kinderwagen met 3 wielen slecht?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door jerami, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    ik kreeg van een kennis te horen dat de kinderwagen met 3 wielen (dus maar 1 voorwiel) niet goed zijn. Zj kreeg te horen in het ziekenhuis dat deze afgeraden worden omdat ze niet veilig zouden zijn. Ze zouden sneller omvallen, dus minder stabiel en de voorwiel kan sneller wegschieten bij eventueel uitstappen van een bus of bij een groter drempel enz.
    Het schijnt zelfs zo te zijn dat de bond ze wiel afschaffen en dat ze niet meer gemaakt mogen worden!

Ik kan er niks over vinden, weet iemand hier iets meer van?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.030
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Welke bond wil ze afschaffen??
    De kinderwagen bond?

Denk dat als ze echt niet stabiel waren niet verkocht mogen worden.
    Heb zelf een bugaboo, een 4 wieler.
    Heb wel eens met een 3 wieler gelopen, en ik vind persoonlijk een 4 wieler toch prettiger.

3. Miniman

Miniman Niet meer actief

Hoe je het went of keert, een 4 wieler is gewoon stabieler dan een 3 wieler. Hoe instabiel een 3 wieler is verschilt nog per merk maar wij hebben gewoon een 4 wieler gekocht. Veiligheid voor alles en ik vind het ook prettiger als je tassen etc. moet meenemen.

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier een driewieler (mura) maar die in net zo stabiel als de 4 hoor. vroeger was het inderdaat zo dat de 3 wielers konden omslaan maar dat is allang niet meer het geval.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

:D Hahaha.

Tja, ze zullen misschien wel wat onstabieler zijn, maar als ze onveilig waren werden ze echt niet verkocht hoor.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Vroeger was het idd zo dat 3wielers onstabiel konden zijn. Tegenwoordig is dat niet meer zo hoor.

Er word wel een lekker verhaal van gemaakt trouwens whaha. Wat een onzin. :)
    Je kunt gewoon een 3 wieler kopen als je dat liever wil. Ik heb een driewieler (een quinny) en vind hem geweldig. (heb m alleen nog niet in gebruik met beeb erin ;) )

7. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    ikzelf heb gekozen voor een 4-wieler omdat ik nogal stevig doorloop en met het testen in de winkel de 3-wieler in de bocht al op 2 wielen had....

je hebt ook 3-wielers maar dan met een dubbel wiel voor (eigenlijk dus een 4 wieler), deze zijn wel stabieler.

En het echt omslaan van de wagen zal te maken hebben met of het voorste wiel een zwenkwiel is of niet. Anders kan deze bij een stoepje idd wel eens dwars komen te staan.

Je zal gewoon eens moeten proberen (in de winkel) wat je prettiger vindt lopen.

8. Gem

Gem Actief lid

14 dec 2009
    230
    0
    0
    NULL
    Ikheb een urban jungle. driewieler met zwenkwiel die je tevens vast kan zetten.

Ideale wagen en van omkieperen totaal geen last!

9. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Ik heb ze alletwee 3 en 4 wielen. Nu vind ik de vierwieler handiger zeker met de sneeuw want met de 3 wieler kom ik daar echt niet doorheen. En met de 3 wieler vind ik het fijner de stad in te gaan draait wat makkelijker enzo. Verder is het niet gevaarlijk hoor enige is dat ik niet zo snel met een driewieler op een roltrap ga staan en ook de bus inkomen is handiger met een 4 als met een driewieler. Maar dat vind ik.....en er zijn vast mensen die dit helemaal niet vinden. Gewoon een keer uitproberen wat je zelf het handigst vind!

Groetjes Lys

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    In principe staat een 3 wieler stabieler omdat die altijd recht staat. Nadeel is dat je op moet letten als je een stoep op of af gaat

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.326
    36.184
    113
    Onzin joh, al zou ik persoonlijk geen 3 wieler kopen omdat ik met de quinny die ik eerst had en 3 wielen had aldoor vast bleef staan in winkels, heel irritant, moest ik eerst een rondje draaien voor ik weer verder kon.

12. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Dat is echt onzin hoor!
    Wij hebben een speedy van quinny en die ZO stabiel!

Ze verkopen echt geen instabiele kinderwagens hoor

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hadden bij ons eerste kindje ook een driewieler van quinny en hele erg stabiel hoor!!! Denk dat hij stabieler is dan de bugaboo (die wij nu hebben) deze kan ook omslaan als je de kleine wieltjes voor hebt en je een stoepje of een verkeerde tegel tegen komt.

Nadeel van ene hoop driewielers is wle dat z eniet helemaal plat kunnen en het een lastige fase is als ze niet meer in de wagenbak passen maar de zitting niet helemaal plat kan en ze daardoor nog niet in het buggygedeelte mogen.

Als ze niet veilig zouden zijn, zouden ze ze al lang niet meer verkopen.

14. Pumba

Pumba Actief lid

2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Wij hebben een Easywalker waarvan je de 2 zwenkwieltjes aan de voorzijde kunt verwisselen voor 1 grote luchtband (ideaal met sneeuw!!). Vind het echt een prima kinderwagen, en over stabiliteit niets te klagen!

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    deze had ik nog nooit gehoord! En ik krijg dagelijks mensen in de winkel die op zoek zijn naar een kinderwagen.

Een 3 wieler is in princiepe niet minder stabiel dan een 4 wieler. De wielbasis en breedte wordt er op aan gepast. Meestal is een driewieler wat langer (Bijv: Quinny Speedi, Urban Jungle en Easywalker)
    Alleen in sommige situaties kun je beter uit de voeten met een 4 wiel. Bijv op oneffen bospaden en dergelijke dan heb je wat meer stabiliteit aan beide kanten.

Maar 3 wielers worden echt niet afgeschaft om wat voor reden dan ook. Er worden op dit moment alleen meer 4 wielers gemaakt en verkocht.

Bij sommige merken is de 3 wiel juist het handelsmerk. De Urban Jungle bestaat alleen maar in een 3 wiel en de Speedi is ook alleen in 3 wiel verkrijgbaar.

16. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    En geen tassen eraan hangen dat stond bij mij in de gebruiksaanwijzing. Ik heb het nog niet uitgetest (kunnen testen) en ben het eigenlijk ook niet echt van plan. Denk dat ik alleen de luiertas eraan hang en ik heb een boodschappennetje die ik eraan kan hangen. Ik heb een x adventere triple swivel. Nog eventjes en ik mag er mee op pad:)

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Nee, maar dat van die tassen zal bij een 4wieler niet anders zijn, lijkt me. Als je er daar te veel aanhangt kan ie ook omkiepen (naar achter toe, zeg maar, niet opzij).

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nooit problemen mee gehad, heb een 3 wieler met zwenkwiel voor.

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat is niet waar hoor, ik heb een quinny y2k en die is veel stabieler dan de 4 wieler van mijn nicht. (weet niet welk merk) het hangt van de kwaliteit van je kinderwagen af.

20. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor de info! Weet ik gelijk weer wat meer. Kon er op het net ook niks over vinden, dus was wel benieuwd.

Deel Deze Pagina