Kinderwagen / maxicosi vraag

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rissie80, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rissie80

Rissie80 Lid

25 mei 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik lees hier héél vaak, maar heb nu toch maar eens zelf een account aangemaakt om mee te kunnen schrijven.
    en ik kom jullie meteen een vraag stellen :D

Ik ben ruim 13 weken zwanger van mijn eerste kindje en me al druk aan het orienteren op alles wat we aan moeten schaffen voor de kleine. Nu heb ik een vraag over de kinderwagen.

Tegenwoordig (van wat ik begrepen heb was dat er een paar jaar terug nog niet) kan je nu een kinderwagen kopen met alleen een maxicosi. Je kan dan dus je kindje thuis al in de mc doen, met mc en al in de auto (dus geen aparte autostoel) en je kan de mc ook op het onderstel van de kinderwagen klikken. Lijkt mij erg praktisch omdat je dan dus geen aparte autostoel en reisbak hoeft te kopen. Alleen een mc (met voetenzak) en onderstel. Op het onderstel kan je dan later weer de buggy zetten.

Zijn er moeders die dit hebben en hoe bevalt dat?
    En welk merk heb je dan?

Ik hoop iets te horen!

2. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik zou het niet doen, omdat je kindje maar 2,5 uur in de maxi cosi mag. Het is niet zo goed voor het ruggetje en ze liggen helemaal opgevouwen erin.
    Het is tegenwoordig wel 'mode' om dit te doen, ik zie het steeds meer, maar het is niet zo goed voor je kindje.
    Het kan bijvoorbeeld wel als je even snel naar de winkel moet ofzo, maar ik zou het niet doen als je een hele dag gaan winkelen etc.
    Wij deden het bijvoorbeeld als we even snel een boodschap moesten doen, dan is het heel makkelijk!

Bij veel wagens kan het idd met speciale adapters (soort beugels.) Ik had een maxi cosi mura en daarbij zat een reiswieg, een zitje en je kon de maxi cosi uit de auto er zo opklikken.

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    Hier zijn al een aantal topic over geopend..
    een maxi cosi is een auto stoeltje en geen vervoermiddel voor op de buggy,een kindje mag eigelijk maar 1,5 uur 2 uur in de maxi cosi zitten omdat dit niet goed is voor het ruggetje!
    Tevens is er een onderzoek geweest dat je een verhoogte risco hebt op wiegendood door je kindje veel in de maxi cosi mee te nemen( langer dan de 2 uur per dag), omdat een een kindje niet goed kan door ademen en dus minder zuurstof in ze bloed krijgt.
    zelfs maxi cosi zelf is geen vorstander van kindjes te lang in de maxi cosi te laten zitten staat op hun website beschreven!

Kortom ik zou persoonlijk wel voor de reiswieg gaan zodat je kindje lekker plat licht en het rugje de best mogelijke start te geven!
    Je wilt toch het beste voor je kleine.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Inderdaad geen goed plan. Het is echt niet goed voor je kindje om altijd in de mc te liggen. Ik zou dus zeker een kinderwagen kopen met ook een wieg erop. 2,5 uur vind ik al lang voor in de mc. Vaak is het een combi hoor als je ze koopt, de wagen die ik heb daar kan idd de mc opgeklikt worden zoals jij omschrijft, en hetzelfde geldt voor de wieg en later de buggy.

5. huggy

huggy Actief lid

10 apr 2012
    345
    0
    0
    Gastouder
    Dordrecht
    Wat Esmeralda en de andere dames zeggen klopt! Maximaal 2,5 uur in de Maxi Cosi, meer is niet goed voor je kindje. Zeker de eerste 3 maanden wil je echt een kinderwagenbak voor je onderstel, dan ligt het ruggetje mooi plat. Als ik dan bedenk dat je eind nov/begin dec uitgerekend bent is dat zoiezo aan te raden want dan is het veel beter beschut tegen de kou! Lekker warm dekentje erin, en/of met de hele koude dagen een warme kruik wanneer je gaat winkelen/wandelen, echt meis in dat seizoen kun je daar niet omheen!

Verder is zo'n alles in 1 systeem wel erg handig hoor, ik heb zelf de Quinny Buzz 3, Kinderwagen, Maxicosi & buggy in één. Ideaal!!

6. misa

misa Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    De maxi cosi is echt bedoeld als autostoel. En natuurlijk is het heel handig dat ie op het onderstel kan voor korte stukjes of momentjes. Maar als je veel of vaak wandelt is het eigenlijk niet de bedoeling om je kindje er lang in te laten liggen. Ze liggen namelijk niet vrij, waardoor ze zich minder kunnen bewegen en ontwikkelen.
    Daarbij is een wandelwagenbak een heel handig reisbed het eerste half jaar.
    Maar het klopt zeker dat je het allemaal los en apart kunt kopen. Er zijn ook goedkopere merken, en op marktplaats kun je ook heel goed leuke sets voor niet al te veel geld kopen.

