Mijn dochter van 4 klaagt al geruime tijd (ruim 6 mnd) met periodes over pijn in haar buik (bij haar navel) als ze op de wc zit. Ze heeft ook best vaak last van dunnere ontlasting. Ik twijfel echter om hiermee naar de huisarts te gaan, omdat ik denk dat het komt doordat ze 's ochtends slecht eet maar wel veel drinkt. En kinderen wijzen vaak hun navel aan als ze ergens anders wat hebben. Ze gedraagt zich niet ziek, heeft geen koorts. Wat zouden jullie doen?
Ik zou ook inderdaad even bellen, hoeft natuurlijk niks te zijn, kinderen wijzen inderdaad vaak hun buikje aan als er iets is............... Maar even laten kijken/luisteren kan geen kwaad.
Als ze 4 jaar is, kan het best zijn dat ze wel echt buikpijn heeft.. Inderdaad wijzen veel kinderen hun navel aan als ze ergens pijn hebben maar rond de leeftijd van 4 jaar verwacht ik eigenlijk dat ze wel weten waar de pijn zit. Mijn zoontje was nog geen 3 toen hij begon over buikpijn en het bleek echt zo te zijn.. Heeft ook dunne ontlasting, en hij had ook echt pijnaanvallen. Dus daarom denk ik dat een kind van 4 het best wel kan weten. In jouw geval zou ik even de assistente bellen om te overleggen. Dan hoor je vanzelf of je langs de ha moet. Sterkte!