Ik sluit mij aan bij alle eerdere berichten! Hier een mura 4, 2012 voor een tweede hoef ik alleen maar de bak te kopen en dan ben ik weer good 2 go!
Via marktplaats mura 4 van aantal jaar oud, maar rijdt nog helemaal prima. niets mis mee, tevreden. En stofje veel mooier dan de nieuwere, dus zou even 2e hands kijken.
Wij hebben inmiddels 6 (!) kinderwagens gehad voor dochterlief, waarvan 1 Maxi Cosi Mura 4 en een Maxi Cosi Mura 4 Plus. Over beide waren we vrij ontevreden. Ze zijn erg stevig maar daardoor vrij log en zwaar. Na een dagje wandelen met de Mura 4 Plus had ik ontzettend veel pijn in mijn polsen, van het duwen. En bij de gewone Mura 4 gingen de banden achter elkaar stuk. De ene ging steeds lek en de andere vervormde helemaal zodat deze van de velg afviel. Al met al 2 miskopen voor ons. Succes met het maken van je keuze TS.
1 van de verschillen is in ieder geval dat de 2012 versie luchtbanden heeft en de 2013 versie foambanden. Het voordeel van foambanden is dat ze niet lek gaan, het nadeel is dat ze op ongelijke ondergrond wat harder 'botst' (zeg maar iets minder vering). Omdat ik juist een kinderwagen waarmee je goed in de bossen kunt lopen (en hardlopen) heb ik de voorkeur voor de 2012 versie. Er zullen vast ook nog wel andere verschillen zijn, maar die weet ik niet. De link die iemand gaf voor de 2013 versie is volgens mij met luchtbanden, want het onderstel is 2012.
@ iedereen: bedankt voor de reacties!! @ melrose: oei klinkt niet echt fijn nee balen!! @ miss princesa: oke! das ook wel een goed verschil inderdaad. best handig om er ook mee in t bos te kunnen lopen want dat doen wij nu ongeveer elke week wel minimaal 1 keer met de hond is t met die foamwielen echt onhandig of hobbelt t alleen wat meer? ( als je dat weet natuurlijk haha) @xoxo: das idd lekker goedkoop maar ik zie nu al op de foto dat t zitje uit 2012 is dus snap niet helemaal waarom ze er dan de 2013 versie als naam bij zetten? wat betref marktplaats ben ik echt een zeikerd en wil ik heel graag voor ons ukje een nieuwe wagen haha vind ik gewoon leuk als slaat t nergens op natuurlijk maar toch
Wij hebben in 2011 de Maxi Cosi Mura 4 gekocht en we hebben er erg veel plezier van. Ik vind het een heerlijke wagen, rijdt superfijn! Wij hebben hem ook bij de babydump gekocht, daar heb je altijd mooie aanbiedingen! (haha, ja ik wilde ook een nieuwe wagen voor onze eerste)
nee, het is niet dat die foambanden ineens verschrikkelijk zijn hoor! Maar ik ben ook van plan om te gaan hardlopen o.a. op bospaden, dus dan vind ik dat zachtere wat belangrijkere. Maar als je gewoon aan het wandelen bent, dan merk je het volgens mij nauwelijks. Maar misschien kan iemand die de 2013 heeft beter beoordelen (ik heb het alleen ff in de winkel uitgeprobeerd en met wandelen merkte ik geen verschil).
@missprincessa: oh oke! Naja wij willen er eigenlijk echt alleen mee wandelen want ik kan helaas niet meer hardlopen door een blessure haha anders was ik er nu al uitgeweest!! @mamaei: mooi zo! Enuh leuk om te lezen dat ik niet de enige eigenwijze ben
Ik zal er ook nog maar even een positieve ervaring bijzetten Ben nog iedere dag blij met m'n Mura 4 Heerlijke wagen! W.b.t. luchtbanden of foam: ik heb luchtbanden en mijn buurvrouw foam. Foambanden hebben zij erg spijt van. Over hobbelige wegen is geen pretje met een kleine baby in de bak. Ook slijten ze enorm bij haar terwijl die van mij nog zgan zijn.
Hier de maxi cosi mura 4 van 2010 en zou echt geen andere wagen willen! Zoontje is in een hele koude sneeuwige winter geboren en kon zonder moeite door de zachte, gladde en harde sneeuw. Soms zie je mensen echt hard duwen en stuiteren die wagens enorm. Had ik dus geen last van Bak is idd ook lekker ruim, kunnen ze lang in liggen en makkelijk en klein inklapbaar. Als de baby er is zal hij ook weer volop gebruikt worden!
Iedereen bedankt voor alle reacties! Wij zijn vandaag naar de babydump gegaan en hebben de mura plus 4 besteld! Zijn erg blij met onze keuze! Toch voor de foam banden gegaan omdat we denken dat we hier prima mee uit de voeten kunnen! kan niet wachten tot we m kunnen gebruiken
Ik wilde ook perse een nieuwe. Die heb ik voor 270 euro helemaal compleet en nieuw van marktplaats. Goed zoeken werk soms echt.