duobuggy, bevalt het?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jalea, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    Wij hebben deze zomer 2 kids met 1,5 jaar leeftijdsverschil. ik ben er nog altijd niet uit wat voor duowagen/buggy we het beste kunnen kopen. ik hoor veel goede dingen over een easywalker duo, maar die vind ik erg duur.
    als we een dagje uit gaan, zijn we eigenlijk altijd met zn 2en (met m'n man bedoel ik), en dan lijkt het me eigenlijk wel net zo handig om de wandelwagen en de buggy mee te nemen, aangezien de oudste waarschijnlijk ook wel regelmatig ff een stukje lopen wil.
    dus dan resten de momenten dat ik de kids alleen heb, dat zal waarschijnlijk 9 van de 10x zijn dat we ff naar de winkel moeten lopen (1km), of van de auto naar de winkels.
    dus nu vraag ik me af, is een duobuggy handig (bijv. de koelstra)? of loopt dat echt knudde? ik zou het erg vervelend vinden als het erg zwaar stuurt of je heel veel moet 'tegensturen'.

2. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ja maar die gaat voornamelijk over de dure duowagens ipv buggys. ik ben in het bijzonder benieuwd naar ervaringen met duobuggy's

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    wij hebben - leeftijdsverschil 20 maand - er voor gekozen nog niet een duo-iets aan te schaffen. WEl heb ik een draagdoek. Ik redeneer maar zo dat ik met een kinderwagen voor de baby en een buggy voor de peuter me wel red. En als de baby in de buggy 'moet' is de peuter wel in staat tot lange wandelingen. Dus waarom geld uitgeven?

4. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik hoop dat dat bij ons ook opgaat beccaatje, ik heb er ook weinig zin in failliet te gaan aan een duowagen. Maar mijn zoontje (nu 13mnd) loopt nu nog niet en over 4mnd is zijn brusje er wel. nu voorzie ik de eerste maanden geen problemen (inderdaad draagdoek en de oudste in buggy/wandelwagen), maar ik maak me drukker om de tijd daarna, hoe red ik me dan met 2 kids, zijn alle peuters van 2 jaar in staat tot lange wandelingen?

5. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ja, daar vraag je wat. De mijne loopt al een hele tijd, dus dat is misschien anders. MAar wanneer ga je nu echt de duobuggy gebruiken? Met boodschappen doen gaat de peuter lekker in het wagentje.

O, wat we ook nog hebben, was ik vergeten, is een driewieler met stok. Dus de peuter kan ook op het fietsje, als wandelen te lang duurt. En ze hoeft niet zelf te kunnen fietsen, je kunt met de stok dus zelf duwen en sturen. Ik heb ze ook bij de prenatal gezien voor 30 euro dus ze zijn er vast goedkoper.

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    maar hoe duw je een wandelwagen/buggy voor je jongste voort en tegelijkertijd je peuter?

7. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    goeie ja! ik wandel niet veel in mijn eentje met 2 kids.
    Ga jij dat wel veel doen dan? Ik zie wandelen in het weekend 'met z'n allen'. Wel zit ik aan een bakfiets te denken voor de boodschappen en zo. En dan kan de oudste toch wel lopen?

Ik heb trouwens ook nog even gekeken naar zo'n kiddyboard, 54 euro bij babydump in hellendoorn. Die haak je aan de buggy, kan de oudste op staan. Zou ook nog een optie zijn als het echt nodig is, en toch een stuk goedkoper.

8. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    goeie ja! ik wandel niet veel in mijn eentje met 2 kids.
    Ga jij dat wel veel doen dan? Ik zie wandelen in het weekend 'met z'n allen'. Wel zit ik aan een bakfiets te denken voor de boodschappen en zo. En dan kan de oudste toch wel lopen?

Ik heb trouwens ook nog even gekeken naar zo'n kiddyboard, 54 euro bij babydump in hellendoorn. Die haak je aan de buggy, kan de oudste op staan. Zou ook nog een optie zijn als het echt nodig is, en toch een stuk goedkoper.

