wat is handig met 20 mnd verschil ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lieve85, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieve85

lieve85 Actief lid

21 mei 2009
    137
    0
    0
    Wij hebben een zoontje van nu 1 jaar en zwanger van onze tweede wonder.ookal is het nog heel pril,ben ik al bezig met nadenken over het logistieke gedeelte hiervan
    wat is handig om dubbel te hebben en is een duowagen handig ?
    heb nu een bugaboo en wil die eigenlijk niet kwijt ,maar als het toch handiger blijkt dan liefst een bugaboo donkey..
    en kwam kamer?alles nieuw en dus dubbel of kleine man al een grote jongens kamer doen ?

2. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Allereerst gefeliciteerd!!

Bij ons zit er 16 maanden tussen.
    We hebben een extra aankleedkussen gekocht (& extra commode ingericht in de badkamer, maar die hadden we al).

Daarnaast een extra ledikantje geleend. Jongste heeft de eerste 6/7 maanden bij ons gelegen. Oudste is in die tijd overgegaan naar een peuterbedje. Ze slapen nu bij elkaar, dus geen extra kamer oid aangeschaft.

Lopen doen we met (enkele) kinderwagen, draagdoek en/of buggy.

Verder wat nieuwe hydrofielen, flesjes, spenen en spuugdoekjes.

Meer niet volgens mij.;)

3. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Bij ons zit er straks 21 maanden tussen.

Zoonlief is naar een grote jongenskamer verhuisd sinds oktober. Met een eenpersoonsbed met uitvalhekje van ikea.

We hebben hem een ladekast van ikea gegeven als commode.

De nieuwe baby krijgt het oude kamertje met de oude meubels. We hebben wel de muur geschilderd en accessoires aangepast.

Verder loopt zoonlief nog niet zo goed, dus hebben we een donkey gekocht. Afstand doen van de joolz wilden we nog niet. Dus die hebben we ook nog.

Verder nog een kinderstoel en wat verzorgingsproducten (nagelschaar en haarborstel) dubbel. O en 2 babyfoons omdat we hier beneden niet kunnen horen als zoonlief wakker wordt.

4. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    hier is zoon 24 maanden als de baby komt. Toch hebben we een (2e hands) donkey aangeschaft. We gebruiken hem nu mono en daarom hebben we ook bewust voor de donkey gekozen omdat we hem nu al kunnen gebruiken.

Zoonlief loopt goed hoor maar hij loopt ook regelmatig weg ;) vandaar dat ik hem ook gewoon nog in de wagen wil kunnen zetten.

Zoon gaat naar een nieuwe kamer. Nieuwe kast (2e hands) en peuterbedje.. maar hij gaat eerst met zijn ledikant over. Baby gaat toch nog in een wiegje.

5. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    hier 12 maanden en 1 week tussen de kids.
    We hebben via mp een duowagen gekocht. erg blij mee!
    Enkele wagen gebruik ik ook icm draagdoek. Ik wissel het af. Maar zou mijn duowagen niet willen missen, ophalen op de creche bijv hup hup kindjes erin naar huis wandelen. En de duowagen heeft een grotere boodschappen mand dus superhandig.
    Verder nieuwe babykamer: bedje/commode en aankleedkussen, wat hydrofielen. En kleertjes want we kregen na een dochter een zoon :)
    En een extra kinderstoel via MP (tripptrapp zoon zit er gezellig bij in de newbornset).

6. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

ons zoontje slaapt sinds dat hij 1 is al in een 1 persoonsbed met een hekje tussen zijn matras! maar dit was omdat hij uit zijn ledikantje klom en hij hier zich niet prettig in voelde. mijn ervaring is hoe jonger ze naar een 1 persoonsbed gaan hoe minder snel ze eruit zullen kruipen. hoe ouder ze zijn hoe meer ze het wel durven te doen.
    commode gebruikte wij al niet meer toen mijn zoontje een half jaar was evenals een aankleedkussen. hij was er veelste bewegelijk voor en daarom altijd op de bank gedaan.

