Ik wil graag alles in huis hebben voor de baby! Ik moet nog de verzorgingsproducten zoals shampoo, bodylotion, billencreme e.d. wat is aan te raden?
Tip nummer 1 waar wij ons heel erg aan houden: Niet te veel inslaan!! Je weet immers niet wat voor huidje jouw kindje heeft. Zwitsal is heel goed, maar wel geparfumeerd, moet het huidje tegen kunnen. Daarom doen wij van Zwitsal kleine flesjes, 1 van elk. Geen voorraad. En voor de zekerheid ook neutrale verzorgingsproducten. Pas als je weet wat goed en fijn werkt bij jouw kindje, eventueel een voorraadje maken.....
Wat LovelyBrunette zei: kijk wanneer je kindje er is hoe het huidje op de producten reageert. Maar producten waar ik heel tevreden over ben zijn: * Goedemorgen haarlotion van Zwitsal * Shampoo van Zwitsal (mild en prikt niet/nauwelijks) * Bepanten creme (tegen rode billetjes & tepelkloven) * Body butter & massage olie van Bodyshop (die hebben een heel prettige babylijn)
Wij hebben de shampoo en badschuim van natusan (bedtime). De bodylotion van etos en de paar keer dat we olie gebruiken, hadden we die van natalis, uit het kraampakket. Verder hebben we sudo creme in huis maar gebruiken we da eigenlijk nooit. Geen probleembillen!
Ik vind het nog altijd enorm leuk om al die verzorgingsspulletjes te bekijken. Het probleem is dat er zoveel van zijn! Soms zie ik van 1 hetzelfde merk een flesje wasschuim, wasgel, badschuim...dan denk ik: wat is het verschil?? Maar goed, zoals gezegd zou ik inderdaad niet te veel aanschaffen. Wellicht krijg je nog leuke verzorgingsproducten cadeau...hier was dat wel het geval. Het resultaat: liters wasgel en shampoo in de commode Ik gebruik voornamelijk Etos producten, en heel af en toe Zwitsal. Zwitsal bevat parabenen en Etos niet. Wij gebruiken het wasschuim (af en toe), de shampoo (niet te vaak! droogt baby's hoofdhuidje uit) en bodylotion. Oh en ook de badolie, dan droogt het babyhuidje niet uit na het badje. Gebeurt met wasschuim of wasgel vaak wel. Hier gebruiken we geen sudocreme of wat voor billenzalf dan ook, tot nu toe niet nodig geweest! Wel heb ik af en toe Bepanthen gesmeerd omdat ze haar huid kraste met haar nageltjes.
Ik heb bij mijn eerste Natusan gebruikt (Bedtime Bath). Natusan is op natuurlijk basis geloof ik. Zwitsal op synthetische basis. Bij Natusan hebben wij nooit problemen gehad. Maar mijn zoontje had een redelijk makkelijke huid. Denk dat het daar erg van afhankelijk is. Nu heb ik weer Natusan gekocht, maar realiseerde me nu ik even aan het flesje rook dat er eigenlijk wel heel veel parfum in zit. Maar het ruikt wel heerlijk haha. Ik vind het veel lekkerder dan Zwitsal, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Idd, niet teveel inslaan. Anders kun je het misschien weggooien als je baby er slecht op reageert.
heb een badolie en bodylotion aangeschaft bij hema (bessengeurtje, lekkerder dan zwitsal etc) en van eigen merk kruidvat (hypo-allergeen en geurloos). Kijken wat bevalt. Shampoo heb ik nog niet gekocht, stond ook niet op de uitzetlijst van de kraam. Vanaf welke leeftijd ga je gericht haartjes wassen? In de familie van manlief hebben baby's bij de geboorte al een bos haar, in mijn familie zijn ze kaal, dus weet ook nog niet goed wat ik kan verwachten...
Ik gebruik: babyshampoo (beide dochters hadden flink haar bij de geboorte en dat was ik ong. 2 keer per week, je kunt beter shampoo gebruiken dan douchegel ofzo) wasgel. soms babyolie (na het badje insmeren) sudocreme en bepanthen voor geirriteerde billetjes, bepanthen ook wel voor ruwe wangetjes etc Dat is het wel....Ik gebruik meest AH huismerk, ruikt heel erg lekker, maar heb ook proefmonstertjes van vanalles en nog wat. Natusan vind ik persoonlijk niet lekker ruiken.
Mn dochter heeft niet veel haar maar vanaf dr verjaardag wel krulletjes en een cm of 8 lang. Ik heb haar haar in anderhalf jaar tijd 3x gewassen met shampoo. 1x toen er teveel zonnebrand in gekomen was, twee keer toen ze bij de buikgriep zoveel gespuugd had dat het in dr haar zat. Verder spoel ik haar haar altijd alleen met water uit. Shampoo kan je dus ook kopen als je baby een bos haar blijkt te hebben, maar dan nog is spoelen met water vaak genoeg.
ik gebruik Natusan olie, en bad sudocreme elke dag op de billetjes, liezen, onder de oksels verder heb je weinig nodig eigenlijk, de switsal gebruik ik alleen creme voor het droge huidje verder heb je een nagelschaartje, vijltje nodig
Haj! Hier mijn lijstje met verzorgingsproducten voor de kleine die we hebben aangeschaft. Let op: het is onze eerste! hihi Dus weet nog niet wat overbodig is geweest, maar naar mijn idee klopt het zo wel: * Nagelschaartje (heb uiteindelijk setje gekocht van Nuby met schaartje, vijltje en knippertje) * Borstel en kam (kregen we uiteindelijk cadeau bij aankoop badset) * Navelbandjes (We hebben geen kraampakket van verzekering) * Sudocreme (uiteindelijk niet gedaan, zat klein potje in een gratis doos) * Shampoo Zwitsal (Had ooit al verzorgingsproducten van Natusan gekregen waar geen parfum in zit) * Bodylotion Zwitsal * Zachte creme Zwitsal (zo'n pot) * Vit D en vit K (ivm borstvoeding) * Blik Nestle Groeimelk (mocht de bv niet lukken) * Flesjes (uiteindelijk niets gekocht, Kruidvat flesje en avent flesje zaten in de gratis dozen) * Thermometer * Gaasjes * Wattenbolletjes * Lotiondoekjes (drie verschillende, waaronder ook eentje zonder parfum, even proberen waar de kleine tegen kan) * Infacol (bij darmkrampjes) * Bepanthen (voor luieruitslag en evt kloven bij mezelf) * Pampers Newborn 1 en 2 (Bij Kruidvat met voordeelkaart 2 pakken Pampers voor 15e, daar twee pakken 1 van gekocht. In Kruidvat pakket zat kleine pakje newborn luiers en in twee andere dozen een paar losse newborn. En we hebben los één pak nummer 2 gekocht) Ik hoop dat je er wat aan hebt. Als iemand aanvulling/opmerkingen heeft, graag! Heb het allemaal al gehaald hoor, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen. xxx