Kinderwagen op slot?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Anakin, 29 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Het viel mij vorig jaar op hoeveel kinderwagens er bij de Efteling voor het pakken staan. Bijna geen enkele op slot, hele tassen er nog op zitten. Iemand die flauw wilt doen die pakt er gewoon een tussenuit.

    Weet wel dat wij echt wel voorzichter gaan doen met onze wagen. Hoe wij dit gaan doen weet ik niet. In oktober gaan we een weekje weg en dan krijgen we er pas voor het eerst echt mee te maken.
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Het probleem met een gewoon fietsslot is, dat je de wagen in zoveel onderdelen uit elkaar kunt halen...
    Ik zit nu te denken aan een dun staalkabeltje met een hangslotje ofzo....
    Dan kan je die kabel overal doorheen halen en dan ergens aan vast maken..
    Terwijl ik dit zit te tikken, bedenk ik dat we toch echt in een gekke wereld leven dat dit nodig is :(
     
  3. jara

    jara Bekend lid

    4 sep 2006
    878
    4
    18
    Mijn broer deed de Bugaboo bij Center Parcs in een kluisje (Helemaal uit elkaar gehaald), maar dat kan natuurlijk niet met elke wagen.
     
  4. AnneLiesje

    AnneLiesje Fanatiek lid

    4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Goh nooit over nagedacht eigenlijk. Heb ook nog nooit een kinderwagen gezien met slot erop!
    Gisteren nog in de Efteling geweest en daar staan inderdaad hele wagenparken, maar dat zijn voornamelijk buggy's.

    Maar misschien wel iets om over na te denken! Bedankt voor de tip, ook al heb je er zelf niets aan ;)
     
  5. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm een soort van laptopslot :)

    das nog best geen slecht idee volgens mij
    alsj e een mooie manier kan vinden om het aan je wagen vast te maken is het perfect op zich
     
  6. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Vergeet niet dat een kinderwagen tegenwoordig zo'n beetje duurder is dan de fietsen die je bij de fietsstallingen tegenkomt.
    Levert altijd tweedehands leuk geld op.'
    Net zoals een maxicosi en voetenzak, dat is tegenwoordig van meer waarde dan de autoradio, dus ja, als ze in je auto komen dan nemen ze dat graag mee.

    Het is triest dat mensen dingen van anderen meenemen, maar helaas, het gebeurt.

    Wat ik me nu eigenlijk afvraag is hoe het verzekeringstechnisch zit, dus dat ga ik vandaag even navragen.
     
  7. Anne5

    Anne5 Lid

    6 mrt 2006
    84
    0
    0
    Eerlijk gezegd had ik tot ik dit onderwerp las er nog niet aan gedacht om de wagen op slot te zetten, maar is helaas noodzakelijk als ik dit zo lees. Kinderwagens kosten veel geld, duurt soms even voordat ze geleverd worden en sommige modellen/stoffen worden in beperkte oplage gemaakt en zijn dus collectors-items. Bovendien is er altijd behoefte aan wagens, dus er is steeds vraag naar. Zucht.....
     
  8. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben daar ook wel benieuwd naar... als je je kinderwagen onbeheerd laat staan wordt er waarschijnlijk niks vergoed.
    Valt dit eigenlijk onder je reisverzekering?
     
  9. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm interpolis heeft volgens mi jals enige een polis waarmee je spullen oo kbuitenshuis zijn verzekerd.

    en je reisverzekering geldt volgens mij niet echt in de supermarkt of op het consultatiebureau....

    weet niet precies hoe het zit met binnenlandse vakanties eigenlijk.
    i mean.. centerparcs is wel geen wereldreis.. maar toch iets waarvan je hoopt dat het onder je reisverzekering valt.

    daarentegen.. ik heb ij landal bij het boeken nooit de vraag gehad of ik een reisverzekring wilde afsluiten.. dus misschien dat reisverzekering enkel en alleen in het buitenland "geld"
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dan moet je je wel bij verzekeren volgens mij, dat is niet standaard zo. bij ons tenminste niet en wij hebben alles bij interpolis
     
  11. nancy1981

    nancy1981 Fanatiek lid

    22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Bij centerparcs kun je deze sloten huren waar ze ook de fietsen verhuren.
    Ik geloof dat het iets van 3,00 euro kost voor een midweek
     
  12. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Voor 3 euro kan je niet tobben, mooi, dan doe ik dat.
     
  13. Evelieveling

    Evelieveling Fanatiek lid

    30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Heb de verzekering nog niet gebeld, maar er zijn er meer met een buiten de deur verzekering hoor. Interpolis heeft zeker niet de beste buiten de deur verzekering.

    De europeesche heeft ook een goede sport- en hobbyverzekering.

    Als je de spullen onbeheerd achter laat dan is het nooit verzekerd. Maar in dit geval kan je de kinderwagen moeilijk mee het zwembad in nemen. Dus is het voor jou belangrijk dat je het op slot gooit, dan is het vaak wel verzekerd want je hebt proberen te verhinderen dat ze het zo meenemen.

    Ga hier morgen toch achteraan, kwam er vandaag niet aan toe i.v.m. veel kraamvisite.
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou hem wel op slot zetten, gewoon zelf een slot erop doen, of in het huisje laten staan.
     
  15. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    het is idd belachelijk dat het uberhaupt nodig is, maar ja better safe, than sorry ;)
     
  16. Pris

    Pris Fanatiek lid

    Interpolis heeft idd die verzekering, kost ongeveer 6-7 euro per maand.
    Wij hebben t nagevraagd voor onze Buzz.

    Volgens mij is t zo dat bijvoorbeeld een dagje Efteling al onder je reisverzekering valt en niet je gewone verzekering.


    Jammer dat t nodig is tegenwoordig :(
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm dacht dat het 10 euro kost

    ze maken er in ieder geval mooi reclame mee
    had me er nog niet heel veel verder in verdiept
    ja jaar of 3 terug.. maar toen bestond dat nog niet echt.

    "hip model mobiele telefoon met kleurendisplay en laptop de tafel: WEL verzekerd. diezelfde mobiele telefoon model hip met kleurendisplay en laptop in de trein: NIET verzekerd"
    en dat kun je dus nu bij interpolis wel laten verzekeren.

    best prettig als je vaak met wat duurdere spullen reist
    wilde het paar jaar terug graag voor mn camera maar toen kon je enkel speciale "camera-verzekeringen" afsluiten met allerlei vervelende voorwaarden en bovendien HEEL duur.

    heb me e rnu niet zo ver in verdiept.. al onze verzekeringen zitten nu inderdaad ook bij interpolis (via de rabobank) maar nu zo druk met het huis en alles.. dat komt nog wel een keertje
    straks met kinderwagen en later kinderspeelgoed kan dat vast geen kwaad.
     
  18. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    daarom raden ze je bij de receptie ook aan om een slot daar te kopen. die van ons stond ook vast maar zei zelfs nog voor de grap tegen me man over een andere kinderwagen die volgens mij wel een hoop koste en niet stond afgesloten: Heb je nog een kinderwagen nodig? Daar waaschuwen ze je bij de receptie voor en het slotje daar kost maar 3,95
     

Deel Deze Pagina