Hallo allemaal, Heb gisteren en magnetron sterilisator gekocht bij prenatal. De verkoopster gaf aan dat alle flessen hierin konden. Volgens de gebruiks aanwijzing die erbij zit moet je de flessen plaatsen in de schuin aangegeven openingen, zodat ze aan 1 kant gesteund worden. De flessen staan bij mij dan scheef, is dit de bedoeling?? En dan nog een vraagje moet je de doppen en de spenen er maar gewoon los bij in leggen?
ja flessen staan er schuin in en de rest van het kleine spul leg je er gewoon bij. Bij sommige sterilisators moet je de flessen zelfs gewoon plat erin leggen maakt allemaal niet uit. De stoom van het hete water komt door heel de bak.
Ik heb ook de sterilisator van de prenatal en ik moet eerlijk zeggen dat ik de flessen gewoon rechtop (met de opening naar beneden) in de sterilisator zet. Volgens mij moeten ze inderdaad eigenlijk schuin staan, maar rechtop werkt ook prima en dan past er meer in . De spenen en dopjes leg ik er ook gewoon los bij, ook weer met de opening naar beneden, zodat de stoom er goed in kan. Verder vind ik het echt een ideaal ding. Veel handiger dan dat gedoe met uitkoken in een pannetje!
Bedankt voor jullie snelle reactie. Weet nu dat het zowel schuin als recht in de sterilisator kan. Zal even proberen wat voor mij het handigste werkt.
Wij hebben hem ook en we hebben difrax flessen en die gaan gewoon horizontaal de sterilisator in Maakt niet zoveel uit de stoom komt er inderdaad wel
Wij hebben hem ook en hebben flessen van difrax die er dus schuin in moeten. Dan is oke. Met kleinere flessen zou ik ze zo op de kop erin zetten. De doppen e.d. kun je om het middenste ding 'haken' maar ook gerust er zo in zetten. Maakt eigenlijk allemaal niet zo uit.