Hoihoi... Ik heb al veel voorbeelden gezien van babykamertjes. Zitten zo veel leuke tussen. Maar ik zie vaak het badje op de babykamer staan. Logisch want de meeste mensen hebben hebben hun badkamer ook boven. Nou hebben wij onze badkamer beneden en vraag ik mezelf af waar ik ons kindje straks in bad moet gaan doen. Boven is dan toch onhandig omdat ik niet met een vol badje de trap ga op en aflopen. Maar in de badkamer heb ik niet echt plek om een badje op standaard neer te zetten... Meer mensen met dit probleem? Groetjes!
Wij wonen gelijkvloers en de babykamer is naast de badkamer dus heb dit probleem zelf niet. Je zou natuurlijk wel het badje met een emmer kunnen vullen. 2 emmers water heb je het badje wel voldoende mee gevuld denk ik en dat is natuurlijk makkelijker dan met een badje water de trap op en aflopen. Wat je natuurlijk ook kunt doen is de kleine in de keuken in bad doen. Dat je gewoon daar het badje neerzet. Over dit soort dingen kon ik me ook echt druk maken, maar dat wat de commode betrof, dat ik helemaal ging denken van hoe ga ik dat doen en hoe krijg ik een badlaken om de kleine als ik haar vanuiit het badje nergens meteen kan neerleggen etc. Denk dat het een beetje druk maken om niks is en dat het straks gewoon allemaal vanzelf gaat!
Denk ook dat vaak op de foto's het badje in de babykamer staat totdat de kleine geboren is. Mijn kinderwagen staat nu ook in de babykamer maar als ze er straks is dan haal ik hem dara ook weg!
Bij de oudste heb ik haar ook vaak in de babykamer gebadderd, maar meer omdat onze badkamer niet handig is ingedeeld... dus niet echt "weglegruimte" om beebs aan te kleden enzo. De tweede hebben we vooral veel in keuken gebadderd, ivm ruimte en warmte. Nu gaat ze sinds een week 8 gewoon met ons mee in bad, wat ze helemaal ge-wel-dig vindt
Onze badkamer is 2x zo groot als de babykamer dus ga haar hier gewoon op de badkamer in bad doen, misschien dat ik daar nog wel een kleine commode neerzet naderhand. Ik weet dta mijn sm mijn vriend en zijn broertje gewoon in de keuken in de wasbak in bad deed
ik zag laatst bij iemand het babybadje in de keuken staan, is op zich natuurlijk wel heel handig! en in de keuken is het in de winter (in ieder geval bij ons) ook altijd lekker warm dus dat is dan wel ideaal. zelf zet ik het badje in de babykamer maar als de baby in bad gaat zet ik hem ff in de badkamer neer.
Mijn ouders hadden de badkamer ook beneden, en die was klein en koud. Dus badje werd daar gevuld en dan in de keuken in bad, ging prima! Aankleedkussen op de eettafel, dus geen gedoe met een natte baby de trap op ofzo. Bij ons staat het badje ook op de babykamer nu, maar als de baby er is, verplaatsen we die naar de badkamer
hihi ja maak me idd nu al druk om de raarste dingen. En ik ben nog niet eens 14 weken zwanger En misschien wel een beter idee om straks gewoon de baby te badderen in de woonkamer of keuken. Daar hebben we wel ruimte genoeg. In mijn gedachten moest het badje of in de babykamer of in de badkamer. Maar dat is natuurlijk alleen maar wat er vaak gezien wordt...
Babykamer lijkt mij juist niet handig omdat het denk ik wel eens een natte boel kan worden. Kom je ieder keer aant dweilen nadat je de kleine in bad hebt gedaan. De badkamer is klein zei je. Maar is hij ook te klein om het badje even neer te zetten of alleen te klein om daar de stallen zeg maar?