mijn zoontje is nu 20maanden en krijgt nu in ons nieuwe huis een 2 persoonsbed halfoogslaper met luie trap.
    dit ivm geen bergruimte. en die maken we nu onder het bed.
    wij denken dat dit heel goed moet gaan. vooral omdat hij een best wel brede luie trap eraan krijgt en als hij eruit wilt die kan nemen.
    eruit rollen is bijna omogelijk omdat hij er een opstaand randje omheen krijgt:) hij moet er natuurlijk niet op gaan springen enzo hihi dan word het een ander verhaal.

een duowagen is een beetje lastig te zeggen. het hangt ervan af of je kindje goed mee kan lopen? en op een aanhangstepje wil staan?
    je kan het ook altijd eerst even aankijken voordat je een duowagen koopt.

7. lieve85

lieve85 Actief lid

21 mei 2009
    137
    0
    0
    Ok dankje allemaal, genoeg stof gekregen om over na te denken!

8. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    hier ook 20 maanden verschil. hebben gelijk een donkey aangeschaft toen ik 12 weken was.
    de oudste is toen in een 1persoons bed gegaan. meubels gewoon voor de babykamer..

Verder is t heel goed 'bevallen' ;)

9. lieve85

lieve85 Actief lid

21 mei 2009
    137
    0
    0
    En hoe lang heb je die donkey nig gebruikt wonderbaby?

10. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Ik lees even mee :) Als alles goed gaat, zal er bij ons rond de 21/22 maanden verschil tussen zitten.

11. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Hier hetzelfde verhaal!
    Hadden net nog een discussie over een dubbele wagen, Haha!
    Ik denk dat dit wel makkelijk is, maar mijn vriend wil der nog niet aan..

12. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Hier ook een discussie over de duowagen haha. Ik wil een donkey maar vriend vind dit een gevaarte en wil dan liever een Joolz geo maar mij lijkt het niks de kindjes zo onder elkaar.

Qua meubels hadden wij gewoon bedacht om nieuwe meubels te kopen voor de babykamer en ons zoontje gewoon wat hij nu heeft. Hij zal ca 27 maanden zijn als de tweede er is. Gaan ze meestal met deze leeftijd dan al in een peuterbedje?

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou denk ik voor een duowagen gaan, of een zitje (ligt er een beetje aan hoe goed je oudste al loopt en of je veel langere einden wandelt, of ook de auto gemakkelijk pakt). Die zitjes zijn ook wel handig, leren ze wel op te blijven en ze kunnen ook meelopen af en toe. Meerijdplankje heb ik zelf pas vanaf 2 jaar ongeveer gebruikt, daar moeten ze toch ook wel stabiel op blijven staan, iets minder veilig voor die kleintjes.

Verder zou ik een extra ledikantje kopen voor je oudste, en dan verder wel een nieuw kamertje. Leuke jongenskast en wat accessoires, heel ingewikkeld hoeft het niet. En verschonen kan je eventueel op de babykamer doen, of nog tijdelijk een verschoningskussen los gebruiken. Ik verschoonde op die leeftijd nog erg weinig op de commode, alleen na het douchen is het wel praktisch (maar dan heb je er dus eentje op de babykamer staan).

Groter bedje deden wij wel op iets latere leeftijd dacht ik, en dan waren we nog redelijk vroeg. Met 2/2,5 ofzo, en dat hoeft zelfs nog niet eens (kan gerust tot 3 jaar). Je kunt ook bij de Ikea kijken, daar hebben ze ledikantjes die ook open kunnen aan de zijkant, dan heb je geen last van zelf er uit klimmen als hij iets groter is, dan wordt het gewoon een klein peuterbedje!

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou op die leeftijd idd over gaan naar een grote kamer. Met 2/2,5 is dat prima te doen. Ook een duowagen heb ik nooit gebruikt, zat 2,5 jaar tussen mijn eerste en tweede. Maar goed, dan moet je wel kijken of je een auto bij huis hebt voor sommige momenten, of een bakfiets/fietskar om wat verder weg te kunnen. Ik ging lopend gewoon niet zo'n heel eind.

Deel Deze Pagina