Wij willen begin juni met de auto naar het Gardameer. Nu zitten hier zo ontiegelijk veel campings en vakantieparken dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik ben daarom op zoek naar tips van ervaringsdeskundigen! Welke accommodatie in de omgeving van het Gardameer (lago Maggiore is evt ook nog een optie) kun je aanraden en waarom? Wij zoeken: - een huisje, appartement, bungalow of stacaravan - bij voorkeur op een vakantiepark, of met een stukje eigen grond rond de accommodatie (iets waar je 2 kleine kinderen een beetje rond kan laten scharrelen) - zwembad - speeltuin/speelgelegenheid - in de omgeving van genoeg leuke mogelijkheden voor uitstapjes - min 2 slaapkamers Wat is trouwens het grootste verschil tussen het Gardameer en het Lago Maggiore? Wat zouden jullie aanraden? Onze zoons zijn tegen die tijd 4 en 2.
Ik heb zelf (nog) geen ervaring met beide meren, we hebben er voor de zomer 2016 wel uitgebreid naar gekeken. Wat ik weet van mijn vriendinnen (die ieder jaar of naar het ene en dan weer naar het andere meer gaan), is dat Gardameer echt zo ontiegelijk toeristisch is, daar waar Lago Maggiore een stuk minder druk is. Gardameer is een soort van Nederlandse kolonie, dus daar moet je van houden. Is ook een stuk duurder dan Lago Maggiore. Allebei wel prachtige omgeving!
Ze gaat in juni. Jouw bezwaren lijken me dan beiden niet aan de orde (zowel vwb de nederlandse kolonie als wel het ontiegelijke toeristische) TS, kijk eens naar Bella Italia. Ben er zelf nooit geweest (neem altijd een kindvrij hotel aan het gardameer , maar veel collega's en kennissen zijn daar jaarlijkse gasten. Verder is de hele omgeving van het Gardameer schitterend. Ik ga er met plezier al vele vele zomers heen en het verveelt nooit.
Volgens mij moet je bij alle campings bij lago maggiorre een badmuts op met zwemmen en bij het Gardameer zijn er behoorlijk wat campings waarbij het niet hoeft. Badmuts op gaat hier in ons gezin niet gebeuren 😁.
Wij hebben 2x op camping San Benedetto gestaan. Ligt naast Bella Italia, meer is veel kleinschaliger wat ik prettiger vind, maar het is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Ze hebben daar ook stacaravans. Je kunt wandelend naar peschiera del garda, een heel leuk plaatsje en tegenover de camping zit een ijssalon en een pizzeria. Op de camping kan je ook lekker eten! Lago maggiori ben ik ook op zoek naar een geschikte accomodatie voor komende zomer, maar dat valt nog niet mee. Appartementi Ferrari spreekt mij wel aan. Je moet idd wel een badmuts op bij san Benedetto.
Bedankt voor de reacties! Bellat Italia heb ik inderdaad al bekeken, hoewek het er praktisch uitziet ben ik daar inderdaad wel een beetje bang voor het Nederlandse kolonie-verhaal, maar wellicht dat dat als wij gaan nog wel mee zal vallen. Ik ga San Benedetto ook even opzoeken. Wij houden overigens niets van dat echte 'camping-gevoel', met animatie e.d., doen graag lekker ons eigen ding... Al zou het ook wel weer leuk zijn om een plekje te hebben waar de kinderen nog met wat andere kinderen zouden kunnen spelen.
Dan zou ik bella Italia overslaan😊. San Benedetto heeft wel animatie maar is veel minder massaal, althans zo heb ik het ervaren. Wij hebben overigens geen gebruik gemaakt van animatie, dus ik kan je er ook niets over vertellen. Wij zijn er ook niet van...
