Kinderwagen Qute

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Beeb87, 20 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

2. veense

veense Niet meer actief

Ik heb deze in de rode versie in handen gehad in de winkel en ongelogen, er vielen onderdelen af toen ik hem alleen al een stukje wilde verrijden...
    Wij hebben deze gekocht:
    Transaction + GRATIS MAXI COSI CITI SPS | Kinderwagens | Baby-Dump
    Maar iets duurder dan de Q-Motion, maar veel degelijk, en heel compleet: voetenzak, dekentje etc.
    Het is een eigen merk van Baby Dump, in hun opdracht gemaakt door Mutsy. Hij is nog niet in gebruik, maar staat op de babykamer en oogt degelijk genoeg.

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Mijn oog was ook gevallen op die wagen ja.
    Ook erg mooi.

We gaan in het nieuwe jaar bij baby dump zelf kijken maar vind het zo leuk om nu al rond te neuzen haha.
    Maar dan schrappen we de Qute van de lijst.

Dank je!

4. Danie1991

Danie1991 Actief lid

18 aug 2014
    449
    0
    0
    gewoon ff gaan kijken en lekker gaan rijden met de wagen. kun je voor jezelf vergelijken. en 't is ook super leuk om te doen.

5. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Wij hebben de rode Qute besteld, komt januari binnen. Wij vonden hem wel goed stabiel en er viel niks af...?
    Bij de Transaction kan het zitje niet naar je toe. En van de Mutsy frames, dus volgens mij was dat ook bij Transaction en Transit, vonden we het kliksysteem om de bak op het frame te zetten erg lastig. Ik kreeg het niet goed voor mekaar in mn eentje, steeds ging 1 kant scheef. Terwijl die van Qute elke keer ineens goed ging...
    Belangrijk argument was ook dat ie incl bak in onze Suzuki Swift past met zelfs de hoedenplank er nog op :D

Maar gewoon naar de winkel gaan en alle verschillende wagens binnen budget goed testen en vergelijken!

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Gaan we zeker doen.
    Bedankt voor de berichtjes :)

Wel super handig dat die Qute zo klein is!!

7. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Wij hebben zelf de transit maar die kan als het goed is wel naar je toe gekeerd worden. Ons werd verteld dat de Qute dat juist niet kon.
    Wij vonden hem zelf ook meer onstabiel daarom de mutsy transit gekozen.

8. Vales

Vales Lid

7 jun 2014
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond de cute ook een hele leuke wagen, heb er ook even achter gelopen in de winkel en dat voelde prima! Maar de verkoopster vertelde dat het echt een stadswagen dus niet zo geschikt voor een boswandeling en niet voor heel intensief gebruik. Meer voor als je af en toe een wandelingetje maakt en niet dagelijks. Voor mij viel deze wagen toen meteen af! Wel een mooie compacte wagen.

9. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    De Qute is wel omkeerbaar, we hebben dat getest nog.
    Tja heb idee dat verschillende verkopers ook wel beetje verschillende dingen zeggen over de wagens. Bij ons was eentje heel enthousiast erover juist, wou hem zelf ook als ze kinderen ging krijgen.
    Ons budget was ook gewoon niet hoger. We moeten gaan zien hoe hij zich houdt op de lange termijn natuurlijk, maar hij leek goede prijs/kwaliteit verhouding. Denk eigenlijk niet dat als je andere wagen neemt van zelfde prijscategorie dat het dan echt gigantisch uit gaat maken... ze geven wel garantie dus hij moet toch aan bepaalde standaard voldoen ;) tuurlijk willen ze liever een stokke of joolz verkopen en tuurlijk is die kwalitatief beter maar tja moet je portemonee ook naar zijn ;)

10. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Wij hebben deze kinderwagen ook besteld in het bruin.mko t in februari binnen.
    Bij ons vielen er geen onderdelen af, en vonden hem zeer handig en makkelijk in gebruik. Is natuurlijk een showmodel die in de winkel staat en iedereen zal er ongetwijfeld aan zitten dus daar kun je niet altijd op vertrouwen.
    Ik zou gewoon advies vragen, mocht je twijfelen

11. Arinna

Arinna Actief lid

22 sep 2014
    151
    0
    0
    #11 Arinna, 21 dec 2014
    Laatst bewerkt: 21 dec 2014
    Ik vond hem ook erg gammel in de winkel. De andere wagens voelden veel steviger aan, zeker op oneffen terrein. De verkoper gaf aan dat de wagen nog zo nieuw is dat ze nog geen recensies hebben. Hij zei ook dat er waarschijnlijk een 'Chinees' naar het ontwerp van de Joolz had geleken en die had nagemaakt met goedkope materialen.

Voor maar 50 euro meer heb je bij Baby-dump een Mutsy Transaction. Door meerdere verkopers werd aangeraden om voor de Mutsy te gaan omdat die kwalitatief (vooral het frame) gewoon beter zijn. Ze zeiden dat in dezelfde prijscategorie de Transaction beter was.

Ook het auto stoeltje dat je bij de Qute krijgt, was volgens de verkoper van mindere kwaliteit en bij de Mutsy Transaction krijg je een Maxi-Cosi gratis.

Of je het omkeren van het zitje veel gebruikt is ook nog maar de vraag, want zodra ze in het zitje kunnen willen ze de wijde wereld zien en zullen ze zich waarschijnlijk toch elke keer in het zitje gaan omdraaien om te kijken.

Uiteindelijk heb ik een wagen via Marktplaats gekocht, een Mutsy, maar dan een duurdere dan de Transaction.

12. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

We gaan ook zeker de Mutsy bekijken :)

Heb er gisteren toevallig iemand mee zien lopen.
    De witte. Wat een mooie wagen!
    Zag er allemaal heel soepel uit.
    Hopelijk heeft ze me niet zien staren haha.

Ik wil zeker een lichte kleur omdat wij ons kindje midden de zomer verwachten. Zwart is dus zo wie zo geen optie.

13. Sparky

Sparky Niet meer actief

Wij hebben hem besteld, echt een fijne stabiele wagen hoor! Denk dat veel verkopers als een denken aan de verkoop en duurdere wagens willen verkopen. Wellicht dat ze daarom ook gammel in elkaar gezet worden. Onze verkoper was heeel positief over de quote.

14. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Mijn ervaring is dat goedkoop heel vaak duurkoop is. En dit merk is wel heel erg goedkoop. Ze moeten toch ergens op besparen en dat is heel vaak op de materialen. Dat zie je duidelijk terug als je het gaat gebruiken.

Als jullie maar af en toe de wagen gebruiken of het voor 1 kindje is zou je het kunnen proberen. Maar wil je intensief (dus ook boswandelingen, vaak in- en uit elkaar halen in de auto, of meerdere kinderen) dan zou ik voor een bekender merk gaan. Dan kan je voor dat geld nog beter een 2e hands van een duur merk halen dan Chinese kwaliteit.

Mijn ervaring is dat kinderwagens bij veelvuldig gebruik (zoals ik dat doe) behoorlijk kunnen slijten. Dan is het prettig dat het materiaal duurzaam en kwalitatief goed is. Ook zie ik vaak dat ze besparen op zaken die je niet direct ziet maar wel merkt zoals
    - vering in de wielen
    - soepel en licht sturen
    - materiaal van de wielen (en daardoor het lawaai dat een wagen maakt).

Hier heb ik zeer lang en veelvuldig gebruik gemaakt van een zitje dat naar je toe kan. Was voor mij zelfs een voorwaarde voor de wagen.

15. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Tja voor ons is 350 niet goedkoop hihi.
    Hoe weten jullie zeker dat het Chinees is eigenlijk? Het enige dat ik kan vinden is dat Qute een nieuw Nederlands merk is, ze zeggen eigen producten te ontwerpen voor Babydump, waar het dan vandaan komt zeggen ze niet? Onze verkoper beweerde dat het van de Quinny fabriek kwam... tja
    Hun campingbedje is wel als beste getest door de Consumentenbond, das wel positief op zich :)
    Wij hebben ook wel tweedehands Buggaboo of dergelijke overwogen hoor. Genoeg keuze in tweedehands, als je weet waar je op moet letten en wat geluk hebt is het een goeie optie. Maar we vonden het zelf toch wel iets te spannend... er zit geen garantie op, je weet net zo goed niet of ie het wel meerdere kindjes uithoudt. Als nu mn wielen er week 1 onderuit vallen wordt dat in ieder geval verholpen ;)
    Je moet beetje geluk hebben met B-merk denk ik. Gelukkig heb ik dat volgens mij wel, heb ook B-merk wasmachine en waterkoker die het al 10 jaar doen ofzo ;)

16. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Qute is volgens mij van Quinny zelfde als transit/transaction van mutsy

17. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Hier wil ik toch op inhaken, want ik ben het er niet geheel mee eens. Wij hebben onze zoon met ruim 5,5/6 maanden uit de kinderwagenbak gehaald en in de buggy gezet (hij begon uit de bak te klimmen, gevaarlijk dus!) met de zitting vrijwel plat. Ik was maar wat blij dat deze naar mij toe gedraaid kon worden i.v.m. prikkelverwerking, want met 6 maanden overgaan naar een buggy vind ik erg jong. Mijn zoontje heeft nooit geklaagd, want hij kon prima langs mij heen kijken.

Pas toen hij ruim een jaar oud was, hebben we het zitje omgedraaid. Uiteindelijk heeft hij nooit echt veel in de buggy gezeten, want meneer vindt het op de rug veel fijner en vanaf die hoogte ziet hij nóg meer ;)

Naar mijn mening heeft het kunnen omdraaien van de zitting zeker wel toegevoegde waarde. Je moet je wel bedenken dat je dan altijd de zitting van het onderstel af moet halen bij het in elkaar klappen en je met twee onderdelen komt te zitten. Het is dus niet zo makkelijk in elkaar klappen zoals bij de paraplubuggy's.

18. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik hou zo wie zo niet van verkopers die je alleen maar het duurste van het duurste proberen aan te smeren. Dan ben ik gelijk weg of vraag ik om een andere verkoper.

Ik vind het inderdaad wel belangrijk dat het een wagen is die simpel in en uit te klappen is en ook niet al te veel ruimte in beslag neemt in de auto.
    Lawaaiwielen heb ik een hekel aan haha.

Of ik heel intensief hem ga gebruiken, geen idee eigenlijk.
    Ik ga wel regelmatig naar het bos met de hond maar daarvoor heb ik eigenlijk al overwogen om een draagzak te nemen.
    Lijkt me een stuk makkelijker dan met een wagen door het bos te lopen.

Verder woont moeder op 15 minuten lopen en schoonmoeder op 5 minuten lopen.

19. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hij is klein in te klappen, past in de achterbak van onze Chevrolet matiz!

20. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Is zoiets niks voor je? Volgens mij zijn dit hele degelijke wagens voor die prijs. En heel vriendelijk geprijsd.

Vriendin van mij heeft geloof ik deze wagen en die is er naar mijn weten wel tevreden over:).

Deel Deze Pagina