Advies keuze kinderwagen gevraagd

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bramtim, 27 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Hello ladies,

Ik heb jullie advies hard nodig. Begin juni zal onze kleine smurf hopelijk gezond ter wereld komen. Dan zal hij/zij het leven gaan delen met ons en drie grote honden die dagelijks een paar uur met ons in het bos rondstruinen.

Omdat dat hopelijk een belangrijke dagvulling blijft, zoeken wij hierbij een goede wandelwagen. Waar moet ik op letten? En welke merken/typen kunnen jullie ons aanraden?

Ik vraag het liever eerst aan de ervaringsdeskundigen als in de winkel.

Dankjewel alvast!!

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    zelf denk ik aan lekkere grote wielen/banden!
    4 wielen zijn stabieler dan 3!
    wil je je kindje in de wandelwagenzit van je af én naar je toe kunnen zetten?

lekker een stukje proefrijden in de winkel

Wijzelf hebben de mutsy single spoke, wij vinden het een fantastische wagen. Rijdt heerlijk, ook op het strand....

qua winkel
    kijk of je ergens meerdere dingen kan halen met leuke aanbiedingen bv. babydump heeft soms een aanbieding met bv een maxicosi bij een kinderwagen, een box bij een kinderkamer etc.....
    kijk wat er bij jullie in de buurt zit en waar jullie je prettig bij voelen

3. 894hi

894hi Niet meer actief

ik zou voor een 4 wieler gaan met luchtbanden

maar een draagdoek is ook echt SUPPER!

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Wij zijn zeer actieve wandelaars en heel tevreden over de BUGABOO cameleon! Past zich goed aan op ieder terein. Comfortabel voor het kindje. Genoeg accessoires te koop.

www.bugaboo.com

Veel succes met je zoektocht!

5. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    idd draagdoek is ook erg lekker maar voor een wagen idd een 4 wieler ik heb zelf de mutsearts style en die is erg goed te sturen ook in het zand/modder met 1 hand.

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb dus een 3 wieler...en dat gaat SUPER! Zelfs met twee grote honden die er druk zijn!
    Dat ding heeft zelfs nog nooit een klein beetje wankel gestaan!

We hebben de Quinny Speedi, heeft idd grote luchtbanden en rijdt heel makkelijk op verschillende ondergronden.
    We hebben alleen het strand nog niet uitgetest ;)

Wat ik wel een klein nadeel vind is dat de wagen erg breed is...buiten e.d. geen probleem...maar naast wandelen met de hond vind ik winkelen ook erg leuk ;) en dat is soms dus een beetje lastig...je zou een rijbewijs moeten halen hoor...voor die wagens!

Geen idee trouwens of alle wagen zo breed zijn hoor!

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ow...en ik heb ook een draagzak...voor de korte loopjes met de hond! Ook super! Maar voor echt lange wandelingen zou ik het niet doen! Dat gaat echt zeer doen op den duur! (hier iig wel met een kereltje van bijna 9 kilo!)

8. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Wij hebben ook voor een Mutsy gekozen, een 4 Rider. Deze metname omdat hij hoog is en wij allebei lang (1.85). Naar mijn idee is een 4 wieler ook wat stabieler. Maar goed, dat is voor iedereen verschillend.
    Wij hebben ook in de winkel van alles uitgeprobeerd.
    Maar goed, wij gebruiken hem uiteraard nog niet omdat de kleine er nog niet is, en de kinderwagen trouwens ook niet. hahahaha

Babydump zijn wij ook geweest. Een maxicosi bijna gratis erbij, een voetenzak bij de kinderwagen, een box bij de kinderkamer met daaroverheen nog eens 135.- korting en een badcheque van 50,-.

Veel succes en plezier met alles uitzoeken!!

Groetjes Bianca...

9. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    wij hebben de bugboo cameleon. maar eht hangt ervan af hoe d egrond is bij jullie. als je namelijk een beetje zanderig weggetje hebt is het echt vreselijk met de bugaboo maar op hardere ondergronden gewone wegen etc is hij perfect! wij hebben hier erg zanerige weggetjes (naast strand) dus hier is het niet zo erg fijn dan!

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Urban Jungle 3 wieler: ideaal voor zachte ondergrond (het bos, het strand)

11. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Oh dames super jullie reacties!! Had gehoopt dat er eentje uit zou springen maar dat is niet. Wel valt er eentje af en dat is de bugaboo cameleon omdat het hier toch wel zanderig is. Dank voor de kritische noot daarover.

We gaan voor 4 luchtbanden ivm stabiliteit en dan zoeken we een leuke draagdoek. Zelf lijkt mij de Lodger Shelter heerlijk maar dat zal ook even zoeken zijn naar de goede die past. Eerst maar eens de wagen.

Zelf denk ik nu aan de maxi cosi mura 4 maar ga zeker alle opties die jullie aandragen goed bekijken in de winkel

12. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik zou nooit met de lodger shelter een stuk gaan wandelen want dan hangt die kleine aan een schouder en dat redt niemand. (misschien als ze nog heel heel klein zijn maar daarna niet met je gotere kleine) ik zou zelf een knoopdoek nemen dan.

13. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier ook de mutsy 4 rider single spoke.

Wij zijn er erg blij mee. ook wij zijn allebei lang (1.85 & 1,90) en omdat de stang zo makkelijk verstelbaar is, is de wagen ideaal. En hij is erg stevig, kan makkelijk in het bos, maar ook in de stad. Kan makkelijk plat, en fenna lag/zat er goed in.

14. mirjam 28

mirjam 28 Actief lid

12 okt 2008
    181
    0
    0
    hier de mutsy singel spoke bevalt prima rijdt erg lekker en stabiel en zeker met honden en de hoogte is ook prima

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik ben helemaal weg van onze Mutsy Transporter (Mutsy Transporter | Kinderwagens | Baby-Dump). Helemaal niet duur en zeker niet voor alles wat je ervoor krijgt. Zeker bij Babydump een hele aangename prijs ;).

Succes met je keuze!

Groetjes,
    Josien

16. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    ik zou ook niet kiezen voor de lodger shelter. Dit was ook mijn 1e keus maar we gaan toch voor de gewone buikdrager.
    Ik zie/hoor ook regelmatig dat baby niet lekker liggen in de lodger

17. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Ow super dat meedenken!! Wij zijn echte groentjes :D en puften net naar elkaar: jeetje wat moet je toch veel uitzoeken voor de kleine ;)

Wel leuk hoor en over een tijdje weet je niet beter. We gaan weer samen verder surfen

18. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    wij hebben een baby bjorn draagzak gebruik, en die is echt ideaal, ook als je met de honden gaat wandelen. :)
    Overigens is hij wel aan de prijs.

19. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Hier een bugaboo cameleon en eh, we gaan er zelfs mee over het strand dus kan me niet vinden in het vorige commentaar. Ik vind em juist op iedere ondergrond ideaal.

20. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Wij hebben ook de Bugaboo maar op het strand vind ik de wagen echt knudde! In het diepe zachte zand zeg maar is echt niet door te komen hoor, ook niet als je de grote wielen voor hebt.
    Het hardere zand (eb) gaat dan wel weer prima!

Deel Deze Pagina