Het grootste verschil tussen beide is denk ik dat het rondom het Lago Maggiore wat rustiger is, maar er zijn ook wel minder leuke plaatsjes voor uitstapjes. Wel genoeg te zien hoor. En je kunt natuurlijk ook makkelijk naar Zwitserland vanuit daar. Wij zijn toen naar Zermatt geweest onder andere, maar dat was een behoorlijke tocht die ik met twee kleine kinderen niet zou ondernemen zelf (wij waren toen nog met z'n tweetjes). Aan het Gardameer kan ik Gasparina Village aanraden, een niet al te groot appartementen complex waar alle appartementen rondom het zwembad liggen. Let op, er vlakbij heb je ook nog een camping Gasparina. Het ligt ten opzichte van Bella Italia aan de andere kant van het water, maar wel wat verder van Peschiera af. Wij vinden het er heerlijk, we gaan komende zomer voor de vierde keer. Door de ligging van de appartementen vinden de kinderen elkaar automatisch om te spelen, is onze ervaring. Animatie is er wel, maar alleen in het Duits en niet heel erg overdreven aanwezig. Onze kinderen doen daar ook nooit iets mee. Alleen wel om 20.00 uur even naar de kinderdisco. Die duurt 20-30 minuten. En het zou ook kunnen zijn dat die animatie er begin juni nog niet is, ik weet eigenlijk niet wanneer ze daarmee starten. Wij zijn aan het hoogseizoen gebonden. Aan het Lago Maggiore hebben we in een aparthotel gezeten waar de appartementen maar 1 slaapkamer hadden. Dus daar geen tips. Toen we aan het zoeken waren voor komende zomer kwamen we een leuke camping tegen waar ze ook appartementen en stacaravans hadden, maar daar moet je in het zwembad een badmuts op. Dus die viel vervolgens meteen weer af want dat willen wij ook niet. Uiteindelijk toch maar weer voor de bekende accomodatie aan het Gardameer gekozen.
Dit ziet er ideaal uit, en ook nog eens niet peperduur, bedankt voor de tip, is zeker een kanshebber!
Klopt, het echte hoogseizoen is wel prijzig, maar zodra je daarbuiten zit zakken de prijzen snel. Het restaurant dat erbij zit is ook goed: lekkere pasta's en pizza's en niet duur. En je kunt het ook afhalen en lekker bij het appartement opeten.
Persoonlijk vond ik Lago Maggiore veeeeel prettiger dan Gardameer. Ben op beide plekken een paar keer geweest maar het meer 'massa tourisme' van het Gardameer trekt mij gewoon niet zo. Ik heb prachtig gestaan met mn tent AAN de laggo maggiore. Lekker eten, stadjes bekijken naar een waterpark in de buurt. Van mij hoeft het niet zo masaal. Het is denk ik net wat je prettig vindt. Bij Gardameer waar wij waren 2 jaar geleden was wel werkelijk ALLES van een dierenpark tot een moviepark, restaurants met shows het was neit normaal vond ik haha.
Dat klopt wel, het is allemaal veel massaler aan het Gardameer. Maar goed, je hoeft er niet naar toe toch? Wij zijn in de 3 jaar dat we er geweest zijn nog niet in een dierenpark, moviepark, waterpark of zo'n restaurant geweest. Niet ons ding dus dat slaan we vrolijk over. Enige nadeel is dat 'onze' accommodatie vlakbij Gardaland is en je op een bepaald moment van de ochtend moeilijk de hoofdweg op komt vanwege al die mensen die dat wel geweldig vinden. Maar ach, ieder het zijne en je houdt er gewoon even rekening mee als je dat weet. En als je naar een plaatsje wat verder weg aan het meer wilt, neem je gewoon de boot ipv dat je er naar toe rijdt. Kom je niet in de file en is nog leuk ook voor de kinderen ( en onszelf). Wij hadden op zich dit jaar graag naar het Lago Maggiore gegaan maar konden niets vinden dat aan onze behoorlijk kritische eisen voldoet helaas. Waar we ooit eerder waren was goed maar niet geschikt voor een gezin met 2 kinderen vinden wij. En toen dachten we iets leuks gevonden te hebben maar moest je weer een badmuts op in het zwembad. Dat valt dan ook weer meteen af. We maken het onszelf lastig
Het Lago Maggiore lijkt ons ook prachtig hoor, maar we hebben het idee dat er aan het Gardameer net even meer te doen is met kleine kinderen. Prachtige natuur en sfeervolle stadjes houden de aandacht geen 2 volle weken vast, zeg maar . En alleen meer zwemmen vinden wij dan weer vrij eentonig. Aangezien wij zelf wel van een pretpark oid op zijn tijd houden denken we dat we op dit moment aan het Gardameer meer vermaak vinden. Maar Lago Maggiore gaat zeker ook nog eens komen.
