Kinderwagen. Joolz, graco of hauck... wie ervaring?

Discussion in 'De babyuitzet' started by LiittleOne, Nov 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    Wie kan mij wat tips geven of vertellen over ervaring met deze 3 soorten kinderwagens.

zelf vind ik de Joolz ontzettend mooi!
    het zou opzich voor mij ook makkelijker zijn, ik ben wat kleiner en de kinderwagen is voor mama's vanaf 1.50m tot 2.00m dus wat dat betreft zit dat wel oke.
    makkelijk voor mama en voor papa.

vriendlief heeft al ervaring met kindjes en dus ook met de wagens.
    hij heeft het veel over Graco of Hauck.

wie heeft ervaring met deze 3 wagens? of met 1 van deze natuurlijk?

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een Joolz en zijn er erg tevreden over! Hij is super mooi, je ziet hem niet zo heel vaak ( We krijgen er bijna elke keer wel complimenten over! ) hij is makkelijk in en uit te klappen en het zitje kan naar je toe en van je af gericht worden, dat is voor ons wel een voorwaarde. Hij is hoog, waardoor je kindje ook in de kinderwagen aan tafel met je mee kan eten als je onderweg bent of op bezoek.

3. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    ik vind inderdaad de joolz ook ontzettend mooi!
    en inderdaad erg praktisch dat het zitje wat hoger is, denk wel dat de meeste kleintjes dit leuker vinden om wat meer te kunnen zien.
    inderdaad ook een voorwaarde om het zitje naar je toe en van je af te kunnen dragen,

vinden jullie hem ook erg stabiel? ik hoor namelijk wel eens dat het zitje wat naar beneden gaat hangen..

4. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

Mar 2, 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Ik ben het helemaal met Suusjeuh eens. Wij hebben ook de Joolz en ik vind hem erg stabiel, handig dat hij vrij hoog is, makkelijk in en uit te klappen en je ziet hem niet súper vaak. Wij hebben wel de Nautic Edition, waarbij veel stukken wit zijn, maar alles is makkelijk uit elkaar te halen en schoon te maken. Ik deed eerst alles met de hand, maar heb de buggyinzet laatst in een laken in de wasmachine gedaan (op een mini programma) en dat ging super!

Met de andere wagens heb ik geen ervaring. Succes!

5. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het grote verschil zit hem in het matriaal gebruik. De Joolz gebruikt duurzame materialen die tegen een stootje kunnen. Canvas stoffen, alluminium frames enz.

Hauck en Graco gebruiken meer plastic onderdelen, synthetische stoffen. En dat zie je ook terug in de prijsklasses.

joolz zit in de middel tot hoog segment prijs/kwaliteit
    Hauck en Graco in de laag tot middel segment prijs/kwaliteit.

6. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    dankje voor je advies!
    ik ga toch voor kwaliteit, dan maar wat duurder!

7. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout
    Wij hebben nu de Joolz 3 weken in gebruik en ik ben er ontzettend blij mee. We grappig dat het blijkbaar varieert waar je woont hoe vaak je hem ziet. Want ik woon in Haarlem en hier zie je hem heel veel, alleen niet in de beigekleur die ik heb! Gelukkig zie nog meer bugaboo's (zo blij dat ik die niet heb..)
    De Joolz is erg stevig, loopt soepel, is goed in te klappen en zie er gewoon stoer en mooi uit. Het enige nadeel is dat de boodschappenmand klein is maar wel volledig afsluitbaar dus je ziet niet wat erin ligt (erg handig als je ergens luiers koopt en nog 5 andere winkels in gaat, je hoeft niet steeds de bon te laten zien...)
    Maar het is ook wat voor budget je hebt, het is een prijzige wagen (wij waren incl mc, voetenzak voor beide, tas en extra regenhoes 1100 € kwijt)
    succes met kiezen!!

8. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Angellove ik zie de Joolz hier wel heel veel! Haha zelfs de jouwe heb ik al bij veel mensen gezien.. (hij is wel mooi!!)

9. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

Nov 25, 2010
    1,220
    1
    0
    Hier bij ons, heerlen, licht in de buurt van maastricht, zijn er ontzettend veel van de lelijke stokke kinderwagens!
    ik vind ze verschrikkelijk!!

het klopt inderdaad dat de joolz prijzig is, maar dan héb je ook wat!
    aangezien ik het idee heb dat de kinderwagen veel gebruikt gaat worden, vind ik dat wel belangrijk.

10. Iefie

Iefie Niet meer actief

Hier nog een fan van Joolz! Nu 2 maanden in gebruik en absoluut geen spijt van! Mensen verbazen zich over de snelheid en het gemak waarmee ik de wagen ingeklapt en wel in m'n Aygo krijg! Kon dat al een week na m'n bevalling en die was pittig dus kun je nagaan hoe gemakkelijk de Joolz in gebruik is. Ik ken de andere wagens niet maar ik kan me niet voorstellen dat er een betere is :D

11. merry78

merry78 Actief lid

Aug 18, 2010
    490
    0
    16
    @ Iefie, dan ben ik toch benieuwd hoe je de wagen in de Aygo krijgt. Wij hebben hier als tweede auto een Seat Ibiza en ik krijg de wagen er alleen in als ik de hoedenplank weg haal.....

12. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Dat moeten heel veel mensen hoor. Ik heb een bugaboo en een VW Polo en mijn hoedenplank moest er ook al uit. 8 van de 10 mensen moeten hun hoedeplank er wel uit halen.

13. Supi

Supi Fanatiek lid

Sep 12, 2011
    1,523
    8
    38
    Noord-Holland
    Zelf hebben we de joolz gekocht met jeansstof, erg stoer en hij lijkt me gewoon het meest praktisch. Wij hebben hem wel al in huis maar mogen nog even tot eind januari wachten met gebruiken:D.
    Het valt me op dat je de joolz steeds vaker tegen komt op straat, maar dat komt misschien omdat wij er nu meer op letten.
    Mijn nicht die een maand voor mij is uitgerekend heeft precies dezelfde keuze gemaakt als ons zonder dat we het van elkaar wisten. Erg grappig en zo zie je maar dat hij blijkbaar toch ondanks de prijs steeds populairder word.

Share This Page