Op zich maakt het niet uit wáár je je beeb baddert maar wat wel belangrijk is dat je vooral de eerste periode het badje in de buurt hebt van het aankleedkussen. Dit zodat je ukje geen kou vat Ik had in eerste instantie het badje ook op de badkamer staan maar kraamzorg adviseerde om het badje op de babykamer neer te zetten zodat ze meteen vanuit het badje in de doeken gelegd kon worden en op die manier geen kou zou vatten omdat je eerst nog over de gang moet oid) Nu ons meisje wat groter is en haar temp. beter kan regelen heb ik t badje op de badkamer staan. Daarnaast vind ze het bad zodanig leuk dat ze er een heus waterballet van maakt en hoewel mijn vloer er tegen zou moeten kunnen... liever al dat water in de badkamer Haar badcape hou ik over mijn schouder en als ze uitgebadderd is klein savje tegen me aan, capeje om dr heen en dan naar dr kamer om goed af te drogen en aan te kleden
ik heb ze allebei toen ze nog zo klein waren in de keuken in de tummytub gedaan. Ideaal: altijd lekker warm daar en de aankleedkussen bij de hand op de aanrecht. Dus geen gesleep met een natte baby die het koud kreeg. Zeker bij dochter die in december werd geboren was het bij ons veel te koud op de gang geweest om van badkamer naar babykamer te moeten of zelfs van beneden naar boven. Badje heb ik wel, maar nooit gebruikt en zou ik ook niet aanraden icm met vloerbeddeking of laminaat. Later gingen ze mee in het grote bad of onder de douche en legde ik het aankleedkussen op de vloer en weer later in hun blootje met een badcape/hydrofiel naar hun kamer om daar op de commode aan te kleden.
hier ook de badkamer beneden en deden haar in de keuken in bad, nou past het badje bij ons ook nog schuin in de wasbak (zo"n grote ouderwetse witte)dus dat is helemaal makkelijk en nu nog gaan ze allebei vaak in de wasbak, colin ook onder de douche maa eigenlijk zit hij het liefst op zijn gemakje in de wasbak en mams zit er dan naast met de bureau stoel met bakkie koffie..
Onze badkamer is beneden, baby zal straks boven slapen, maar mijn schoonvader heeft een mooie brede plank in de badkamer gemonteerd (net boven onze wasmachine) met voldoende plek voor een verzorgkussen en ons badje. Zelfde soort afgewerkt hout dat voor de kastjes in de badkamer is gebruikt, waterafstotend, dus het staat erg mooi en het is heel praktisch.
wij hebben geen badje alleen een tummy en die staat in de badkamer... Wij hebben een heel oud huis en geen water boven daarom staat hij beneden super handig vinden wij!
Wij hebben zo'n commode + badje dinges voor op ons eigen bad. Zoom - babywalz[mediaIndex]=0&no_cache=1 Via marktplaats... Mooi op hoogte en de kleding kan alvast warm worden op de radiator. Wij hebben wel de badkamer boven, maar had geen zin in een kliederboel in de slaakamer en gedoe met emmers water. De badkamer is te klein om er prettig een badje op stander neer te zetten, dus hebben we hier voor gekozen. Het gedeelte waar het badje in hangt, kan je onder de commode schuiven. Zo gebruiken we nu nog steeds de commode voor onze oudste na het douchen.
Zoonlief heb ik in de kraamweek in de keuken gebadderd, ivm ruimte met de kraamhulp erbij en warmte. Daarna gewoon in de badkamer, aankleedkussen op de wasmachine en klaar! Kindje2 ga ik gewoon meteen in de badkamer in bad doen, we zijn inmiddels verhuisd dus nu hebben we genoeg ruimte. Het badje heeft nooit in de babykamer gestaan en ik zou m daar ook nooit in bad doen eigenlijk, da's alleen maar moeilijk: sjouwen met het badje (of met emmers) en kans op een hoop water op de vloer.
wij hebben de badkamer beneden. Ons huis had boven geen water en met de renovatie hebben we toch voor een toilet boven gekozen, toen voor de toekomst ook alvast warm en koud water aangelegd naar 1 van de kamers. Dit is nu de babykamer geworden. Onze baby gaat dus op zijn kamertje gebadderd worden.
het baby badje kun je prima met een emmer vullen (tummy tub ? ) dus wat dat betreft kan je je kindje ook boven badderen. De eerste week is ons (jongste) meisje veelal op onze kamer in bad geweest: Als ik dan te moe was om haar in bad te doen, kon ik lekker vanuit bed meekijken
hier ook op haar kamertje. wij vullen de tummytub en gooien dat dan in het badje. idd wordt het tegenwoordig helemaal nat maar een handoek op de grond en de dweil erna is zo opgelost. handig is een badje met een stop erin zodat je hem ook gewoon weer kunt laten leeglopen in de tummy.