Hoe zijn de appartementen? Ik vind dat altijd zo moeilijk te beoordelen op basis van een paar foto's.
Ik begrijp het probleem van de badmutsen niet? Wij gaan al jaren naar Italië en bij veel campings is het gewoon verplicht. Als iedereen met een badmuts op loopt, wat zou het jou dan moeten boeien? Ja, ze zien er niet uit, maar IEDEREEN draagt hem dus je ziet er allemaal niet uit. Ik persoonlijk begrijp niet dat mensen een leuke camping af kunnen wijzen vanwege het enkele feit dat een badmuts verplicht is....
Nou ja, ik weet niet wat de overwegingen van Nijn37 zijn, maar ik vind het persoonlijk gewoon echt een vervelend gevoel om een badmuts op te hebben en op vakantie zoek ik bij voorkeur niet bewust iets op wat ik irritant vind. Daarnaast zou ik er iedere keer een lading gezeur over krijgen bij mijn kinderen en zou de jongste 'm constant af trekken, en ook daar heb ik geen zin in.
Hier inderdaad hetzelfde als bij EdN. Het gaat me er niet om dat ik voor joker loop, want zoals je zegt in dat geval loopt iedereen er zo bij. En ik heb jaren gezwommen (als sport dan, dus baantjes zwemmen) en dan droeg ik altijd een badmuts. Dus ik ben het op zich wel gewend. Maar ik heb geen zin om op vakantie elke keer als ik het zwembad in wil, in de warmte, zo'n ding op mijn hoofd te moeten hebben. En de kinderen zouden er ook niet blij van worden, waarbij de oudste hem waarschijnlijk nog wel op zou doen omdat het nu eenmaal moet om te mogen zwemmen maar de jongste zou echt weigeren en dat zou een flink drama worden elke keer. Daar heb ik dus geen zin in op vakantie. Ik ben namelijk voor mijn lol op vakantie. Daarbij zijn er ook hopen mensen die in Frankrijk niet naar bepaalde locaties willen omdat er daar door mannen in het zwembad geen losse shorts mogen worden gedragen. Dat zou dan voor ons weer geen punt zijn. Mijn man draagt sowieso niet van die broeken. Ook niet van die vreselijke mini speedo's hoor, maar een strakke short en de jongste ook zo. En als dat niet zo zou zijn, zou hij volgens mij zoiets hebben van 'ik doe lekker die losse short aan als ik aan het zwembad lig en zorg dat ik er een strakke onder heb waarmee ik in het water mag'.
Wij zijn jaren lang naar Lago Maggiore gegaan, we hadden een camping vlakbij Sesto Calende. Sesto Calende is een leuk stadje om naartoe te gaan, maar kan helaas geen tips over handig/leuks geven voor met kleine kids, ik was een tiener destijds de camping was 75% italiaans die er een vaste plek hadden, en wat overige europese mensen op die overige 25% losse staanplaatsen mutsen zijn in italie overal in zwembaden verplicht geloof ik, misschien dat ze op overactieve nederlandse vakantieplekken een oogje toeknijpen, maar het is een wettelijke hygieneregel geloof ik Veel plezier met een vakantieplek uitzoeken, het ernaartoe leven is vaak al de leukste voorpret