Kinderwagen of buggy mee op vliegreis?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jazz, 8 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazz

Jazz Niet meer actief

Volgend jaar gaan we sowieso 2x vliegen met onze dochter.
    De eerste keer zal ze ruim een jaar zijn.

Onze Joolz rijdt superfijn, maar ik durf hem eigenlijk niet goed mee te nemen in het vliegtuig. We zijn er nogal zuinig op!
    Maar aangezien we dan op stedentrip gaan, lijkt me de Joolz wel veel comfortabeler rijden. Stoep op, stoep af, hobbelige klinkerweggetjes..
    Wat raden jullie aan? Een buggy aanschaffen, of toch de Joolz mee?

En wat zou een comfortabele, geveerde buggy met zonnekap en slaapstand zijn?

2. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Wij hebben de chicco liteway gekocht, die is niet zo duur als de Joolz en heel licht. Daarnaast kan de chicco helemaal naar beneden zodat je kind kan liggen. Hij loopt prima, niet zo fijn als Joolz maar behoorlijk goed.

3. xMeliisz

xMeliisz Fanatiek lid

3 feb 2015
    2.607
    1.538
    113
    Vrouw
    Ik zou gaan voor een buggy aangezien die veel makkelijker mee te nemen zijn. Ook zou ik het zonde vinden als een dure kinderwagen beschadigd raakt tijdens het vliegen.

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb deze vraag ook open staan voor volgend jaar. Ik heb gemeten dat ons onderstel in een koffer past :) gewoon extra bagage bijboeken vantevoren :)

5. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Er bestaan transporttassen voor de wagen, die kan je ook huren. Daar zitten ze veilig in. En neem ik aan dat je verzekerd bent in case if.

Ik zou persoonlijk de joolz dus meenemen. Er is niks erger dan de hele dag door de stad slenteren achter een buggy. Ik zou gek worden denk ik 😇 Je kan natuurlijk ook even op marktplaats kijken voor een 2dehands kinderwagen van een iets minder blitz merk en die bij thuiskomst weer verkopen.

De meeste maatschappijen zien een kinderwagen niet als extra bagage. Even vantevoren controleren.

6. 85Danielle85

13 okt 2013
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben speciaal voor onze vakantie naar Mallorca de Quinny Zapp Xtra 2 gekocht. Ideaal ding. Veel lichter dan de Joolz dus praktischer met alle bagage, vouwt kleiner op, dus makkelijker in de huurauto en heeft een grote zonnekap en kan naar beide kanten helemaal plat. Best even een investering, maar hij was het waard. Gebruiken hem nog steeds bij weekendjes weg enzo.

Ik wilde het risico met m'n Joolz niet nemen in het vliegtuig, maar ook omdat ie best wel groot en zwaar is en je al die andere bagage ook al moet meeslepen. Geen spijt van de beslissing gehad, ook niet met stedentripjes.

7. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Zonde en echt niet nodig. Je kinderwagen of buggy mag je bij 95% van de vliegtuigmaatschappijen gewoon gratis meenemen. Je sleept dan voor niks een extra koffer mee.

TS: kijk hier eens voor tips Kinderwagen of buggy mee in het vliegtuig. Ik zou gewoon je Joolz meenemen in een goede transporttas, dan raakt hij echt niet beschadigt. Of een ergonomische draagzak kopen, dat is nog handiger. Bij stedentrips gebruik ik eigenlijk alleen maar de Manduca of Tula. Als je echt een buggy mee wil nemen zou ik voor een MacLaren of Koelstra gaan.

8. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Koop een goede buggy. Wij hebben onze joolz altijd thuis gelaten en een McLaren buggy gekocht. Hij rijdt echt minder goed dan de joolz, maar die wil je echt niet in het vliegtuig mee en mag ook niet kosteloos mee. In een buggy kunnen ze overigens s avonds makkelijker slapen dan in de joolz waar ze altijd op hun rug moeten liggen. Onze dochter ligt tegenwoordig liever op haar zij. En als ze 2,5 (15+kg) zijn heb je zowieso een buggy nodig dus nu al een goede aanschaf. In de joolz kan ze niet meer maar alles lopen is in de stad en op vakantie vaak nog te veel.