9. phooke

phooke Lid

16 mrt 2008
    11
    0
    0
    onthaalouder
    vlaams-brabant
    bij de geboorte van mijn tweede zoontje hebben we ook zo een duo buggy aangeschaft van koolstra, echt heel gemakkelijk en zeer licht, als onze kleinste nog baby was legden we hem in een draagzak(die verkopen ze vooral voor die zwaardere buggy's), het is een soepele draagzak met een houten plank, als je deze verwijderd heb je een voetenzak.
    zeer goede oplossing en nit zo duur.

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb 2 kids met anderhalf jaar verschil en heb geen duobuggy, ook niet gemist. In het begin zat de baby in de draagzak en de kleine in de kinderwagen evt. of de baby in de kinderwagen en de ander liep mee en kon evt. op het buggyboard. Ik wandel wel veel en dat gaat altijd goed... als we echt heel ver gingen (in de zin van een dag winkellen, dierentuin ed.) dan waren we altijd met zn 2 dus dan duwde de 1 de buggy en de ander de kinderwagen. Verder heb ik een fietskar om ze in te vervoeren en om ritjes mee te maken.

11. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    zo'n buggyboard, loopt dat voor jou als ouder niet heel erg knudde? ik zie dat wel eens in de stad maar dan zie ik die ouders in vervelende houdingen lopen omdat eigenlijk het oudste kind op t buggyboard in de weg staat?
    zeeuwmeisje, liep jouw oudste met 2jr goed genoeg / hield ie zich goed genoeg vast om op t buggyboard te kunnen staan?

12. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

2 jan 2008
    239
    0
    0
    Wij konden tweedehands een zgan Urban Jungle krijgen met 2 nieuwe draagmandjes voor 200 euro. 1 mandje verkocht voor 100 euro, en voor 100 euro hadden wij een perfecte Urban Jungle. Nu al in gebruik, 1 kant onze zoon, andere kant de boodschappen :D
    hier is het leeftijdsverschil wel maar 14 maanden en vanwege mijn rug kan ik geen draagdoek gebruiken.

13. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    das nog es 'n goeie deal :D

14. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mn dochter is zo rond de eerste verjaardag los gaan lopen en toen ze anderhalf was liep ze gewoon goed. Woon dicht bij het centrum en kan makkelijk 2u winkellen met ze. Afentoe staan dan weer een stukje lopen en ze blijft ook staan. Loopt verder niet beroerd vind ik maar dat ligt ook misschien aan welke wagen je hebt. Ik stel gewoon de duwstang iets anders is en zij staat dan tussen mn armen.

15. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    hoi,
    ik heb sinds 2 weken een koelstra (dubbele), en ben er helemaal gelukkig mee.
    Ik gebruik hem nu voor 1 van 1 jaar en mijn dochter van een half jaar. (oppassen). Er zit iid ook een babynestje bij voor de baby straks (ben eind augustus uitgerekend) maar die moet je er los bij kopen. Kan ook als voetenzak worden gebruikt. Ben er onwijs blij mee. Hij rijdt als een "tiet". Ik heb er 7 jaar terug ook een gehad, weet alleen het merk niet meer, ook naast elkaar en die duwde en stuurde voor geen meter.
    Een echte aanrader. En volgens mij is die van Kees ook goed, heb zelf de enkele, en die rijd ook super.

groetjes, brenda

16. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    brenda, heb je de duobuggy van koelstra of de duo wandelwagen?

17. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Buggy (volgens mij). Hij is iig net zo op te vouween als een paraplubuggy.
    Maar ik zal wel ff een foto proberen erbij te zetten.
    Gisteren weer gebruikt, en even uitgeprobeert en hij stuurt zelfs met 1 hand (middelste handvat gebruiken).
    Brenda

18. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    op de 1 of andere manier lukt het me niet om er een foto op te zetten maar het is de limbo twin van koelstra.
    Via google kan je zo aan een plaatje komen
    succes, brenda

19. Mieni

Mieni Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.994
    0
    36
    Twente
    Ik heb deze besteld voor de beebie en onze zoon van dan 17 maanden!

Deel Deze Pagina