kinderwagen met bak mee het vliegtuig in?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Silverdawn, 18 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silverdawn

Silverdawn Actief lid

5 jul 2015
    146
    11
    18
    Hoi allemaal,

Wij zijn uitgenodigd om met mijn ouders mee naar Spanje te gaan in Juli. Vliegreis. Tegen die tijd zal mijn baby zo'n 3 maanden oud zijn en ik ben nog nooit eerder wezen vliegen met een baby. Nou wilde ik weten of ik mijn kinderwagen met bak mee mag nemen het vliegtuig in. De laatste keer had ik alleen een buggy nodig en van wat ik me kan herinneren werd die gewoon bij de uitgang van het vliegtuig neer gezet. Maar hoe gaat dat met een complete kinderwagen met bak?

Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Mijn zoontje was 11 weken toen we voor het eerst vlogen en ik mocht de kinderwagenbak wel meenemen. De onderstel niet. En ja, je hebt geen extra stoel, dus de bak moesten we op schoot houden

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Je kunt de wandelwagen beste inchecken als ruimbagage, deze zal je naast je bagage extra mketen aangeven en betalen.
    Voor in vliegtuig zou ik een ergonomia he draagdoek zak gebruiken.
    Of de maxicosi meenemen, want die zul je daar in de auto ook nodig hebben.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.171
    4.482
    113
    Bel de maatschappij waarmee je wilt vliegen op, of mail/twitter/facebook vraag ze hoe hun beleid is.
    veel maatschappijen worden de wagens ingecheckt, zeker in hoog zomer. omdat er geen plek is voor de wagen(bak) in het passagiers gedeelte. het kan idd handig zijn om een draagzak mee te nemen, zodat je je kindje goed kunt dragen zeker op het vliegveld waar je landt, je hebt dan niet altijd direct je kinderwagen terug, soms moet je lang wachten bij de speciale grote baggage (oversized luggage) band. ook een maxicosi kan ingechecked moeten worden tenzij je appart een stoel voor je baby bijboekt (waarvoor je de volle mep betaald) of je moet geluk hebben (kleine kans in hoog zomer) dat er een paar vrije plaatsen zijn waardoor je toch de maxicosi kunt gebruiken.

even navragen bij de maatschappij dus....

5. Silverdawn

Silverdawn Actief lid

5 jul 2015
    146
    11
    18
    Jeetje! Dat klinkt alsof mijn gloednieuwe kinderwagen straks als een oud barrel terug komt naar NL, als ik zie hoe ze met de bagage omgaan.... Weet niet of ik het risico wel wil nemen hiermee... Ik valt dat wel mee? Zou het eeuwig zonde vinden als ie straks met de rest van de bagage in zo'n vliegtuig gegooid/gepropt/gedrukt wordt....

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    er word daar niet bepaald zachtzinnig met bagage om gegaan dus ik zou het persoonlijk niet wagen. je zal de eerste niet zijn waarvan de wagen gesloopt is. ik zou ook voor een draagzak gaan of even op marktplaats kijken voor een goedkoop 2e handsje die je dan alleen voor de vakantie gebruikt. voor 25 euro kan je vaak wel wat vinden.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit :) . Met je eigen frisse lakentjes en eventueel wel je matrasje- is het schoon, heb je ter plekke een wagen- en in NL ook nog steeds ;)

8. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Heeft de familie in spanje geen kinderwagen die geleend kan worden?

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij reizen altijd met de kinderwagen en hebben daarom een reistas aangeschaft. Zijn ook te huur via marktplaats, misschien dat een idee?

Verder namen wij altijd de maxi cosi mee, daar lagen ze dan in nadat we de wagen ingecheckt hadden.

10. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij hebben, toen dochter 4 maanden was, onze wagen meegenomen. Ingecheckt als bagage. Ik had de wagenbak in een oude slaapzak gewikkeld met duktape.
    Super om je wagen bij je te hebben. Zeker als ze nog zo klein zijn kan je alles nog doen. 'S avonds uit eten, baby slaapt lekker in zijn wagen
    En als ze stuk gaan, kan gebeuren natuurlijk, dan ben je daarvoor verzekerd.
    Voor op het vliegveld en in het vliegtuig en ook op locatie had ik mijn draagdoek bij me. Erg makkelijk als je een excursie of iets gaat doen.

11. Silverdawn

Silverdawn Actief lid

5 jul 2015
    146
    11
    18
    Dank jullie wel voor alle reacties! Ik ga tegen die tijd maar eens op zoek naar een tweedehandsje op marktplaats.... En een draagdoek heb ik al dus dan komt het helemaal goed!

12. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een prampack, daar is m'n wagen en bak ook in mee gevlogen. Nooit iets beschadigd.

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Voor zover mij bekend gaan speciale goederen als kinderwagens juist bovenop zodat ze niet onnodig beschadigd raken. Maar een dure kinderwagen zou ik niet gokken.
    Inderdaad lekker de draagdoek meenemen. Let er even op dat het in juli best warm is, dus als je een rekbare draagdoek hebt, is die waarschijnlijk te warm. Een (dunnere) geweven doek heb je meer aan rond die tijd (kan ook vanaf de geboorte gebruikt worden)

14. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Ja wel als laatste het ruim in en als eerste eruit maar toch gooien ze nog op de bagage kar etc. Heb eens gezien dat er een parasol aan de wagen zat en die viel onder de kar en dus reden ze er overheen en lieten liggen... Ze kijken nergens naar!

15. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.673
    113
    Huur een PramPack reistas, dan kun je je onderstel met reiswieg gewoon inchecken als ruimbagage (meestal gratis) en dan komt hij er echt onbeschadigd uit, gegarandeerd. Bij sommige merken kinderwagens past zelfs de reiswieg + Maxi Cosi erin, dat is ook handig.

Voor het wachten bij de gate en in het vliegtuig inderdaad een draagdoek meenemen, of een ergonomische draagzak (Manduca bijv) Die kun je ook huren.

Deel Deze Pagina