Nee zou ik nooit doen. Wielen zijn er niet op gebouwd om te glijden. IJzers van een slee daarentegen wel. Je zult maar met je wiel in een oneffenheid terechtkomen. Grote kans dat de wagen kiept.
Begrijp eigenlijk het nut niet van een kinderwagen op het ijs. Net als kleine baby's die vastgebonden worden op een slee, omdat dat 'leuk' is. Kan me niet echt voorstellen dat mijn dochter daar nou echt plezier van heeft. Dus nee..... ik zou het niet doen nee
Mijn vriend is vanmiddag met Tyho op het ijs geweest met de kinderwagen (niet schaatsend maar ok) Wij skaten ook weleens met Tycho in de kinderwagen, vindt hij prachtig! Dus ik zou zeggen waarom niet? x
Jeetje zeg Ik zou het absoluuuuuuuuuuut niet doen !!!!! Zoiets kan je niet riskeren!!! Pfff ik krijg gewoon kippenvel
Niet schaatsend, ivm BI, maar ik loop hier wel over het ijs heen naar mijn schoonzus. Is een heel stuk korter dan over de weg.
Mijn dochter hebben we sinds enkele weken van de ligbak over in het zit-ding van de kinderwagen. Ik loop soms zo ontzettend te kloten met die riempjes. Ik heb al mensen met kinderwagen op het ijs gezien. Ik vind het maar een eng idee. Wat als we door het ijs zakken? Hoe moet ik dan in godsnaam die riempjes snel loskrijgen en mn kindje uit de zinkende kinderwagen halen?? Brrr, ook ik krijg dus kippenvel van de gedachte.
Tja, zelf vind ik dit echt MEGA overdreven, maar mijn man stond er in eerste instantie ook wat sceptisch tegenover. Wel grappig dat de menigen zo extreem verschillen. Ik & mijn zoontje vonden het iig erg leuk.
Ik ben ook altijd erg voorzichtig. Zelf ben ik bv altijd "bang" om op de stoep langs een grotere autoweg te wandelen. Ik zie dan een beeld voor me waarbij een auto v de weg raakt en zo tegen ons aanrijd. Dit weerhoud me er niet v om het toch te doen hoor, omdat je anders voor mijn gevoel toch niks meer kunt doen...., maar die angsten begrijp ik dus wel. Terwijl ik op ijs dan weer veel minder gevaar zie. Wel heb ik goed bedacht waar ik het ijs opga en kom ik alleen op plekken waar ook veel andere schaatsen en het ijs 'gecheckt' is.
Hihi nut heeft het idd niet. Maar dat heeft gewoon doelloos wandelen door het bos ook niet. Dat vinden wij ook allebei heerlijk ( mijn zoontje en ik) Ik zet hem nu ook nog niet op een sleetje, omdat ik hem daar nog te klein voor vindt. Ik had hem vandaag ook naar m'n moeder kunnen brengen, maar hij vind het heerlijk om eropuit te gaan. En keek zijn oogjes uit naar al die andere kindjes die voorbij kwamen glijden
Dus die mag van jou nooit op het ijs? Ik zei vandaag ook tegen mn man dat ik met Finn de Molentocht wilde gaan schaatsen, met hem in de kinderwagen (grapje...want ik haal dat niet, zo'n afstand...hahaha!) Maarrrr hij vond het ook geen goed idee, maar meer omdat de kinderwagen er niet voor gemaakt is. Hij zei ook wel, wat als je in een wak komt, maar daar kwam hij wel een beetje van terug, want we zijn ook gewoon gaan schaatsen met Finn.
Wij hebben een babysleetje gekocht (tot 3 jaar, dus dan hebben we er nóg twee winters iets aan) en zo'n soort skipak en Steven vond het suuuper!! Vooral als ik stukjes ging rennen, of hem hard de bocht door trok. Met de wagen vindt hij het ook leuk als ik een beetje wild doe. Stukjes rennen en dan ineens stoppen, of scherpe bochten maken, haha. De mensen op straat zullen soms wel denken: wat doet dat mens?? Maar goed, ik denk dus dat het per kind verschilt of hij/zij het leuk vindt.
Heb het niet gedaan omdat papa niet kan schaatsen, maar anders waren we gezellig met z'n 4en gegaan! Je gaat toch niet op het ijs als je het niet vertrouwd ook niet zonder kinderwagen, dus die opmerkingen snap ik niet helemaal...
Ja dat denk ik ook. De ene baby v 9 maanden is de andere ook niet. Er zit op die leeftijd zoveel verschil in ontwikkeling tussen wat ze kunnen. De ene baby kruipt en kan zelfstandig zitten, ik ken zelfs een kindje dat met 9 maanden al om de tafel liep Terwijl het andere kind net een beetje begint te rollen of te zitten.
Mijn zoontje is van dezelfde leeftijd. Enja ik heb hem vastgebonden op een slee en hij vond het geweldig. En papa en mama ook. Bij iedere bocht lachen, das toch heerlijk. Dus ons zoontje heeft daar echt wel plezier van hoor Met de kinderwagen op het ijs.. Ik zou het ook gewoon doen, denk nooit zover na. Op iedere hoek kan wel wat gebeuren...
Zo natuurlijk vind ik het niet - wat zijn de risico's voor je zoon dan meer, dan wanneer je met hem gaat wandelen? En de weg oversteekt? Je hoeft niet te antwoorden maar dat is wat ik bedoelde
Ideaal voor mensen die willen verbloemen dat ze niet zo goed kunnen schaatsen...kunnen ze de stoel thuislaten Grapje, ik zelf zou het niet doen. De vergelijking met oudere kinderen vind ik niet echt passen, want de oudere kinderen beleven er lol aan, een baby niet.
Ik zou het niet doen, maar ook omdat ik het voordeel voor het kindje er niet van inzien. Niet qua veiligheid, ik laat mijn zoontje van 4 immers ook op dat ijs spelen.