Hallo allemaal, Ik wil graag van jullie weten welke babywagen jullie aanraden. Ervaringsdeskundigen. En of je een reiswieg echt nodig hebt of niet. Alvast bedankt! Edit moderator: verplaatst naar De babyuitzet
een reis wieg is erg makelijk ook met het wandelen een maxi-cosi mogen ze niet lang in en in de zit mogen ze niet dus dat zou betekenen dat je nooit lang kunt gaan wandelen of even een bakkie doen op een terras enz
hier een quinny speedi die ontzettend goed bevalt. Ze zijn ook regelmatig in de aanbieding. Bak is eigenlijk toch wel noodzakelijk. Er is hier pas nog een topic over geweest ook. Die topicstarter kwam toen uiteindelijk ook tot diezelfde conclusie . ow hier is het topic: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=109046
Ik ga voor de Mutsy 4-rider. Ik heb wel 6 verschillende wagens gehad (overigens waren er maar twee nieuw, de rest tweedehands) maar deze wint het echt. De wagen die ik absoluut het slechtst vond was de Phil & Teds. Ook de Firstwheels City Elite vond ik geen aanrader. Hier een overzichtje: Quinny Freestyle 4XL: kun je niet trekken, vervelend als het waait/regent Quinny Freestyle driewieler: niet erg stabiel als je van de stoep afgaat Firstwheels City Elite: nep-bugaboo, maar dan met stugge voorwieltjes, waardoor je tegen alles aanbotst Phil & Teds: je loopt steeds tegen de achterkant aan Bebiesfirst (Blokker): als kinderwagen geweldig, als wandelwagen te klein Mutsy Urban Rider: redelijk goede wagen, maar draaicirkel is erg groot en het is nogal een log ding Mutsy 4-rider: nog geen nadelen ontdekt
hier ook een mutsy 4 rider. super ding. rijdt soepel en lekker wendbaar. alleen beetje brede achterwielen, maar als dat het enigste is.
ik heb de x-adventure quickzilver. ideale wagen. maar als je er nog niet uit bent zou ik als ik jou was naar een babyzaak gaan en daar de wagens gaan bekijken en uitproberen. wat ik een goede wagen vind kan jij wel helemaal niks vinden.
Iedereen kan hier wel zijn of haar eigen wagen gaan aanprijzen, maar daar heb je niks aan. Je moet eerst gaan nadenken wat je wilt gaan doen met een wagen. Houd je van lange boswandeling, ben je meer te vinden in de stad, heb je een grote of kleine auto etc etc. Als je ons een paar van die criterea geeft, kunnen wij je misschien beter advies geven.
Ik zou inderdaad wat criteria voor jezelf opstellen. Wij vonden het belangrijkst: een goed matrasje erin, het moet comfortabel liggen voor de kleine (op het testbaantje bij de winkel mocht de wagen van ons dus niet te veel hobbelen), hij moest redelijk compact opvouwen en er moest een grote mand onder de wagen zitten.
Het was voor ons erg belangrijk dat de wagen makkelijk en klein op te vouwen was aangezien we vaak een andere auto hebben. Ten tweede was van mij een eis dat het zitje er naar voren en naar achteren op kon. Bij ons is het de Joolz Bloom geworden, De kinderwagenbak hebben we in het zwart en het zitje in het zilver, ik vond het zelf erg leuk dat je dat in verschillende kleuren kon krijgen.