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    De Joolz mag echt wel bij 95% van de maatschappijen kostenloos mee als ruimbagage. En zelfs met onderstel + reiswieg + maxi cosi als je zou willen. Jammer dat er toch altijd zoveel onjuiste info over gegeven wordt, anders zouden veel meer mensen voor kleine baby's gewoon hun kinderwagen (met reiswieg) meenemen in het vliegtuig. Veel fijner als je baby nog te klein is voor de buggy.

Overigens ben ik echt wel fan van mijn Maclaren buggy (en Tula) bij het vliegen met mijn peuter hoor, maar de kinderwagen kán en mag dus wel gewoon gratis mee.

10. Jazz

Jazz Niet meer actief

Bedankt voor de reacties tot nu toe!
    Ik zal binnenkort eerst even bellen met de luchtvaartmaatschappij waar we mee vliegen wat de exacte voorwaarden zijn qua kinderwagen/buggy.

Een ergonomische drager hebben we al, dus die gaat ook zeker mee! Maar daarnaast nemen we graag ook een buggy of de Joolz mee.
    Een transporttas huren is inderdaad ook een optie, maar dan blijf je wel met veel bagage slepen.
    Dus op dit moment neigen we meer naar een buggy, fijn te horen dat de meesten van jullie daar goede ervaringen mee hebben op reis!

Zelf had ik de Nuna Pepp Luxx gezien, lijkt me ook aardig comfortabel.
    Maar ik ga de door jullie genoemde buggy's ook een bekijken/testen!

11. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Ja, maar hier wordt duidelijk aangegeven dat baby ruim een jaar is als ze gaan vliegen. Dan is een buggy prima. Overigens mag bij Transavia, waarmee de meeste toch wel vliegen, echt geen kinderwagen gratis mee.

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Kinderwagen! Wij vliegen altijd met onze wagen. Hebben een reistas aangeschaft, maar die zijn ook te huur. Loopt zoveel lekkerder dan een buggy.. En dochters slapen er hier ook heel goed in.

13. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Transavia is idd niet de beste maatschappij als het gaat om kindvriendelijkheid. Maar zelfs bij Transavia mag je een autostoel of kinderwagen van max 10 kg gratis meenemem als ruimbagage. Ik heb trouwens dagelijks klanten die vliegen met kinderen en ik hoor heel weinig dat ze met Transavia vliegen. Nog geen 10 % in ieder geval.

14. Emib

Emib Bekend lid

26 mrt 2015
    750
    99
    28
    mijn dochtertje
    Na lang twijfelen heb ik in juli mijn kinderwagen meegenomen. Het mocht gratis mee bij ons, want mij hadden ze bv eerst ook gezegd dat twee stukken niet mocht, maar dit was helemaal geen probleem. Frame en zitje heb k apart afgegeven en k heb helemaal geen transporttas gebruikt.
    Ik had echter wel schrik voor beschadiging, maar er is niets gebeurd.
    Dus conclusie: k was op vakantie heeeel tevreden!

15. Unanoche

Unanoche Lid

28 aug 2015
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Binnenkort gaan we ook op vakantie met een kindje van bijna 1 jaar oud. We hebben een buggy, Nuna Pepp Luxx, echt fijne buggy vind ik. We hadden hiervoor kinderwagen Mutsy, maar veel te groot en onhandig om mee te nemen. Eerst wilden we een goedkopere buggy, maar na paar buggys hebben getest, is onze keus naar Nuna. Handig met inklappen, en zoontje ligt altijd lekker comfortabel. Iets duurder maar we gebruiken buggy wel vaak, zoontje vindt draagzak niks. Dus Nuna gaat ook mee op reis. 😀

Deel Deze Pagina