Welke babyfoons voor 2 kinderen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Regina88, 3 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik heb even jullie hulp nodig, de tijd begint te dringen;)
    Ik zet bewust de vraag hier neer, omdat bij babyuitzet ook erg veel moeders zitten die voor de eerste keer mama zijn en die hebben hier nog niet mee te maken.;)

Onze zoon heeft nog steeds een babyfoon. Hij wordt nog regelmatig middenin de nacht wakker. Zonder is geen optie.
    Voor de baby hebben we er uiteraard ook 1 nodig.

Nu hebben we de Alecto dbx82 en 83 gekocht. Maar we zijn hier echt ontevreden over, welk kanaal en subkanaal we ook doen, hij geeft ruis. Er zijn nog wat andere dingen die me niet bevallen, dus we willen een ander.

Maar nu is de vraag; kan ik 2 babyfoons halen, op beide kamers zetten zonder dat ze storen? Ik kom er niet uit.
    Wat voor babyfoon moeten we dan kopen? Dect? Kan ik gewoon naar de winkel een dect uitzoeken en daar 2 stuks van meenemen?

We willen geen fancy babyfoon, gewoon 1 van een paar tientjes. We gaan toch nooit ver weg, hoeven niet terug te praten etc etc. Simpel ding, goed ontvangst;)

Wie kan helpen? Voorbeelden van goede babyfoons zijn zeker welkom.

2. Regina88

Even een toevoeging; we vinden het niet erg als we 2 ouderunits hebben en dus 2 verschillende merken desnoods. Het gaat er echt om dat het niet stoort of ruist

3. MinnieJ

MinnieJ Niet meer actief

Hai wij hebben de alecto dbx 85 en voor de baby heb ik een hele goedkope gehaald bij action van motorola..misschien verkopen ze die nog. Doet het verder prima, allebei, geen storing

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dbx 88. Een paar jaar lang 2 van deze gebruikt en altijd tevreden mee geweest.

En deze hoort inderdaad niet in de lounge, maar kan wel bij mama en gezin ;)

5. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.022
    1.038
    113
    Is het echt noodzaak om 2 babyfoons aan te schaffen dan? Wij hebben er maar 1. Die zetten we op de gang en als er dan iemand wakker is hoor je dat prima :)

6. Regina88

Oké, wel 2 verschillende dus..
    Ik hoopte al dat dat zou kunnen

7. Regina88

Ja, dat is echt noodzaak. En op de gang kan helaas niet, daar zit teveel ruimte tussen de 2 kamers.

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik had 2 dezelfde van avent, nooit storing gehad.

9. Regina88

Ik ga hier ook even naar kijken, bedankt

10. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier 2 van alecto 1 dbx 85 dir we elke dag gebruiken en 1 goedkope voor de oppaskindjes

11. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Wij hebben ook 2 babyfoons, gewoon 2 simpele (beide van Alecto weet het type niet eigenlijk).
    En die storen hier niet hoor.

12. Danseninderegen

Danseninderegen Actief lid

14 sep 2015
    165
    1
    18
    Ik heb ook twee babyfoons
    de oudste is bijna zes en we gebruiken m nog steeds. Beide van de hema in de aanbieding gekocht
    Allebei op hun slaapkamer, twee kamers naast elkaar. Dus ook twee ouderunits beneden. Nog nooit storing gehad.vind t hele fijne babyfoons

13. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Hier ook 2 alecto's, ik denk de 85, de ene is het oude type, de andere het nieuwere eco-type. Je kunt de ouderunits zonder problemen naast elkaar zetten, en ze hebben dezelfde lader, dat is best handig.

14. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Wij gebruiken er zelfs 3 tegelijk, ideale intercom, ik laat ze staan tot de kinderen op kamers gaan :D
    Alecto DBX-85 (één gewone, 2 Eco's). Stoort nooit.

15. Juffie3

Juffie3 Lid

10 okt 2014
    53
    2
    8
    Wij hebben 2 alecto dbx-85 babyfoons. Werkt prima, maar stoort wel regelmatig.
    Wij liggen op een andere verdieping en horen de kinderen anders echt niet. Ik heb die babyfoon die jij had ook grhad maar werd gek van de ruis. Met deze is dat niet. Maar ideaal vind ik het ook niet.
    Laat je hier even weten wat jij gedaan hebt?

16. Regina88

We zijn net terug van de winkels en hebben de alectos 82/83 ingeruild voor 1 alecto88. Op aanraden van de verkoper ook, want die zou samen moeten gaan met onze Chicco.

En dankzij jullie, want we twijfelden tussen de 85 en 88, maar de 85 hadden ze niet.

Bedankt allemaal voor jullie advies!

17. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Ik heb 2 losse camera's die werken met een app, super handig! Van cleverdog is het geloof ik. Ook via aliexpress te koop.

Ennnn je bent er al uit zie ik: fijn!

Deel Deze Pagina