchup en mijn man mayo.
    Heel soms maak ik een saus bij kip of varkenshaas maar dan niet uit een pakje maar helemaal zelfgemaakt.

16. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mijn man lust eigenlijk helemaal geen saus, hij eet dus ook geen Chicken Tonight en dat soort dingen, dat vindt ie echt vies.

Het enige wat ie lekker vindt is sambal (bij de bami) en ketchup (bij de friet). Verder nada noppes. En zout....veel zout en zwarte peper.

Ikzelf ben ook niet echt van de sausjes, absoluut niet elke dag, bij de meeste dingen vind ik het niet passen. Bij friet natuurlijk wel, liefst MacDonalds frietsaus, ketchup bij de hamburger, en als we aan het barbecuen zijn vind ik kerriesaus bij kip en knoflook of barbecuesaus bij rundvlees wel erg lekker.

17. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ik pak nergens een sausje bij... mijn man wel. Ik vind het zonde van de smaak van het eten.

18. Tese

Tese Niet meer actief

Ik pak ook nergens saus bij, maar manlief heeft altijd overal curry bij.

19. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Knoflook.
    En wat ik ook heel veel gebruik door de macaroni is ketjap! mmmmm! (zout)

20. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik eet zelf bijna overal appelmoes bij :D
    Vriendlief is meer van de ketchup/curry en mayo

Deel Deze Pagina