Hoi, Ik ben zwanger van de tweede en we weten net als bij m'n zoontje niet of het een jongen of een meisje is. M'n zoontje zal nog geen 1,5 zijn als de tweede wordt geboren. De eerste periode slaapt de baby bij ons op de kamer en hiervoor hebben we een co sleeper gekocht. Bij zl hadden we een wiegje, maar hij eindigde vaak in ons bed ivm borstvoeding. We hebben ook wat kleertjes gekocht en wat luiers, maar dat is het eigenlijk wel. We krijgen nog een kinderstoel, maar dan? Heb het idee dat we ons niet voorbereiden op de komst van de tweede, maar ik heb ook echt geen idee wat we nog zouden moeten aanschaffen? Iemand tips?
Ik denk dat dat gevoel wel klopt, want je hebt natuurlijk veel minder aan te schaffen als bij de eerste, en ik denk dat je daarom nu het idee hebt dat je dingen vergeet ofzo.
Hier zitten we in dezelfde situatie Ik had gedacht; ledikant+commode luiers kleding, flessen verzorgingsproducten spuugdoekjes verschoningskussen beddengoed wat nieuwe badcapes Vorige zwangerschap heb ik me suf gekocht dat is nu wel anders.
Bij ons zat er 20 maanden tussen, ik heb geen 2e ledikant en commode gekocht. Na het douchen verschoonde ik ze op dezelfde commode maar overdag verschoonde ik beneden met het kussen op de tafel. Ook sliep de oudste al in een peuter bed. Wij hebben veel gebruik gemaakt van de Draagdoek en van de wipstoel met muziek en schommel. Zo konden we even eten terwijl de kleine ernaast zat. Veel meer hebben we niet nodig gehad hoor.
Wij hadden een verschoon plek beneden gemaakt bij de 2e (21mnd zat er tussen). Hadden tijdelijk een duo wagen. En wel een 2e ledikant. Meer ook niet geloof ik 😊
Halloo, ik moet na 2maandjes bevallen. Er zit dan 15maandjes tussen de kids. Wij hebben nu een duowagen aangeschaft, een extra eetstoel, kleren omdat het nu het ander geslacht is, een commode met luiermatras, een tweede ledikant. Dat is het zo een beetje denk ik. Voor de rest heb ik alles van de eerste, alleen moet ik later ook nog een autostoel erbij halen denk ik..
Hier hetzelfde, 32 weken zwanger en al een baby van 9 maanden. Zeg ook soms lijkt wel alsof we niks hoeven te doen. Heb een. Duwwagen aangeschaft en een ledikantje, dan heb je het ver gehad. Enige wat we nog moeten kopen is een grotere kledingkast zodat we de spulletjes samen kunnen leggen.
Hier 16 maanden verschil als alles volgens plan verloopt. Beiden jongetjes. Ik heb de volgende dingen aangeschaft: -Duo kinderwagen (maar ik behoud wel de enkele) -Nieuwe verschoningstas, ze hebben beiden een eigen. -Rugdrager, voor als we met mijn auto gaan waar alleen de enkele in past. -Nieuw geboortepakje. -Nieuwe knuffels en troetels. -Extra kratje, zodat ze beneden beiden een eigen bak met luiers en reserve kleding hebben, dan hoef je de ruimte niet te verlaten bij een ongelukje. -Tweede ledikantje (met uitneembare zijkant). Ze gaan na een paar maanden op 1 kamer, en ik wil niet dat de oudste allemaal spullen ed in het bedje van de kleine gaat gooien. -Thermometer, zodat iedereen in huis een eigen heeft. -Wat extra lakens en moltons. Dekens gebruikt mijn oudste al lang niet meer. -Stokke triptrap stoel met babyset, waar we nu de oudste in over gezet hebben. Die stoelen zijn bruikbaar tot 18 jaar, dus daar hebben we voorlopig geen omkijken meer naar. -Campingbedje die ik tijdelijk als box ga gebruiken omdat de gewone box weer naar de hoogste stand gaat. Bewust niet nieuw aangeschaft: -Commode, die gaan we voor beiden gebruiken. In het geval dat het mijn oudste teveel stoort verhuizen we de commode naar de gang. -Kledingkast. 1 is samen met de commode genoeg voor twee kleine kinderen. Ik zal vast wel wat vergeten zijn, al met al toch nog een aardige lijst.
Niet zoveel extra 's hadden we Wel een extra commode ingericht (in de douche) Wat extra kleertjes, een grotere (luier)tas en een draagdoek. Daarnaast wat extra spuugdoekjes en hydrofielen, maar dat was m dan ook wel. Er zat 16 maanden tussen onze oudsten. Bij de derde hebben we alleen een duowagen geleend, dus dat was nog minder
Bij ons zat er ook 1,5 jaar tussen. Wat wij hebben aangeschaft: Duowagen Extra kinderkamer Kleding (ander geslacht) Flessen Aankleedkussen voor de rest bijna alles opnieuw kunnen gebruiken.
Ongeveer 20 maanden verschil, Zelfde geslacht. Duowagen Kinderkamertje (1 pers bed incl beddengoed, commode wat later een bureau kan worden, Kledingkast) Paar nieuwe kleertjes Verder eigenlijk weinig... Hydrofielen, washandjes, spuugdoekjes etc hadden we allemaal nog genoeg.