Kinderwagen op het ijs?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ducky, 11 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Hi dames,

    Hier kwam ik al schaatsend heel veel kinderwagens tegen...
    En daar ontstond nogal een discussie over binnen het gezelschap waar we mee waren.
    Wat doen jullie? Nemen jullie de kinderwagen mee op het ijs?
    Liefs
     
  2. linnepinneke

    linnepinneke Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Nog niet misschien dat ik mn kinderwagen mee het ijs op zou nemen... Stel je zakt er door, zie je kindje er maar eens uit te krijgen!!!
     
  3. sweetchocolate

    sweetchocolate Niet meer actief

    No way! Weet niet waarom maar mijn gevoel zegt dat ik het niet moet doen
     
  4. cybi

    cybi Fanatiek lid

    30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Zou niet weten waarom niet eigenlijk :(
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou ook niet weten waarom niet... Een peuter/kind op de slee is toch hetzelfde? Alleen zit er dán zelfs nog een touwtje tussen dus is de afstand groter.

    Ik ga er dan wél vanuit dat degene die erachter loopt/schaatst het goed kan.

    Skaten met een wandelwagen gebeurd ook en gaat ook prima.
     
  6. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Waarom niet ? Als het ijs duizenden mensen kan houden, dan kan je toch ook schaatsen met je kinderwagen ?? Ik snap het punt niet zo, wel gaan schaatsen met je kindjes van een jaar of 5-6, maar een kinderwagen mag dan niet het ijs op?

    Als je ergens gaat schaatsen waar het ijs dun is en waar het gevaarlijk is, dan is het een heel ander verhaal
     
  7. thalina

    thalina Bekend lid

    24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
  8. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    vind het wel stoer staan!!!

    en jahoor waarom niet
     
  9. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    #9 ducky, 11 feb 2012
    Laatst bewerkt: 11 feb 2012
    Thalina, leuk!
    Mijn man vind het ook veel te gevaarlijk! Ik wilde mijn zoontje nu ook gewoon meenemen in de bugaboo. Ik vind zelf een sleetje Op het ijs met zon ukkie veel enger en kouder haha dilemma's! :-D
     
  10. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik zou niet weten waarom het gevaarlijker zal zijn om met een kindje in de kinderwagen of een kindje op een slee op het ijs te gaan...

    Ik neem aan dat je goed dik ijs uit zoekt in beide gevallen...

    En een ongeluk zal voor beide gevallen ook net zo erg zijn...
     
  11. romygizmo

    romygizmo Actief lid

    19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me geen probleem eigenlijk. Ik heb het zelf niet gedaan en ben er lekker op uit geweest met de slee, ook hartstikke leuk!!!
     
  12. FEE88

    FEE88 Niet meer actief

    Ik neem aan dat je het over een vijver hebt en niet een ijsbaan, ijsbaan sowieso want dat is zo diep als een schoen ;) bij ons iig. bij ons op het kanaal zou ik het niet doen want dat is echt heel diep zou ik te bang zijn dat het ijs niet stevig genoeg is. De vijver is ook niet diep dus daar zou ik het ook doen...
     
  13. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    ik zou het niet doen.. ik zie dan alweer horror plaatjes voor me.. ik krijg het er al spaansbenauwt van als ik eraan denk:$
     
  14. Towser

    Towser Fanatiek lid

    9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Een kindje is wel sneller van een slee als uit een wagen. Als die wagen door het ijs gaat, krijg je natuurlijk nooit die gordeltjes los. Het lijkt me wel handig om een wagen mee te hebben, want ik kan helemaal niet schaatsen en dan heb je meteen een steuntje;)
     
  15. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Wat doe je op het huis als je ook maar één moment denkt dat er een wak zou kunnen zijn? Dan heb je daar niets te zoeken. Maar is het veilig om zelf te schaatsen, je peuter op een slee rond te trekken dan is het veilig genoeg om de wagen mee te nemen. Geloof me een wagen trek je makkelijk uit het water dan een peuter!
     
  16. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    ik ben zelf bang voor het ijs..geen idee waarom dus now way dat ik met de wagen erover heen ga.

    vind het ook niet zo een fijn idee als mijn zoontje later het ijs op wilt gaan eerlijk gezegd. alleen omdat ik er zo bang voor ben.
     
  17. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou het gewoon doen, kinderwagen lijkt me handiger als een slee..

    Oja onze slee heeft een zitje met een riempje dus daar krijg ik haar ook niet makkelijk uit..
     
  18. FloorMax

    FloorMax Fanatiek lid

    27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    nee. stond laatst ook aan het ijs met de kinderwagen. vriend en hond waren op het ijs maar ik durfde het niet aan met de wagen...zal maar iemand tegen je aan schaatsen per ongeluk of dat je net op een zwak stukje staat....:(
     
  19. Amfy

    Amfy Niet meer actief


    :D


    sowieso moet je alleen schaatsen op goedgekeurd ijs.

    hier hebben we een schaatsbaan nou daar kun je niet eens door heen zakken ahhah,
    en wat hier boven staat een wagen heb je er makkelijker uit dan een baby dreumus of peuter hoor.

    maak als je gaat schaatjes op een plas wel even een lijn tussen jou en de wagen mocht het onverhoopt (en die kan acht ik heel klein) mis gaan heb je de wagen altijd aan je vast zitten
     
  20. ducky

    ducky Bekend lid

    30 aug 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Nou hier wezen schaatsen hoor MET kinderwagen! Op een grote plas. Wel lastig met die stomme sneeuw ;)Maar verder Super leuk! Man vond het eerst maar eng, maar daar was hij ook snel overheen.
    Zoontje keek zijn oogjes uit en is nu heerlijk aant slapen na zijn eerste "schaats" ervaring.
    Voor iedereen die twijfelt ik zeg; doen!
    Thnx voor jullie reacties!
     

Deel Deze Pagina