Nachtmerrie na speelgelegenheid zoals Haasje over

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wachtende, 1 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Beste allen,

Mijn dochter slaapt sinds de reflux onder controle is s'nachts als een roosje. Het is een mega drukke dame...elke dag spreekt iemand ons wel aan dat ze zo actief is. Haar motoriek gaat ook als een speer dus ik dacht dat de speeltuinen en bij slecht weer de indoor speeltuinen erg leuk voor haar zou zijn.
    Ze geniet er ook echt van. Ze zoekt lekker contact met andere kindjes maar kan zelf ook echt heerlijk spelen.

Helaas is het elke keer als we daar geweest zijn raak. Ik wordt wakker van haar gehuil...een andere huil als een zeur huiltje..echt haar ik ben in paniek huil. Als ik naar haar toe ga lijkt ze nog te slapen want ze schrikt zodra ik haar aanraak. Als ik haar uit bed haal en even troost slaapt ze vrij snel weer verder. Binnen een half uur lig ik weer in mijn eigen bedje. Echter is ze wel echt goed overstuur.
    Omdat ze niet echt wakker lijkt te zijn heb ik ook een keer gekeken wat ze zou doen als ik niet direct naar haar toe ga...dat was geen succes want dan is de makkelijk 2 uur volledig over haar toeren.

Iemand die dit herkent?
    Is het een fase...kwestie van wennen...of gewoon beter om dit soort dingen niet met haar te doen?

Ze gaat trouwens 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf waar ze het enorm naar haar zin heeft.

Ze heeft er zo veel plezier van...maar vind het nu ook wel zielig om het te doen omdat ik weet dat ze een nachtmerrie ervan krijgt. Ondanks dat ze snel doorslaapt is ze de volgende ochtend echt nukkig en wil ze al snel weer terug naar bed.

Tips zijn erg welkom!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Het zijn de prikkels die ze s nachts verwerken. Ik zou het af en toe gewoon proberen. Mijn kids hadden (en hebben) het ook (nog).

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt me dat ze toch wat overprikkelt is dan. Mijn dochter kan ook altijd wel veel drukte hebben lijkt het; ze doet vrolijk mee, is heel actief etc, maar kennelijk kent ze daarin nog niet haar eigen grens en trekt ze zich bv niet terug wanneer ze even moet bijkomen. Gevolg is ook dat ze dan inderdaad huilend wakker wordt, of al helemaal over d'r toeren is voor ze gaat slapen. Ik waak er dus wel voor nu, dat soort activiteiten doen we zeker wel, maar met mate. En ik zorg dat ze ook even rust heeft, dus even rustig zitten, wat eten en drinken, niet continu vol in de drukte.

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Jolisa had dat ook toen ze wat kleiner was

dan huilen echt over de toeren
    alsof er iets vreselijk mis was
    zo gauw als.ik boven kwam en haar op wilde pakken was het alsof ze vastgeplakt aan bed zat. Zo zwaar. Het was duidelijk in haar slaap en is ook ik geloof 6x gebeurt

5. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Ze is inderdaad duidelijk alles nog aan het verwerken.
    Echter vraag ik me af of het beter is om gewoon af en toe te gaan zodat ze kan wennen....of dat dit een leeftijd is waarop ze gewoon gevoelig zijn en we beter even niet kunnen gaan.

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het zelf iig niet forceren, nergens voor nodig.

Deel Deze Pagina