geboortekaartje naam en getrouwde naam vermelden?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sa1980, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sa1980

sa1980 Actief lid

24 apr 2009
    430
    0
    0
    Ik wil graag weten of jullie zowel jouw achternaam als je aangetrouwde naam op het kaartje vermelden. Ik zie dit volgens mij nooit en vraag mij af of het wel leuk is / normaal is om te doen?

Bv piet en anna klaassen-Janssen

en waarom hebben jullie hier wel of niet voor gekozen?

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb mijn meisjes naam niet vernoemd.
    Vond ik niet echt nodig, en het leek zo vol op het kaartje.

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Ik doe alleen mijn getrouwde naam. Vind dat meer "compleet" , dus inde zin van 1 gezin vormen. Als ik ook mijn meisjes naam erbij zet, voel ik me zo afgezonderd...
    Misschien vreemd hoe ik het nu schrijf, maar hopelijk begrijpen jullie het..

Je bent dan familie jansen (bijv) en je zegt toch niet familie jansen-grooters ofzo...

4. judith073

judith073 Lid

11 nov 2008
    39
    0
    0
    Ik zie het wel eens hoor. Inderdaad in de vorm zoals jij schrijft dus; Piet en Annie Jansen-de Vries
    Als het voor jou meerwaarde heeft zou ik het zeker doen.Waarom niet? Ik heb gewoon mijn eigen naam gehouden en wij vermelden dus gewoon Piet Jansen en Annie de Vries. Aan onze namen zie je niet dat we getrouwd zijn en dat hoeft voor mij ook niet. Dit is voor ons gevoel de beste omschrijving en dus doen wij het zo. Volgens mij kun je het doen zoals jij zelf wilt.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik denk dat het gewoon beide prima kan.
    Zie het beide weleens langskomen volgens mij.

Maar...wij zijn zelf niet getrouwd ik heb dus zelf een andere achternaam dan mijn vriend en mijn kindjes. Daarom hebben wij er dus voor gekozen om helemaal geen achternaam op het kaartje te zetten. Niet bij de kindjes en ook niet bij ons als papa en mama. Voor iedereen is het volgens mij wel duidelijk dat de kindjes hier alle drie papa's naam gekregen hebben. En weten ze het niet en willen ze het weten dan hebben ze een hollandse mond om het te vragen ;)! Ik vond het namelijk niet mooi staan om ons als Papa Jansen en Mama Karelse op het kaartje te zetten. Daarom dus voor geen achternaam gekozen.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik heb het wel laten doen. Bijv Danielle & René Schuurmans-Verberne.. Wou mijn achternaam er ook graag op, en ik heb tenslotte mijn meisjesnaam in t dagelijks leven ook achter de getrouwde naam :)

7. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier alleen de getrouwde naam

8. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Ik vind persoonlijk piet en anna klaassen-janssen een beetje raar staan, want het is de meisjes naam van de vrouw niet van de man. Ik zou dan dus gaan voor piet klaassen en anna klaassen-janssen. Wij hebben trouwens mijn meisjes naam niet vermeld om verwarring over de achternaam van de kleine te voorkomen, Dit omdat de man tegenwoordig ook een dubbele naam mag hebben en mensen mss gaan denken dat de kleine dus ook klaassen-janssen heet. heel veel succes met beslissen.

9. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik heb mijn eigen naam eerst gehouden na ons trouwen en nu zetten we alleen de naam van manlief op de kaart. We doen gewoon mijn naam eerst dus: Petra & Jan Schippers. Dan snapt iedereen het en het voelt goed! Echt als een gezinnetje zeg maar :)

10. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Hier ook alleen de achternaam van mijn man, vind dat persoonlijk veel mooier staan en, zoals ook al eerder gezegd, ook meer overkomen als één gezinnetje...burgerlijk he ;) Maar het allerbelangrijkste is dat je doet wat jij zelf mooi vindt!

11. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik gebruik mijn meisjesnaam sowieso niet meer sinds ik getrouwd ben, dus wij hebben gekozen voor de "Piet en Anna Klaassen" versie. Ik heb niet voor niets gekozen om mijn mans naam aan te nemen, waarom zou ik dan nu nog overal mijn meisjesnaam achter zetten? Zo trots ben ik daar nou ook weer niet op...

12. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik gebruik normaal mijn meisjesnaam nog wel achter mijn mans' naam maar ga die naam nou niet op de kaart zetten. Vind het overbodig en bovendien vind ik het heel raar staan, bv. "Piet en Annie Klaassen-Peters", alsof mijn man ineens ook een dubbele achternaam heeft.

13. Nannaf

Nannaf Fanatiek lid

6 jul 2007
    1.053
    0
    0
    hier piet en anna jansen-klaassen (bij wijze van spreken dan ;))
    ooms en tantes krijgen bijvoorbeeld ook een kaartje en die denken anders hey kennen we een piet jansen? voordat ze dan de juiste mensen erbij hebben. vinden we het duidelijker om het zo te doen.

14. Jeetje1aug

19 jan 2009
    46
    0
    0
    Ik persoonlijk zou de meisjesachternaam er wel bij zetten om zo ook de verbinding tot die familiestamboom te leggen. Dat is toch ook de helft van de genen?
    Maar ik ben misschien een vreemde, mijn man en ik hebben allebei onze familienaam gehouden en daar de familienaam van de ander achter geplakt. Behoud van identiteit maar wel allebei bewust de verbinding met de ander erbij gezet. Het leidt wel tot heel grappige en creatieve adresseringen, moet ik zeggen ;)

15. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Normaal gesproken is het mijn mans naam plus meisjesnaam, maar dat vind ik niet mooi staan op het kaartje. Op het kaartje dus gewoon alleen de naam van mijn man.

16. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    408
    83
    hihih.. Zie hier weer mijn vooroordelen wat het de naam van de man aannemen weer bevestigd :) Bij ons is Nikki de dochter van mama aaaaa en papa ppppp.
    En hoe ze zelf heet dat mochten ze raden :)

17. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Daar hebben we niet eens over nagedacht.. We hebben gewoon Peter en Annemarie Visser er op staan straks.. Mijn meisjesnaam staat er niet bij.. In t schrijven van briefjes ofzo, waar mn naam onder komt gebruik ik ook alleen Visser..

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier man's naam en mijn meisjesnaam erachter. Vond ik prettig naar mijn familie toe.

19. Maia

Maia Niet meer actief

ik gebruik zijn naam - mijn naam maar op het kaartje komt alleen zijn naam te staan hoor.

20. nicole1976

nicole1976 Actief lid

23 jul 2008
    113
    0
    0
    Wij hadden: dochter van pietje puk en Mientje puk-de vries
    Ik wilde eigenlijk dochter van Pietje en Mientje Puk-de vries maar dat wilde manlief niet (leek t net of hij ook mijn naam had volgens hem)
    Nu bij de tweede ga ik proberen Fam Puk-Devries ervan te maken ;)

Deel Deze Pagina