Alles hebben we geprobeerd, maar zonder resultaat... Sinds enkele maanden wordt ons meisje (bijna 1 jaar) bijzonder vroeg wakker. Ze heeft altijd al weinig geslapen, en is een vroege vogel. Maar de laatste weken loopt het de spuigaten uit... klokslag 5 uur is ze wakker... Meer bepaald 5u01, 5u04... We hebben alles onder de loep genomen, en ook haar slaappatroon overdag bekeken en er wat variatie in proberen brengen. Nu zijn we erin geslaagd om haar 1,5 a 2 uur later weer te doen inslapen Dan slaapt ze dus nog even van 6u30 tot 8 u ongeveer. Dat is waarschijnlijk een verlenging van de nachtslaap? Maar hoe dat gat dichten? Minder of meer slapen overdag, vroeger of later naar bed helpt allemaal niet! Als er geen oplossing is, gaat dit dan ooit nog over? of zal ze, als ze 3 is nog steeds om 5 u wakker worden? Het probleem is dat ik soms 's avonds moet werken tot middernacht. Wij zijn dus geradbraakt...
Ja ik herken dat. Gaat er misschien ergens een wekker af om vijf uur? ( zoiets is bij onze buren het geval, wordt dl wakker van). Tegenwoordig (17 mndn) valt ze wel sneller weer in slaap. Als ik dan fluister dat het nog nacht is en ze moet liggen dan hoor ik haar omvallen
En als jullie haar even tussen jullie in nemen? Tegenwoordig valt onze zoon dan ook weer even in slaap tot ongeveer 6 uur / half 7. Is net dat beetje extra slaap wat we allemaal nodig hebben. In het begin werkte het bij ons niet, maar we hebben stug volgehouden. Dus in plaats van bij ons in bed spelen valt hij nu lekker in slaap. Niet ideaal, maar ik ben er van overtuigd dat hij vanzelf weer een keer dat laatste stukje in z'n eigen bedje door zal slapen.
Hier was dat een fase van een week of 8.. Ook mijn zoontje is altijd een vroege vogel geweest, maar 5u vonden we net iets te gek. Hij was echt met geen mogelijkheid meer in slaap te krijgen, dus wij zijn er maar in mee gegaan. We zaten dan om 5.15 al aan de koffie.. (ook wel nodig ). Langzaam werd hij steeds iets later wakker. De vlag ging hier bijna uit als het een keer 6u was. En nu de laatste week zelfs een paar keer 7n15. Hoop dat deze fase heel lang duurt
Hier is het ook een fase, nu al een week of 7. Jeetje, wat heftig. Tussendoor is ze (lees een halve week) weer even "normaal" gaan slapen tot half 8 maar dit was van korte duur. Nu is het gewoon weer 5 uur, soms 6. Hier is het geen kou (verwarming aangezet, ergo pouch aangeschaft) Geen honger (wat pap gegeven in een fles) Tandjes en kiezen zijn ondertussen wel door nu, dus ben ten einde raad
Super vervelend! En als je haar een papfles geeft ( zelf laten drinken en geen licht aan),broek verschoont, evt. speen in d'r handje, slaap muziekje aan en zonder praten weer verdwijnt blijft ze dan ook wakker? Dat zou ik vol houden. Zoiezo niet uit bed halen. Tenminste 'no way' dat ik voor half 7 m'n zoontje uit bed haalt. Hopelijk en waarschijnlijk is het een fase. Zo deed ik het op die leeftijd en nu nog steeds. En als ze nog niet zelf d'r speen terug kan stoppen, gelijk wanneer je hoort dat d'r fles leeg is kamer in, speen er in en weg.
Hoihoi, bedankt voor jullie reacties! Nee, er gaat nergens een wekker af, want soms is het ook om 4u50 of zo dat ze wakker wordt... Het is onbegrijpelijk. Bij ons in bed nemen resulteert in een eindeloos sabbelen aan m'n borst.. Ze ligt dan makkelijk zo'n twee uur te 'snoozen'... Is voor mij onmogelijk om zo in slaap te vallen... Afgaande op jullie reacties wacht ik maar af tot het vanzelf over gaat... We laten haar soms wat jammeren 's morgens vroeg... Het hangt ervan af hoe moe we zelf zijn... Het helpt helemaal niets... Ze wordt alsmaar kwader als we niet komen... Ze is gewoon kláárwakker... Goed heeft ze nooit geslapen dus ik maak me geen illusies, maar ik hoop toch wel stilaan op een verlenging naar 7 uur........ Ach jah... In ieder geval blij dat ik niet de enige ben!!!
Ooohhh hier ook zo eentje. Tussen 4 en 5 wakker. Maar hij gaat in de middag ook al om 5 uur naar bed. Dus hij maakt wel een lange ruk. Ik ga er zelf ook gewoon vroeg in. (normaal gesproken, nu al half 10 is voor mij al te laat). Hier ook vanalles geprobeerd. Niks helpt. Bij ons in bed nemen word altijd 1 groot feest. Springen, kruipen, klimmen en dus niet slapen. Soms lukt het weleens om hem wat later op bed te leggen (dan is hij wel helemaal kapot), maar dan wordt hij alsnog 5 uur wakker. En soms zelfs om half 4 al! Hopelijk komt er iemand met de gouden tip
Hier met 10mnd precies hetzelfde! 2 of 3 slaapjes overdag, van steeds 45min tot n uur. dan 19.00 naar bed. 1e keer wakker om 21.00, dan 2e keer wakker om 5.00. Dan flesje, met geluk dan weer inslapen, maar hooguit tot 6.30. Met pech om 5.00 echt wakker. Schreeuwt, krijst broer ook wakker (die vervolgens ook niet meer inslaapt) en blijft gerust non stop krijsen tot 6.30. Bij ons in bed slaaptie ook niet, kruipt bed door, wil perse spelen. Dus dan maar eruit.. Pfff....ellende!!
Mijn zoon is zes maanden, maar heeft dit ook een paar weken gehad. Eerst slapen tot 7 uur, toen een poos om 5 uur wakker en nu sinds een paar dagen weer slapen tot 7. Hoop dat het bij jou ook een fase is en het 'overwaait'
Hopelijk is het een fase wat onze uk doet dit ook maar dan om half 6 hij is dan ook echt wakker. Hij slaapt dan pas weer na 2 uur.(9maand 3 weken,gecorrigeerd 8.5 maand)