Wij hebben de maxi cosi mura 4 en die bevalt echt super!

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik zie ook wel eens moeders echt gaan wandelen met een kindje in de mc, maar daar is het eigenlijk niet geschikt voor. Hier gebruik ik het onderstel + mc overigens wel, voor korte stukjes van auto naar bestemming en andersom is het wel heel handig dat het kan, want die mc sjouwen met een baby wordt al vrij snel erg zwaar ;)

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.506
    113
    Vrouw
    met de rest eens. een maxi cosi is een autostoel. (of eigenlijk, autostoel groep 0 van het merk maxi cosi, het heet dus zelf geen maxi cosi maar zo noemt iedereen het ding voor gemak)
    maxi cosi zelf geeft aan dat kindjes er max. 2uur in mogen zitten. uitzonderingen voor lange autoritten voor bijv. vakantie. maar die 2 uur is niet een soort vrijbrief om kindje er ook 2 uur .in te zetten!! 2 uur is echt de MAX en hoe minder hoe beter.
    een kindje veel in autostoel zetten is slecht voor ruggetje, heupjes en bekken. en zoals iemand al zei, grotere kans op wiegendood en ademhalingsproblemen omdat ze er toch een soort van opgepropt in hangen. een kindje hoort zoveel mogelijk op z'n ruggetje te liggen en te kunnen bewegen. lekker op zij liggen/rollen en niet vastgesnoerd in een autostoel. verder beschermd een wandelwagenbak je kindje voor allerlei invloeden van buitenaf. ten eerste het weer. ze liggen toch meer in de zon en wind dan in een wandelwagenbak. en ten tweede, alle mensen en dingen die ze zien. heel veel indrukken die zo'n kleintje op doet waar ze vaak niet goed tegen kunnen. ze kunnen dat niet goed verwerken maar ze kunnen er ook niet voor weg. ze kunnen zich niet wegdraaien als het ze teveel wordt want ze zitten vast. en dan vaak ook nog eens in 1 of andere wikkeldoek waar ze amper hun handen in kunnen bewegen. zie ze hier ook zeer regelmatig lopen. vaak inderdaad een autostoel ipv een wandelwagenbak want, "het is zo makkelijk". als je het beste met je kindje voor hebt, dan koop je gewoon een wandelwagenbak erbij. de bedoeling van die adapters was, dat je de autostoel even op de wagen kon klikken om even snel een klein boodschapje te doen (winkel in en uit en niet de hele winkelstraat) of als je auto bijv. verderop in de straat staat, dan hoef je niet MC met kind met te zeulen. even snel het CB in enz.
    zag er gisteren ook weer 1 lopen hier in stad. nou ja, eigenlijk meerdere. hele kleine kindjes die echt in dat ding hingen. echt sneu. en dan vaak ook nog op onderstellen met buggywielen. ala quinny zapp. lekker trillend en stuiterd door de stad lopen. lekker goed voor het ruggetje;)
    en echt, ik heb hem ook wel eens op de wandelwagen geklikt hoor. maar voor kleine boodschapjes. even snel pak melk halen of naar de HA of CB. verder niet. daar hebben ze een wandelwagenbak voor uitgevonden.

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.506
    113
    Vrouw
    #9 Damay77, 25 mei 2012
    Laatst bewerkt: 25 mei 2012
    de maxi cosi IS een autostoel ;)
    namelijk, een groep 0 autostoel. dus de 1e autostoel die je zowiezo moet hebben voor zo'n kleintje. dus die haal je niet apart maar heb je zowiezo nodig. voor het eerste jaar. darna moet je alsnog een grotere austoel hebben. en een wandelwagenbak zit vaak al standaard bij de wagen. vaak 1 set. soms nog met een autostoel erbij.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

In dit seizoen ook niet! maxi cosi is heet en zweten gebazen terwijl in de wagenbak het lekker koel is. Oppasmannetje van 3 maandjes had het gisteren bloedheet in de maxi cosi en in de kinderwagenbak met alleen een lakentje lag hij heerlijk.

Maar het is een super handig systeem als je even snel iets op moet halen ergens of heel snel een boodschap moet doen. Onderstel uit de auto maxi cosi erop en gaan, daarna maxi cosi in de auto en onderstel erin. Terwijl je anders; onderstel uit de auto, wagenbak erop, kind uit de auto (die dan wakker wordt) dan boodschap, daarna kind weer terug in de maxi cosi (kind weer wakker en boos inmiddels), en de bak in de auto, onderstel erin.

11. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Er zijn inderdaad zoveel nadelen aan het gebruiken van enkel de maxi cosi. Daarnaast zitten er weer zoveel voordelen aan een wagenbak. Naast het gebruik op het onderstel wordt het hier veel als bedje gebruikt als we ergens op bezoek zijn en ook wel eens 's middags in de woonkamer.

Ik snap niet dat er zoveel moeders zijn die op die manier geld willen besparen. Het gaat immers ook om de gezondheid van je kindje.

Koop gewoon een leuke wagen met wagenbak en gebruik de maxi cosi gewoon waarvoor hij bedoeld is als autostoel. Je hebt nog alle tijd om het uit te zoeken.

12. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Wat goed dat je die vraag stelt! Je hebt al veel advies gekregen, heb er nog eentje voor je!!

Op Marktplaats kan je heel vaak leuke kinderwagens (met een kinderwagenbak) voor een vriendelijk prijsje kopen. Als je een nieuwe te duur vindt is dit een heel goed alternatief! Bespaar echter nooit op de maxicosi. Als iemand er al eens een ongeluk mee heeft gehad of het stoeltje is te oud is het stoeltje niet meer veilig voor jullie kindje. Dit is niet te controleren dus het is verstandig om deze wel nieuw te kopen!

Hele fijne zwangerschap gewenst!!

13. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb een kinderwagen gekocht me maxi-cosi, voor samen 300,-
    Ik heb een kinderwagenbak, wandelwagen opzet en maxi-cosi die ook op het onderstel kan.

Dus het kan goedkoop, ook gewoon nieuw ;)

14. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

idd je kindje mag niet al te lang in de mc liggen... wij hadden ook een reisbak erbij in deze kennen ze wel lang liggen ze kunnen er beter in draaien en bewegen beter dan een mc..

ik gebruikte de mc meer voor als ik met de auto weg ging maar had altijd de reisbak in de achterbak liggen voor het geval als we nog ergens heen wandelen kon die in de reisbak...

15. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

me 2 ik heb een 3 in 1 kinderwagen voor 260,- gekocht bij babypark toen 310,- echt compleet met 3 soorten regenkeepjes parasolletje reiswiegdekentje lakente voor in de bak en dekbed overtrek setje en een muggennetje...oja en ik had er een trapzak bij van quincy merk of zo

ik zou daar eens gaan kijken hebben ze vaak uitverkoopjes en is best goed spul heb hem nu nog steeds...

16. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Wij hebben hier ook een 3 in 1 wagen. Voorlopig hebben we hem nog niet nodig, maar het fijne aan deze wagen lijkt mij dat ik er echt een tijd mee vooruit kan dankzij de reiswieg en later het buggygedeelte die bij de wagen horen. Dat de MC er bij een snelle boodschap ook even op kan is dan mooi meegenomen.
    Misschien is het een idee om de site van baby-dump eens in de gaten te houden? Daar hebben ze kinderwagens in verschillende prijsklasse en tot nu toe steeds de actie dat je de MC en een luiertas gratis krijgt. Succes met je keuze!

17. Linana

Linana Niet meer actief

Oh en trouwens, ik kan je garanderen dat wanneer je je baby ALLEEN in de maxicosi zou meenemen dat je in de avond echt een humeurige baby hebt.

Ze slapen oppervlakkig in zo'n ding. Mijn zoontje valt heel soms in de MC in slaap en als ik hem er dan uit pak is hij direct wakker. In de kinderwagenbak slaapt die heerlijk diep, dat is echt "zijn" plekje op vreemde plaatsen.

Je baby slaapt dan niet goed en is uiteindelijk in de avond vermoeid en dit gaat voor jou ook niet fijn zijn ;)

Ik zou me echt even goed orienteren op een goedkopere alles in 1 kinderwagen. Sowieso zou ik niet alleen naar geld kijken bij de aanschaf van zulk soort babyspul, de ontwikkeling van je baby hangt er een beetje mee samen.
    Gezien een volledige kinderwagen een jaar of 3 mee gaat en misschien voor een volgend kindje ook, is 3 tot 500 euro echt niet veel.

18. Rissie80

Rissie80 Lid

25 mei 2012
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle reacties! Er komt dus sowieso gewoon een kinderwagenbak bij. Ik wist niet dat ze niet zo lang in de mc mogen liggen.

Voor de duidelijkheid, het gaat me niet om kostenbesparing hoor! Het leek me gewoon praktisch en ruimtebesparend.

Deel Deze Pagina