In mijn afweging voor een kinderwagen heb ik gemerkt dat de , recaro babyzen ,kinderwagen waar ik belangstelling voor heb een reiswieg heeft met een redelijk meegevende bodem. De Joolz reiswieg is bijvoorbeeld een stuk stijver en platter, de Stokke is dan nog weer stijver van bodem. Kan het kwaad als er zowel in laterale zin als in lengte zin vering of meeverbuiging zit ? Wat is eigenlijk de beste bodem voor een reiswieg in de zin van gezondheid en ontwikkeling van een pasgeborene ? Is een redelijk harde bodem/ondergrond beter dan bijvoorbeeld een zachte ?
Hoi hoi, Alle drie de reiswiegen die je noemt, zijn prima reiswiegen. Het kan geen kwaad dat er extra vering en meeverbuiging in de bodem zit. Het is maar net hoeveel geld je er voor uit wil geven, en wat je mooi vindt. Het is echt waar je persoonlijke voorkeur naar uit gaat. Eigenlijk hezelfde als met een matras voor jezelf. De ene vindt een zacht matras lekker en de ander een hard. Succes met de keuze maken. Groetjes Adrienne
Bedankt voor de info, dan nog maar gelijk een vraagje. Zou het een probleem zijn qua gezondheid en ontwikkeling als je er voor kiest om een Stokke izisleep Besafe autostoel te gebruiken als vervanging van de Stokke reiswieg ? b.v. heeft een baby veel bewegingsvrijheid nodig in een reiswieg om goed te kunnen ontwikkelen ? Of zou de compactere fit van de Izisleep geen probleem zijn?
Hoi hoi, Ik heb mijn zus en schoondochter gevraagd (werken in een babyzaak) en die zeggen dat het beter is om een reiswieg te hebben en een maxicosi. De Stokke izisleeep is loeizwaar ook nog eens, veel zwaarder dan een maxicosi, en het is slecht voor de rug van de baby om daar lang in te liggen. De meeste maxicosi's passen bijna elke kinderwagen. Dat is een kwestie van uit proberen in de winkel. Groetjes en succes met het maken van een keuze!! Adrienne
Dankjewel Adrienne, We hebben inmiddels gekozen voor de Recaro Babyzen. Vanwege de enorme ruimtebesparing. En we hebben geopteerd voor een extra matrasje in de reiswieg. Vanwege een bobbel onder het matrasje. Kan dit nog kwaad een dubbel matras ? Misschien stik gevaar ? Mijn partner heeft geoppered om een airosleeper om de matrasjes te doen tegen verstikkings gevaar ? Graag je mening hierover. Er zijn een aantal aspecten van de Stokke waar mijn voorkeur naar uit gaan. Zoals de grotere interactie en de veilige hoogte in de stad ( denk aan hond en fijnstof ). Maar de ruimte voor opslag zowel thuis als in de auto heeft de doorslag gegeven. De verhoogde interactie en veiligheid moet ik dan maar creatief proberen op te lossen. Je mening over de bodem heeft ook zeker meegespeeld bij de keuze. We waren zelf ook al tot de conclusie gekomen dat de besafe niet geschikt is als vervanger voor de wieg. Groet
Hoi hoi, Sorry dat ik een beetje laat reageer maar ik ben op vakantie geweest een paar dagen, en mijn collega heeft het niet in de gaten gehad dat deze vraag er stond denk ik. Het is zo dat in een reiswieg een baby altijd op de rug slaapt. Dat wordt geadviseerd als het veiligste. In een ledikant gaan ze na een paar maanden meer bewegen en na langere tijd omdraaien. In een reiswieg kan dat niet, omdat die al snel te klein is. Dus dan is een aerosleep niet echt nodig. Hij wordt niet zo vaak gebruikt hoor, één op de tien gezinnen heeft de aerosleep. Een dubbel matrasje kan geen kwaad, als je er maar voor zorgt dat je baby er niet uit kan vallen. Groetjes Adrienne