wat heb ik nodig

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door toetie, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik ben nu zwanger ben uitgerekend in september.
    onze dame is van maart dus totaal verschillend (kon ook tegelijk haar tempratuur op orde houden en deed het super).
    wat heb ik nu nodig voor deze kleine.
    kamertje kinderwagen box en de kleine speeltjes heb ik al verschoningskussen kruikjes (gevuld met water) maxicosie badje is nog even twijfelachtig ik wil een nieuwe man lief vind het onzin.
    heb ook dekentjes en dat soort dingen maar dat ligt eraan wat het word want die zijn allenmaal echt meisjes achtig geen kleertjes enzo meer want daar heb ik een andere bestemming voor.

wat hebben we nog nodig en waar moet ik op letten qua kleding voor deze kleine?

2. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    heb al gevraagd om te verplaatsen..

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    lekkere mutsjes en vestjes
    Verder is voor een baby eigenlijk vrijwel alles tzelfde.

Mijn 2de is van oktober, heeft ook maar 1 dag een kruik gehad, kon daarna goed de temp vasthouden. Ligt meer aan t kind dan aan de temperatuur buiten.
    De oudste van augustus, ook daar heb ik de eerste nacht een kruikje nodig gehad. Ook een mutsje trouwens

4. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ja net als hydrofiele luiers en dergelijke heb ik heel veel maar veel daarvan is roze of wit met roze bloemetjes.
    dus eigenlijk zou ik dan nog alle textiel meoten aanschaffen.

ik wil borstvoeding geven moet ik daar nog iets voor aanschaffen of beter mee te wachten tot we zeker weten dat het slaagt?

ze zeggen dat het een warme zomer gaat worden heb er eigenlijk wel een beetje zin in vitamine d

5. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Voor de borstvoeding hoef je eigenlijk niets aan te schaffen. Een voedingsbh is handig, net als voedingsshirts. Maar geen must. (Mss een bh wel :))
    Op termijn dan natuurlijk wel een kolf en flesjes (als je weer aan het werk gaat en kolven), maar dat is zeker van latere zorg.

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    voor borstvoeding heb je idd in het begin niks nodig.
    Wel heb ik van begin af een kolf in huis. Mijn oudste kreeg "bijvoeding" de eerste dag ivm haar geboortegewicht, ze waren bang voor een suikerschommeling. Dus ik heb meteen een beetje moeten kolven en dat kreeg ze met een cupje.

Daarna de kolf natuurlijk gebruikt voor gewoon kolven.

Verder lekker veel spuugdoeken, die legde ik onder mn borsten, voor als de kleine wat uit de mond liet lopen (soms is de toevoer zo groot dat ze t niet weggeslikt krijgen) en als ik borst 1 gaf, deed borst 2 alvast gezellig mee :D

7. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    spuugdoekjes heb ik nog in overvloed volgens mij is dat het enige dat ik niet echt in kleur heb gekocht de vorige zwangerschap hihi.
    ik hoef niet te gaan werken of naar school ben fulltime thuis mama (afgekeurd om te gaan werken).
    ik had zoiets mocht het nodig zijn kan ik altijd nog een kolf huren bij de thuis zorg is dat slim of?

Deel Deze Pagina