Ik lees overal dat je mag fietsen als ze zelf gaan zitten. Maar ik ben nogal angsthazerig dus even jullie mening De oudste ging hier pas zelf zitten toen ze 13 maanden was, maar als ik haar op de grond zette, zat ze als een huis. Toch voor de zekerheid gewacht met fietsen. Maar dan nummer twee. Die is in vergelijking met z'n zus heel vlot. Hij gaat nu drie weken vanuit tijgerhouding zelf zitten en kruipt nu anderhalve week. mag hij dan dus nu op de fiets mee? Ik vind hem nog zo klein.
Het advies is; - als ze zelfstandig tot zit kunnen komen en dan de zolang ze zelf kunnen zitten. En - 9 maanden oud zijn. Het is dus echt beide en ik heb mij eraan gehouden.
Onze dochter kon nog niet zelf gaan zitten toen we gingen fietsen, maar bleef wel zitten als we haar een duwtje gaven. Ze was volgens mij 8-9 maanden. In het begin fietste ik echt max 10 minuten.
Zodra ze echt stevig zitten,sommogen doen er heel lang over voor ze zelf gaan zitten. Onze uk kan zelf zitten als je hem neer zet maar niet heel stevig en gaat zelf niet zitten dus wij wachten nog.
Als ze blijven zitten als je ze een klein zetje geeft kan je je kindje meenemen op de fiets. Als ze van een zetje niet omvallen zijn ze ook sterk en stabiel genoeg om kleine oneffenheden in de weg op te vangen.