Heb jij de reiswieg en zitje apart of die 2-1? Mij lijkt hey eerste het fijnste. En welk type banden heb je gekozen? Ik ga denk ikvoor de hybrid/ trekking: dus zowel stad als bos. Heb jij daar ervaring mee?
Wij hebben Bugaboo. Vriend is ook ruim twee meter en kon er makkelijk achter lopen bij onze kinderen.
stokke xplory, ideaal voor lange mensen, ben zelf 1.88m, vriendlief 2m. Waren er vrij snel uit Ook vanwege het feit dat de reiswieg en het zitje hoog kunnen dus je alsnog niet laag moet bukken. Was ons vereiste, we willen niet onze rug breken op het in/uit de wagen tillen!
Wij hebben de Joolz Day gekocht omdat de duwstang lekker hoog kan. We vonden de Bugaboo Cameleon ook erg mooi, maar die duwstang kon net niet hoog genoeg. Ik ben 1.83 en moest een beetje krom lopen erbij.
Wij gaan naar zeer uitvoerig onderzoek nu voor de bugaboo buffalo. Hier zit de bak hoger dan bij de cameleon. Hij is voor ons lange ouders ideaal, maar t belangrijkste, hij kan meer kinderen hebben dan andere wagens. En dat is dan qua kilo's en lengte. Want nu is onze 2 jarige peuter al een paar maanden uit zn wagen gegroeid en qua gewicht 17 kilo, trekt de wagen het al helemaal niet meer.
Goed, ik zie dat mijn autocorrect er toch een beetje vaag bericht van gemaakt heeft. Nu nog even vanaf de computer . De basis van de buffalo is een stuk sterker dan andere wagens. Daardoor heeft deze ook een groter draagvermogen. Waar andere wagens garantie bieden tot 15 kilo (gewicht kind) en ca. 5 kilo boodschappen gaat de buffel tot 17 kilo kind en voor de boodschappen nog eens 8 kilo. Daarnaast kan hier ook prima een meerijplankje aan met daarop dan een zware peuter. Wij hebben dus nu een wagen in gebruik (oyster max) die we pas 1,5 jaar geleden gekocht hebben. Die aangeschaft vanwege de grootte van de wiegbak, zodat een volgende baby er wel echt 6 maanden in zou kunnen. Die wiegbak staat dus nog nieuw op zolder, maar de kinderwageninzet is gewoon te klein en het frame niet sterk genoeg voor de lengte en gewicht van onze peuter. Dus ondanks dat het ws maar voor 1 kindje gaat zijn gaan wij toch de investering van de buffel aan (want potdomme zeg wat een geld), maar ik heb inmiddels aan den lijve ondervonden dat een wagen ook voor blessures kan zorgen. ohja ik heb geen aandelen hoor
Ik adviseer ook te kijken naar de grootte van de bak! Wij hadden de maxi cosi mura, gekozen om de hoogte (ze zijn er nu hoger) en voor de bakmaat! Wij hadden een klein reusjeheeft precies tot 6 maanden gepast, toen lag ze al klem 😄. Mijn nichtje had ook een reusje en de Stokke explory, zij lag met 4 maanden al klem. Niet ideaal dus. Volgens mij heeft de bugaboo ook een redelijk grote bak.
Mijn man, 2 meter, heeft voorkeur gegeven aan de maxi cosa mura. De hoogte van de stang is instelbaar, de hoogte van de bak is goed te doen en de bak is lekker groot. Deze wagen paste het best bij onze wensen. We hebben alleen nog geen ervaring ermee omdat de kleine nog geboren moet worden.
Wij kozen voor de Jane Muum (even googlen). Een vriend van me is meer dan 2 meter en heeft ook die wagen gekocht, omdat hij zo hoog is en lekker rijdt. Hij kan er ook makkelijk achter lopen met zijn lange benen én je kan hem makkelijk met 1 hand besturen (licht en makkelijk wendbaar). Ik ben er heel tevreden over.
Wij hebben de Mutsy Igo besteld. Mutsy evo is misschien goedkoper, maar daar kun je de stang alleen omhoog en omlaag buigen. Dus hoe hoger, hoe dichter je op de kinderwagen loopt en je schenen er lekker tegenaan loopt te trappen. Igo kan echt verlengd worden. Vonden wij toch prettiger om niet met mini stapjes te hoeven lopen. Bugaboo wilde we eerst doen, maar die bak is zooo laag. Heb hem ook wel onder de naam 'bukeenboel' horen noemen. Is echt niet fijn voor je rug als je lang bent.