Kinderwagen reiswieg maten

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lappie, 18 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Hallo allemaal,
    Voor mijn zoon heb ik toentertijd de Mutsy 4 wieler gehad. De reiswieg hiervan was ongeveer 80 cm lang.
    Nu vond ik dat mijn zoontje al gauw met zijn hoofd tegen het hoofdeinde kwam.
    Nu zoek ik dus een kinderwagen met een reiswieg van 90 cm. De Mutsy Evo heeft een reiswieg van 90 cm, deze heb ik dan ook op het oog.

Maar ik vraag mij af welke kinderwagen ook een reiswieg heeft van 90 cm. De Joolz??? Op hun site kan ik het niet vinden in ieder geval.
    Wie oh wie weet het???
    Alvast bedankt!

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Joolz is groter dan de mutsy evo vanbinnen.
    Ik heb ze namelijk opgemeten in de winkel. De bak van de evo is qua buitenmaten volgens mij wel ongeveer gelijk met de joolz maar door de bekleding aan de binnenkant is de binnenmaat echt een stuk kleiner. Scheelde zeker 6 cm naar ik me herinner.
    Ik heb de joolz staan, ik ga even meten voor je... matrasje is 80 cm lang.

Wij vonden de grootte van de bak belangrijk en de wagens met de grootste bakken waar wij naar gekeken hebben waren: mura 4, bugaboo en joolz.

Quinny en mutsy waren (aan de binnenkant) allemaal kleiner.

3. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Dank je voor je reactie.
    Nog meer ervaringen met reiswiegen??

4. Lady7

Lady7 Niet meer actief

De evo is aan de binnenkant... 73 cm. Gemeten aan het matrasje

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hij is echt (aan de binnenkant) kleiner dan de Joolz (en bugaboo en mura4), ik heb namelijk met mijn meetlint in de winkel staan meten. De buitenmaat is volgens hen zelf 87 meen ik. Prijs en de grote boodschappenmand vind ik van de evo wel aantrekkelijk.

Ik ben in de winkel gaan kijken en vergelijken. Dan vond ik zelf dat ik een wat duidelijker beeld kreeg dan door de info van internet en kon ik meteen even voelen.

6. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Dat vind ik echt raar dan, had hem daarom juist op het oog.
    Bedankt voor het meten!

Welke wagen heb jij nu?? De Joolz?
    Wat zijn daarvan de binnenmaten??
    (oh sorry, ik zie dat dit allemaal al in je vorige bericht staat)
    Dank daarvoor!

Ik ga zelf ook maar eens met een meetlint naar een winkel toe want ik wil gewoon een grote kinderwagenbak.

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb niet alle bakken opgemeten (volgens mij vonden ze me al een beetje koekoek met m'n meetlint :p) maar de 3 wagens die ik noemde hebben een wat langere bak. Mogelijk zijn er meer hoor maar dit waren wagens die wij interessant vonden. Ik vond het wel makkelijk om in de winkel de verschillen ook echt te zien en wij hebben bij de verkopers aangegeven dat we een wagen met een ruime reiswieg zochten.

Ik heb de Joolz, de mura 4 heeft ook echt een hele ruime bak maar is wat zwaarder (hoeft geen probleem te zijn maar voor mij niet handig) en de bugaboo vonden we erg laag.

Vrienden van ons hebben de evo en die zijn heel tevreden. Hun meisje (geen groot popje) heeft tot 5 maanden gelegen dacht ik. Er zit een soort zachte rand aan de binnenkant van de evo die hem
    Wat kleiner maakt. Zij zijn wel tevreden over de wagen.

Succes met uitzoeken!!!

8. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Erg bedankt!
    Ik ga mij nu toch maar richten op de Joolz denk ik (die stond bij mij op nummer 2). Is alleen wat duurder, vandaar dat ik de Evo op nummer 1 had staan.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier liet de verkoopster het anders zien: ik dacht dat de MC mura zo'n grote bak had, ze pakte het matrasje eruit en die paste presies in de Joolz. Hier dan dus ook een Joolz, lekker groot matras en als we een nachtje weg gaan, dan gaat het matrasje uit de wieg in de Joolz wagenbak!

10. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Nou, ik vind het nogal wat schelen zeg!
    Het matrasje van de Evo is dus 73cm en die van de Joolz dus 80cm.
    Nou, mijn keus is dan snel gemaakt.
    Iedereen bedankt!
    En goed idee om het matrasje van de wieg in de Joolz te leggen.

11. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nav dit topic benieuwd hoe lang de bak van onze wandelwagen is. De easywalker heeft ook een matrasje van 80 cm. Deze is bij de ING via de rentepuntenwinkel met flinke korting te koop.

Deel Deze Pagina