Welke verlichting op de babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Catmommy, 31 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Onze babykamer heeft helaas maar erg weinig stopcontacten.
    Er zit maar 1 bij de deur en daar moet de babyfoon in.

Dus dat betekent dat er maar 1 grote lamp aan het plafond hangt.

Voor de baby uit bed te halen en verschoningen snachts etc is het wel fijn om geen grote felle lamp op te doen maar gewoon een zachter lampje maar uiteraard wel met genoeg licht.

Maar die moet dan wel op batterijen werken..

Iemand een tip voor een leuk lampje die een kamertje voldoende kan verlichten maar toch weer niet te overdreven?

Ik heb een (duur) lampje gezien van zazoe met een uiltje die vrij scherp zou kunnen en gedimpt kan worden maar ook met veel andere functies die ik niet zo snel zou gebruiken..

2. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
  3. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Kun je geen stekkerdoos gebruiken?

4. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
  5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    #5 zonnetje2015, 1 feb 2017
    Laatst bewerkt: 1 feb 2017
    Zo duur is t zazu lampje toch niet? 39€ dacht ik.
    Misschien als kraamkado vragen? Jij prenatal heb je nu 20% kortingsbonnen. Zou daar eens kijken.
    Ik heb cotton ligt balls besteld en idd stekkerdoos gebruiken.
    Alecto heeft een nachtlampje hoor 6€

6. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik heb die van Zaza, met de uil. Doet super lang met de batterijen en is heel fijn zacht licht!

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Maar is de zazu of een andere genoeg om in de nacht een kamer voldoende te verlichten voor verschonen en uit bed halen? Dat vraag ik me een beetje af bij de lampjes.

Stekkerdoos gaat erg in het zicht zitten, kabels zijn altijd erg dik, denk dat ook als ik het zoveel mogelijk wegwerk in de plint ik me er aan ga storen haha.

8. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ja hoor! Hier wel. Hij bestaat uit 2 delen. Het uiltje en de ring erom heen. Het uiltje geeft wat warmere verlichting. De ring wat feller. Ik had de ring op z'n felst staan en de uil minimum.

9. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    wij werken met een verlengsnoer en hadden bij commode een lampje van ikea wat je op een plank kan klemmen en dan heb je zown spotje. (en zit mega lang snoer aan heel praktisch)Die bogen we naar een hoek zodat de verlichting niet heel fel is maar wel goed kan verschonen. Andere lampen vonden we idd ook erg donker. Zazu hebben we ook maar vind ik zelf niet echt geschikt om een luier mee te verschonen.

10. Moi1985

Moi1985 Actief lid

2 jul 2014
    414
    27
    28
    Wij deden met het verschonen 's nachts gewoon even het ganglicht aan en dan de deur van de babykamer maar half open. Dan heb je zeg maar indirect licht en dit werkte heel goed. Genoeg om te kunnen zien en niet teveel voor de baby om gelijk weer heel wakker te worden. :)

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien ben je van plan om je kindje op jouw kamer te leggen? Dan moet je 's nachts al niet meer verschonen tegen de tijd dat hij of zij verhuist naar de eigen kamer.

12. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    zo doen wij het ook. als ze ineens s'nachts een poepbroek heeft... ;)

verder heeft ze alleen hanglamp op de kamer.
    Gaat prima zo. kan evt. ook het lampje van de babyfoon aanzetten. maar het ganglicht aan gaat perfect.

13. Betsy

Betsy Niet meer actief

Wij hebben deze van Mamaloes babysjop, nu in de aanbieding.
    Ook in bijtje of spin.

Werkt op batterijen, gaat na een uur vanzelf uit als je hem aan laat, en is niet zo fel.

14. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Ik heb een oplaadbare van de Ikea, een soort van spookje. Geeft ook niet voldoende licht om bij te verschonen, maar wel voldoende als nachtlampje.

Voor het verschonen 's nachts hadden wij altijd de lamp op de overloop aan en dan de deur half open, dan heb je ook genoeg licht, maar niet teveel om allemaal meteen helemaal wakker te worden.

15. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Wij deden ook het overloop licht aan.
    Net genoeg licht om even snel een luier te verwisselen.
    Wij deden het altijd bij ons op bed met verschoningskussen, want zoontje heeft namelijk tot 4 maanden bij ons op de kamer geslapen.
    En moet zeggen om half 12 krijgt hij zijn laatste fles op dit moment en ook dan verschoon ik de luier even snel op bed.

16. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!
    Het overloop licht is ook wel een goed idee, dan doen we het eerst zo en we zetten de lamp gewoon op de kraamcadeau ideeen lijst:)

Deel Deze Pagina